|
Post by Anders on Jun 27, 2007 10:18:08 GMT 1
|
|
|
Post by Parents on Jun 27, 2007 11:41:58 GMT 1
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=665216 >:(Här kommer hela repotaget från DN. Vill bara säga att detta är verkligen en ankdamm. Snacka om att ha bra kommunication mellan FS och landslagsledningen. En dag före samlingen kommer detta ut, är det på detta sätt man vill slå undan bena för de unga killar som vill satsa på denna sport. Lider med Tim och utser förbundet med Tommy Wiking i spetsen till veckans kalkon.
|
|
|
Post by Mika on Jun 27, 2007 11:44:40 GMT 1
WTF?
Inte bra det här. Jag hade gärna sett en längre artikel och mer detaljer. Observera att jag inte vill ha den vanliga pajkastningen som brukar uppstå.
|
|
|
Post by Mika igen on Jun 27, 2007 11:47:27 GMT 1
... och där fick jag förklaringen.
|
|
|
Post by Gst on Jun 27, 2007 11:55:02 GMT 1
Nu också ute på Text-TV. Detta är verkligen inte den reklam som Amerikans Fotboll i Sverige behöver.
|
|
|
Post by sebbe on Jun 27, 2007 12:08:12 GMT 1
Stackars Tim, betalat biljetterna och varit taggad som fan, så får han reda på detta strax innan han ska åka. Vilket skit. Tycker dem borde göra ett undantag i det här fallet.
|
|
|
Post by Karl on Jun 27, 2007 12:33:29 GMT 1
Bra grundtanke saff har men tycker det är tråkigt att man inte kan se till individen! Tim enligt mig tillhör sveriges bästa cb, och spelat seniorfotboll i två år (rätta mig om jag har fel). Jag förstår om det skulle vara en spelare som bara spelat juniorfotboll. Det är ju trots allt en skillnad mellan junior och senior.
Jag förstår om Tims motivation till att spela fotboll inte är på topp just nu! junior nm mot ett senior vm, det säger ju sig själv vilket som väger tyngst!
Lider med dig tim!
/Karl
|
|
|
Post by Reklam on Jun 27, 2007 12:38:21 GMT 1
Nu också ute på Text-TV. Detta är verkligen inte den reklam som Amerikans Fotboll i Sverige behöver. All reklam är bra reklam! Glöm inte det
|
|
|
Post by Keke on Jun 27, 2007 12:58:19 GMT 1
Haha, där kom det, bara väntade på det. Så snälla förklara hur detta är bra reklam för allvarligt talat förstår jag det inte. Visst, fler personer känner till att am. fotboll existerar i Sverige, tyvär så får de en negativ uppfattning av sporten och kommer knappast vilja spela när de hör om alla problem inom sporten.
Drar en jävligt överdriven och extrem jämförelse; Man hör nästan varje dag om strider i Irak. Detta måste ju vara grymt bra reklam för landet och turister kommer börja strömma till landet eftersom all reklam är ju bra reklam!
On topic så tycker jag det är dåligt att man "kommer på" att Tim är för ung några dagar innan lägret.
|
|
|
Post by vem on Jun 27, 2007 13:02:19 GMT 1
Jättetråkigt att man inte får åka med, men inte är någon lista spikad till 100% eller har jag fel? han står nog på 75manna lista och där är alla möjliga med. jag kan inte minnas att jag sett killen lira alt hört talas om honom... så jag tog mig friheten att gå in på www.limhamn-griffins.com/ för att se vem denna spelare kan tänkas vara som skall platsa bland de 45 man starka trupp som skall åka. Hans namn är som alla vet TK Olsson och har nummer 18 på sin tröja. Dock inte att förväxla med SMM räven PK Olsson som har samma nummer. På hemsidan stod han som RB och på 75 listan som DB, antagligen som är tanken att han då skall med som DB, men nu chansar jag men eftersom jag inte har något att göra idag så gick jag in och kollade lite statistik, fann att han gjort en tackling mot SMM, ok han är alltså en DB. det är väll tur det för som RB är det sten hård konkurrens, jag behöver ine nämna några namn. På DB platsen är det nog lite lättare, inte att starta, där finns det några ytterst få som sticker ut men de är svåra att knuffa ner, så bakom dem så kan man nog knipa en plats. Så grabben betalar in dryga 8lax och förväntar sig att få åka till Japan. han har då tidigare inte varit med varken på läger eller i toppen på sin position i Sverige (inte vad jag vet iaf, jag förbehåller mig rätten att ha tokfel). förbundet är lika smidiga som vanligt och av misstag råkar ta med en liten kis på 19 jordsnurr på denna 75manna lista och grabben förväntar sig således att få åka till Japan men när det upptäcks att man har en gräns på 20bast för att få lira med de stora grabbarna så RASAR TK Olsson i rixpressen.. Eftersom han så självklart vet att han platsar på 45manna listan, "Men Tim kommer inte att följa med laget, trots att han uppfyllt de sportsliga kraven." saxat från dn.se skånepågen TKO slår således "knock out" på fotbollssverige då han idiotförklarar förbundet med orden "En idiotpolicy. Jag förstår inte varför man ska ha en sådan i amerikansk fotboll när man inte har det i någon annan sport" Förbundet som var nere för räkning genom "teknisk knock out" kan fortfarande inte förstå hur unge TKO når ut och får mer utrymme i media än vad de själva lyckats åstakomma det senaste halv året för mästerskapet i sig... Min lösning på problemet är att byta ut pressansvarige R Sundberg mot Tim K. Olsson och således får man med honom i truppen, då TKO tydligt visat vad han kan. herr Sundberg kan ta den fiktiva DB platsen då man tydligen inte behöver prestera allt för mycket för att uppnå "de sportsliga kraven". Fenix. ps jag diggar Sundberg, och ursäktar mig här nedan att jag hänger ut dig, men det vart då lite roligare.
|
|
|
Post by Gst on Jun 27, 2007 13:18:23 GMT 1
Det är väl så gott som självklart att dom som skall åka till Japan, redan har fått reda på detta. Skulle vara kort om tid att fixa alla papper, om dom skulle få reda på detta samma dag som dom skall åka till Japan. Tittade lite på förra årets landskamper, och vad ser man, jo P Minja var med i landskampen mot Finland. Han var då också bara 19 år. Var finns konsekvensen. Läste att Tommy Wiking uttalat sig att denna regel har funnits i 1 år, så då skulle inte P.Minja varit med i A-landslaget ifjol. P.s har absolut inget emot P.Minja, utan bara ifrågasätter förfarandet i detta ärrende.
|
|
|
Post by jahaja on Jun 27, 2007 13:27:47 GMT 1
skulle vilja veta varför denna policy uppstått då 19 åringar förrut spelat i landslaget med gott resultat, och det handlar om kanske 1-2 som inte får spela jlandslag det året, och sen NÄR bryr sig saff om individen= några 19 åringar som spelat i landslaget:
Chris Freij QB Limhamn Hampus Harletun OL Örebro Daniel Holmgren OL Sundsvall Martin Falk OL Carlstad Carl Ingerman Jönköping Phillip Minja TRC
säkert betydligt fler och den enda jag ens kan tänka mig har "hämmat" utvecklingen för är Chris Freij
|
|
|
Post by Uiko on Jun 27, 2007 14:00:27 GMT 1
Pontus Bondeson, DL, Ekeby/Halmstad/Limhamn
|
|
|
Post by Johan Ingerman on Jun 27, 2007 14:11:55 GMT 1
Du har helt rätt i att ingen lista är spikad. Det finns en 45-lista och som jag har förstått det (kan vara fel) presenteras den imorgon. Har man betalat in pengar för flygbiljetten (vilket inte alla på listan har blivit ombedda att göra) tror jag definitivt att man ska vara inställd på att få åka till Japan. Har man dessutom kallats in i sista sekund OCH blivit ombedd att betala flygbiljett vore det väldigt konstigt om man inte räknar med att få åka.
Tim tillhör enligt mig utan tvekan toppen i Sverige vad gäller CBs (jag ställer upp mot honom varje träning så jag borde veta) och skulle inte ha några som helst problem att hävda sig mot de spelare som varit med tidigare läger.
I den "anti-förbundet"debatt (debatt är kanske fel ord...) som ständigt pågår har jag inte tidigare deltagit och vill inte att detta inlägg skall ses som kritik av förbundets arbete i allmänhet. Om vad som händer på förbundsnivå och de anledningar som ligger bakom de beslut som tas där vet jag alltför lite för att bilda mig en rättvis uppfattning om hur saker och ting sköts. Att komma med förhastade slutsatser och ogrundad kritik (vilket verkar vara standard i ovan nämnda debatt) är inte min grej... Att Tim inte får åka till VM tycker jag dock är så fruktansvärt korkat att jag inte kan vara tyst. Det är precis som Tim säger, idiotiskt. Tim spelar inte ens juniorfotboll. Han är för bra. Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte finna logiken i att inte skicka bästa möjliga trupp till Japan bara för att en spelare är "för ung". Jag hoppas innerligt att förbundet inser sitt misstag och ändrar sitt beslut.
Johan Ingerman (som varit aktuell för seniorlandslagsspel sedan 2003, samma år jag fyllde 19. Av de WR som är tilltänkta för Japanresan har även Hampus och Stål varit landslagsaktuella som "minderåriga". Visst, Hampus o Stål ligger lite efter men jag är säker på att det inte är landslagets fel... ;D )
|
|
|
Post by Pontus Bondeson on Jun 27, 2007 14:24:23 GMT 1
När man trodde att det inte kunde bli värre...
Det svider verkligen att behöva erkänna detta för sig själv, men SAFF är ett enda STORT JÄVLA SKÄMT! Fick idag reda på (via en fd lagkamrat i limhamn) att TKO (du har min sympati) nu inte får åka med till Japan, pga. av att nötterna som sitter i SAFF själva inte har haft koll på sin sk. "policy". Jag blev helt jävla rasande när jag fick höra det, snacka om att skjuta sig själva i foten, och för att inte snacka om hur dom trycker ner Tim i skiten!
"Tendens till att tappa motivation" - Skitsnack
Allra värst är att detta inte kommer som en förvåning, snarare tvärtom!!! Jag blev inte alls förvånad över att SAFF kunde schabbla till det så här, det var ju mer eller mindre väntat att något sådant skulle hända i denna nedåtgående spiral. Undrar om detta är deras största "f**k-up" någonsin??? Kanske ska skapa en poll här på forumet döpt till "SAFF´s f**k-ups genom tiderna".
Som Fd. landslagsspelare med både NM,EM och Worldgames i bältet kan jag med gott samvete säga att all organisation i och kring Svenska landslaget i Amerikansk fotboll är katastrof. Erfarenheterna är många, men där finns väl ett och annat guldkorn-Moskvagänget 04´, kommer ni ihåg Tommy Wikings "peptalk" i omklädningsrummet innan vi mötte Österrike?
Det är fan dags för revolution, fram med giljotinen och låt huvuden rulla.
Jag är inte bitter
Pontus Bondeson pontusbonde.bondeson@duke.edu
|
|