|
Post by Coach Golan on Jun 27, 2007 18:57:26 GMT 1
Ja det stämmer Jonas. men i förlängningen är det medlemmarna i föreningarna som väljer representanter till distriktet som i sin tur röstar fram förbundsstyrelsen. Faktum kvarstår, sitt inte och gnäll det är ni själva som valt TW (eller låtit bli att välja någon annan). I övrigt vill jag bara tillägga att jag tycker det är trist för TKO och jag väljer att inte kommentera den policy som SAFF har... Jag har varit väldigt tydlig i en annan tråd om vad jag tycker om förbundets förmåga att leda vår idrott och hur de hanterar kommunikation. Dessutom röstade jag och flertalet andra för en annan kandidat när jag satt i STAFFs styrelse för några år sedan.
|
|
|
Post by bdkennedy on Jun 27, 2007 19:13:59 GMT 1
I have to type some facts: 1. I heard of this policy last summer during the JR EM's. 2. I watched Tim play on film and in person once this season started, and I liked what I saw and I ask him to be on the VM team. 3. I never ask him how old he was because he was playing for the LG SR team. 4. There was the mistake. 5. I was notified Monday of the situation.... What transpired after that is personall and will never appear on a forum. 6. In less than 24 hours we start a camp where there will be 45 players and they will be playing to represent Sverige in the World Championships games. They will play France and then play the defending world champions and host country Japan. We win those two games and we will play for the world championship. That is the story. I feel bad for not remembering or even thinking about that policy and I feel bad for Tim. End of story...time to play
|
|
|
Post by sebbe on Jun 27, 2007 19:21:10 GMT 1
I have to type some facts: 1. I heard of this policy last summer during the JR EM's. 2. I watched Tim play on film and in person once this season started, and I liked what I saw and I ask him to be on the VM team. 3. I never ask him how old he was because he was playing for the LG SR team. 4. There was the mistake. 5. I was notified Monday of the situation.... What transpired after that is personall and will never appear on a forum. 6. In less than 24 hours we start a camp where there will be 45 players and they will be playing to represent Sverige in the World Championships games. They will play France and then play the defending world champions and host country Japan. We win those two games and we will play for the world championship. That is the story. I feel bad for not remembering or even thinking about that policy and I feel bad for Tim. End of story...time to play Isn't it possible to skip this policy once? He has gone so far, ordered tickets and prepared mentally. His motivation will not be better if he don't come along, it will be alot worse. I hope it's possible for Tim to come with the team, because obviously he's good enough, and really wants to.
|
|
|
Post by Nut on Jun 27, 2007 23:03:35 GMT 1
Coolt. Coach Kennedy tar på sig ansvaret för att TKO togs ut och att han missat en policy com han erkänner att han vetat om.
Ska bli kul hur alla sköna internethaters ska slå volter på sig själva för att det ändå skall bli TWs fel.
|
|
|
Post by fast on Jun 27, 2007 23:13:18 GMT 1
Att Coach Kennedy gjort ett misstag gör ju faktiskt inte policyn mindre idiotisk...
|
|
|
Post by guest on Jun 27, 2007 23:31:01 GMT 1
det kan ju okcså vara en grej att tko är 88:a tillskillnad från minja som 87:a vilket gör att minja är ok och tko är ej
|
|
|
Post by knower on Jun 28, 2007 6:14:24 GMT 1
det kan ju okcså vara en grej att tko är 88:a tillskillnad från minja som 87:a vilket gör att minja är ok och tko är ej Minja spelade redan förra året.... Det skulle vara kul att få svar på följande frågor: Om BDK visste om denna policy, varför fins det idå: inte 1, inte 2, inte 3, men 4 88:or med på 75 manna rostern? Hur kunde förbundet 2-3 veckor tidigare godkänna denna roster, vet inte ens de på förbundet om denna "policy"? Skulle faktiskt vara kul med ett officielt svar på dessa frågor...
|
|
|
Post by Iditiskt on Jun 28, 2007 7:32:35 GMT 1
Påminner om hockeyn...
Konsekvensen är ju att vi (Sverige) inte skickar vårt bästa lag. Vi låter helt enkelt Tim "vila" till nästa VM (om ca 8 år till).
Hoppas Tim bojkottar J-landslaget, för det är VERKLIGEN något han böra vila ifrån. Att han fokuserar på LG och ett stundande SM-guld - för att sedan ta chansen och hitta ett college i USA.
Det är många som har blivit omotiverade efter landslagsspel och landslagsdebuter - men det har inget med ålder att göra.
En av våra bästa spelare i landslaget genom tiderna (min uppfattning) gjorde debut som 17 eller 18-åring: Patrik Lundqvist.
Undrar om han kände sig utbränd under EM? Eller nu som HC för LG?
Finns fortfarande tid! Skicka Tim till Japan! Han platsar rent sportsligt!
|
|
|
Post by Skne on Jun 28, 2007 7:38:40 GMT 1
Kan inte alla tokiga skåningar slappna av?
TKO är inte ens starter i landslaget, än mindre någon nyckelspelare. Vad sa statsen att han gjort, en tackling mot SMM. Relaxa och tagga ner. Nästa VM om fyra år är TKO hela 23 år och vid nästa 27 och vid nästa efter det 31.....
|
|
|
Post by suck on Jun 28, 2007 8:12:58 GMT 1
Att du mäter en corners prestation i hur många tacklingar han har visar bara hur lite du kan om fotboll. Vad spelar det för roll att han råkade ha en tackling mot SMM??? Är det så man mäter hur bra man är? Då är med andra ord Per Rindberg och Fredrik Vikberg inget vidare heller då de endast lyckades skrapa ihop 1 resp. 1,5 tacklingar mot SMM Fredrik Eklund måste va sjukt kass eftersom han sprang minus 6 mot SMM Korkat... Tim är utan tvekan landslagsmaterial och oavsett om han är det eller inte så är den här situationen minst sagt osmaklig. Jag tycker verkligen synd om killen och hoppas att detta inte får honom att tappa motivationen. Icke-skåning
|
|
|
Post by Jolle on Jun 28, 2007 8:15:41 GMT 1
Kan inte alla tokiga skåningar slappna av? TKO är inte ens starter i landslaget, än mindre någon nyckelspelare. Vad sa statsen att han gjort, en tackling mot SMM. Relaxa och tagga ner. Nästa VM om fyra år är TKO hela 23 år och vid nästa 27 och vid nästa efter det 31..... Tråkigt för Tim men platsar han verkligen? Jag har varit med i landslaget länge och aldrig hört talas om honom vare sig där eller på filmmöte innan vi mött Limhamn. Hans ersättare Olof Bjurström har däremot startat i landslaget tidigare och är enligt mig en av sveriges bästa cornerbacks. För mig var uttagningen väldigt skånsk till att börja med...
|
|
|
Post by Pontus Bondeson on Jun 28, 2007 8:54:15 GMT 1
Vad folk här inte verkar ha förstått är att det inte har med klubbtillhörighet att göra. Jag skiter fullkomligt i att Tim och jag är gamla lagkamrater, det kunde lika gärna ha handlat om en skränig fiskmås (08:a ;D) Hade verkligen inte brytt mig överhuvudtaget om detta om Tim hade blivit cuttad för flera veckor sedan, och inte hade betalat in ca 8000 kr till en flygbiljett = Rätt så säker garanti på att man ska få åka till Japan.
Sluta upp med alla irrelevanta argument om hur vidare han är en bra spelare eller om han haft en chans att få spela. Försök inte ens få det till att det handlar om klubbtillhörighet osv. Det hela handlar om att en spelare blev sågad rakt över knäskålarna och 8000 kr fattigare 2 dagar innan avresa, (hoppas han får tillbaks vartenda krona) pga ännu ett fall av dålig kommunikation och organisation inom landslagsverksamhet och förbund.
Pontus Bondeson pontusbonde.bondeson@duke.edu
|
|
|
Post by Sten Koll on Jun 28, 2007 9:45:38 GMT 1
Till Pontus (Vår nästa Förbundsorförande)
Som jag har förstått det har alla som var tilltänkta till VM betalt in pengar till flygbiljetten. Om man inte kommer med i laget får man pengarna tillbaka. Så att man har betalt är alltså ingen som helst garanti för att man får åka...
|
|
|
Post by Mr Magoo on Jun 28, 2007 10:02:58 GMT 1
hej allihop!! Lite väl patetiskt det här!! Jag har sett Tim spela ett par matcher och med den agresivitet och den timing är det ingen annan som kommer i närheten i superserien på CB positionen, Även då hans oräddsla att sänka någon på en openfield tackling Kan det även vara så att SMM inte fångade några bollar som gjorde det möjligt för honom att göra några tacklingar? Men som sagt en spelare som är tillåten att spela i superserien är väl automatiskt tillåten att spela för landslaget??? Men de kan ju inte ändra sig nu för då tappar de det lilla förtroende de hade kvar i förbundet!! Lycka till alla som är på väg till japan!!!
|
|
|
Post by Putte on Jun 28, 2007 10:24:57 GMT 1
Vem ersätter TKO? Olof Bjurström eller? I sånt fall ser jag det som ett lyckat drag för Landslaget, då Olof är bättre än TKO och alla får som de vill.
Nämligen: B.D tar på sig ansvaret, TW kan sitta kvar och Landslaget får en starkare trupp i Japan.
|
|