|
Post by Diplomaten on Jun 28, 2007 11:52:19 GMT 1
"Har alltid undrat vad det är för fel på vår sport som aldrig verka få någon genomslagskraft i Sverige, men kanske har de varit fel på personerna* (* läs: ledningen)?"
Detta var min spontana reaktion när jag läste nyheten på Text-tv. Jag harvar själv i div 2 södra och har personligen aldrig haft kontakt med varken landslag eller förbund men har emellanåt fått höra om den ryktande inkompetensen som råder i storsta´n. Men vid närmare eftertanke så måste det väl ligga någon grund till denna policy vilket hade varit ytterst intressant att ta del av. Det är svårt att få en uppfattning av situationen genom några få citat från Wiking. Likaså någon kommentar från gamla landslagsspelare som känner igen sig i Wikings beskrivning angående bristande motivation hade varit intressant. Har det gjorts någon undersökning från förbundets sida att en sådan policy var befogad? Eller är det det fel på folket* (*läs: spelare), stämmer Wikings uttalande, varför har det blivit så isåfall? Angående det alltför sena meddelandet till Tim om situationen har ju tydligen fått sin förklaring från BD Kennedy, ett beklagligt misstag som vi kan lämna anser jag.
Jag beskyller ingen och har försökt vara så objektiv som möjligt, är bara förundrad av situationen. Lycka till i Japan!
|
|
|
Post by tankar on Jun 28, 2007 12:15:41 GMT 1
Jag tycker först och främst det är in väldigt konstig policy, för de är väl upp till spelaren att bestämma om han vill spela eller inte?
Sen är det ju rätt att han inte får åka med eftersom dom inte kan tumma på sina regler. Men just i detta fallet borde dom nästan göra det!
Sen om tim platsar eller inte? Kopierar vad jag läste i sydsvenskan idag: "Patrik Lundqvist, assisterande förbundskapten och headcoach i Limhamn Griffins, är av en annan uppfattning: - Tim är landets bästa cornerback och därför ska han med till VM"
|
|
|
Post by Ego on Jun 28, 2007 12:48:23 GMT 1
Sen om tim platsar eller inte? Kopierar vad jag läste i sydsvenskan idag: "Patrik Lundqvist, assisterande förbundskapten och headcoach i Limhamn Griffins, är av en annan uppfattning: - Tim är landets bästa cornerback och därför ska han med till VM" Va? Vår assisterande förbundskapten ställer alltså inte upp på den policyn, och är han ensam ansvarig för laguttagningen? Patrik skall banne mig följa de policys förbundet sätter upp oavsett vad han tycker om dom. Naturligvis ska han ha åsikter men att gå emot sin head coach på det sättet är inte rätt. Förbundstränarna blir ju lika mycket Kalle Anka som förbundsledningen om dom går och arbetar emot policys!
|
|
|
Post by seg on Jun 28, 2007 13:09:07 GMT 1
som från ingenstans seglar TKO upp och blir sveriges vassaste corner, meriter och prestationer, inga...
övrigt tråkigt att inte få åka med, men lägg ner debatten att han skall vara så jäkla grym och koncentrera er på sakfrågan, policyn.
|
|
|
Post by Pro on Jun 28, 2007 13:15:41 GMT 1
Exakt. Han borde ju åtminstone ha en Interception om han är bäst i Sverige. I alla fall med tanke på att han spelat två gånger mot seriens sämsta lag hittills.
För övrigt så anser jag policyn vara skit. Låt de som platsar vara med i Landslaget, oavsett ålder.
|
|
|
Post by Keke on Jun 28, 2007 13:21:35 GMT 1
Going off topic:
För er som sa/tycker att all reklam är bra reklam så tänkte jag visa ett exempel på vad bra reklam är; Gå in på Aftonbladets hemsida och sen webb-tv och klicka på "Sport/Senaste". Där ser ni när David Beckham latjchar med RB Reggie Bush. DETTA är bra reklam.
|
|
|
Post by Ebbe on Jun 28, 2007 13:40:25 GMT 1
Om man frågar runt lite, läser lite och lägger ihop två och två så....
Lunkan bestämmer sig tidigt för att Tim skall med till VM (gissar på jan-feb), Lunkan säger till Tim efter Danmarksmatchen att han är klar för VM. Efter lite övertalning tar BD med den i seniorlandslagssammanhang helt oprövade Tim i 75 manna truppen. Varken BD eller Palm tänker på den "Nya" policyn (eller skiter i den....). Tim får besked att han ska åka, slantar in. Allt är frid och fröjd tills någon, (här vet jag inte svaret, om det är TW, Palm eller sure Jenmert som drar i nödstoppet ) säger hey, killen är för ung, cant go. BD backar och Tim stoppas. TW får ta smällen i DN och han blir nackad av forumet.
Vem sitter med uberångest och har ett starkt behov av att försvara sig?.....svaret kom i dagens Sydsvenskan. Nu är inte Tim längre med för att lära eller för att han är back up, nej nu jävlar är Tim landets bästa cornerback!!! ;D ;D ;D
Hahahahahahaha! Ebbe C
|
|
|
Post by wwehd on Jun 28, 2007 15:04:55 GMT 1
DEt finns väl bara ett bra sätt att få fram vem som är landets bästa cornerback. Vad har SS wr's för statistik (catch, yards after catch, yars after first touch, osv)i snitt och vad har de mot respektive cornerback. Den cornerbacken som har den största skillnaden gentemot snittet borde då vara bäst. Om det är Tim eller inte låter jag vara osagt, men jag tror inte han kommer längst ner på den listan.
För övrigt är det i detta läget ganska lätt att tycka synd om en 19-åring i Skåne som i sina ögon "blir blåst" på sitt livs äventyr.
|
|
|
Post by Born89 on Jun 28, 2007 16:04:34 GMT 1
Vad jag vet så är en policy mer än riktlinje än en regel.. 19...20 vem bryr sig? De bästa ska få spela.. Jag förstår policyn! men varför så hög åldersgräns?
Det är ju skillnad om man är 15 >_<
Ända sens jag började spela am. fotboll så har jag fått höra vilka nötter som sitter i styrelsen !
|
|
|
Post by mkt snack on Jun 28, 2007 19:45:34 GMT 1
mkt snack nu om Tims färdigheter eller inte , jag säger inte att han är bäst lr sämst.
Men att han varje träning ställs emot några landets bästa recivers , 3 st som är med i landslaget ,Och en qb som kan leverera bollen, borde ju iaf göra att han får ordentligt med kraftmätning på träningarna.
Så Coach Patrik borde ju ha mer än en ärlig chans varje träning att se vad tim går för . Sen många som snackat statestik i tacklingar osv, Om man har en riktigt bra cornerback , så har han ju inte så mkt att göra egentligen i en match då man vill så klart tvinga spelet i från denne.
Sen är det ju inte direkt så dom flesta lagen har Imponerat mot griffins med sitt pass spel, om man ser till poäng o yards. Så det är ju svårt att göra en ärlig bedömning där.
personligen tycker jag detta speglar sverige mer än något annat, vi vill inte ta hand om våra talanger , för att ingen ska få vara bättre än den andra,(jante lagen) o så fort någon sticker upp huvudet o säger, jag är faktiskt lite bättre än andra , så ska han ner igen.
skönt o se att denna post inte försvinner i från ämnet som alla andra( IRONI , för dom som inte förstode det)
mvh Jante
|
|
|
Post by Utbrand on Jul 1, 2007 20:25:54 GMT 1
Påminner om hockeyn... Det är många som har blivit omotiverade efter landslagsspel och landslagsdebuter - men det har inget med ålder att göra. En av våra bästa spelare i landslaget genom tiderna (min uppfattning) gjorde debut som 17 eller 18-åring: Patrik Lundqvist. Undrar om han kände sig utbränd under EM? Eller nu som HC för LG? Kanske är det just utbränd, mätt eller less på att spela som Patrik är? Vinner EM guld vid 28 år och väljer att lägga skydden på hyllan, istället för att som 30-åring spela VM. Är man slut som fotbollspelare vid 30? Inget ont om alla DBs i landslaget eller Tim, men är det någon som tveka på att Patrik hade varit vår bäste DB i VM om han valt att fortsätta?
|
|
|
Post by MR Magoo on Jul 1, 2007 21:04:58 GMT 1
Ja hans lillebror är inte långt efter hade han varit bra i axeln hade han utan tvekan varit den bästa DB´n i Landslaget!!
|
|