|
Post by Dan on Jun 27, 2007 14:46:25 GMT 1
Ja e detinte dags att Tommy wiking lämnar sin plats till förfogande? ? visst man ska inte bara skylla på en person men är man ordförande i SAFF så ska man stå till svars tycker ialla fall ja / Dan
|
|
|
Post by less on Jun 27, 2007 14:52:21 GMT 1
Det är nu nån ska komma in och försvara Wiking och säga "Ja tommy hade säkert avgått och gjort nått bättre OM det fanns nån som ville vara förbundsordförande bablablablablala" då det alltid dyker upp nån och tar TW´s parti och säger sånna saker
Till förbundet: Har ni hört talas om UTVÄRDERINGAR, ni kanske borde kolla vad spelare och tränare tycker, istället för att ta saker för givet
Det är sjukt att gubbar i kostym får styra, hur mycket det än må hända i usa så är det i slutändan coacher och spelare som bestämmer därborta, vi har börjat i fel ände i vårt land....
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Jun 27, 2007 14:52:55 GMT 1
Tycker det är konstigt!
Precis som Johan "Lite Efter" Ingerman säger, så har andra vart med i Seniorlandslaget innan dom vart 20, jag var med när jag var 18 samma år som jag spelare junior landslags matcher!
Och att motivation blir mindre om man får spela seniorlandslaget är ju liiiiiiiiiite konstigt! När jag kom med i Senior var ja ju huuuuur motiverad som helst!
/ Stålis aka Ingermans Mentor
|
|
|
Post by Ahhh on Jun 27, 2007 15:02:56 GMT 1
Eller vem kan glömma den underbara bussresan till Ukraina... Blev nästan revolution den gången när det visade sig att inte förbundets läkare skulle åka med.
|
|
|
Post by Vafan on Jun 27, 2007 15:06:54 GMT 1
Jag är väl den som tar TW's parti då...
Inser inte folk att beslut tas av SAFFs är inderekt tagna av varje förening! Vi i klubbarna väljer styrelsen till SAFF och får således den förbundsordförande vi valt! Det är jävligt enkelt att sitta hemma och tycka att TW är en idiot, men mitt förslag till alla revolutionister (Bonjdesson och less) är att ni själva engagerar er och ställer upp som kandidater inför 2008.
//Killen som gjorde sin landslagsdebut när han var 19 och kommer att gå till pressen den dag jag blir petad
|
|
|
Post by Coach Golan on Jun 27, 2007 15:38:32 GMT 1
inte helt korrekt.
Det är distrikten som röstar på saffs årsmöte. på distriktens årsmöte röstar klubbarna.
rätta mig gärna om jag har fel.
|
|
|
Post by HH on Jun 27, 2007 15:51:09 GMT 1
Får en vän av ordning fråga vem det är som gjort fel egentligen? Har Wiking tagit ut spelaren? Visste Kennedy om policyn? Vem tog Kennedy i örat och fick honom till att ändra uttagningen?
|
|
|
Post by Vafan on Jun 27, 2007 15:53:59 GMT 1
Ja det stämmer Jonas. men i förlängningen är det medlemmarna i föreningarna som väljer representanter till distriktet som i sin tur röstar fram förbundsstyrelsen. Faktum kvarstår, sitt inte och gnäll det är ni själva som valt TW (eller låtit bli att välja någon annan).
I övrigt vill jag bara tillägga att jag tycker det är trist för TKO och jag väljer att inte kommentera den policy som SAFF har...
|
|
|
Post by Biskop Brask on Jun 27, 2007 16:11:29 GMT 1
Men blir ju jätte-utbränd av tidig debut - alltid...
Saxat från Wikipedia: "Debuten
Peter Forsberg debuterade i Hockeyallsvenskan 4 mars 1990*. [...] en 16-årig Peter Forsberg, (fick) chansen från tränarduon Pirro Alexandersson och Ulf Thors. [...] Foppa utmärkte sig lite med att assistera till Jens Öhmans 3-1 mål. Foppa hade också 4 utvisningsminuter. [...] Den 4 november samma år spelade Forsberg en match borta mot HV71, vilket var hans debut i Elitserien**.
Elitserien
Den första säsongen gjorde Forsberg 17 poäng i Elitserien och i den andra 27. 1992/1993 tog han andraplatsen i elitseriens poängliga efter Håkan Loob och toppade dessutom utvisningsligan. Säsongen efter förde han MoDo Hockey till SM-final, som de förlorade mot Malmö IF. Efter att Malmö vunnit knäckte "Foppa" sin klubba i två delar. Han var enormt besviken. Hans internationella meriter är vid det här laget väldokumenterade och Forsberg har poängrekordet i junior-VM på hemmaplan i Gävle med 7 mål och 24 assister från 1993***. Han var också nyckelspelare när Sverige tog VM-guld 1992****
* 16 år, nio månader ** 17 år, fyra månader *** Spelade junior-VM, året efter sin debut i seniorlandslaget… **** Inte ens fyllt 19 år!"
|
|
|
Post by Biskop Brask on Jun 27, 2007 16:12:57 GMT 1
Men blir ju jätte-utbränd av tidig debut - alltid...
Saxat från Wikipedia: "Debuten
Peter Forsberg debuterade i Hockeyallsvenskan 4 mars 1990*. [...] en 16-årig Peter Forsberg, (fick) chansen från tränarduon Pirro Alexandersson och Ulf Thors. [...] Foppa utmärkte sig lite med att assistera till Jens Öhmans 3-1 mål. Foppa hade också 4 utvisningsminuter. [...] Den 4 november samma år spelade Forsberg en match borta mot HV71, vilket var hans debut i Elitserien**.
Elitserien
Den första säsongen gjorde Forsberg 17 poäng i Elitserien och i den andra 27. 1992/1993 tog han andraplatsen i elitseriens poängliga efter Håkan Loob och toppade dessutom utvisningsligan. Säsongen efter förde han MoDo Hockey till SM-final, som de förlorade mot Malmö IF. Efter att Malmö vunnit knäckte "Foppa" sin klubba i två delar. Han var enormt besviken. Hans internationella meriter är vid det här laget väldokumenterade och Forsberg har poängrekordet i junior-VM på hemmaplan i Gävle med 7 mål och 24 assister från 1993***. Han var också nyckelspelare när Sverige tog VM-guld 1992****
* 16 år, nio månader ** 17 år, fyra månader *** Spelade junior-VM, året efter sin debut i seniorlandslaget… **** Inte ens fyllt 19 år!"
|
|
|
Post by Lojp on Jun 27, 2007 16:56:46 GMT 1
Jag tycker spelaren och tränarna ska välja själva men måste också tillägga att exemplet Peter Forsberg är nog en på miljonen. Det finns säkert flera tusen som verkligen blir utbrända medan det bara är några få som klarar av det.
|
|
|
Post by TKO for president on Jun 27, 2007 17:38:10 GMT 1
jag förstår bara inte hur man kan motivera ett sådant beslut med att det ska förlänga någons karriär ? möjligtvis att tim nu måste vänta minst 4 ev 8 år innan sverige spelar ett vm igen , Och hur kommer det nu bli om man gör om det till ett u-21 landslag då är han ju fortfarande för ung för ett senior landslag I alla andra sporter finns inte ens en tanke på detta, är första gången jag någonsin hört talas om något sådant här. Att folk slutar spelar fotboll har väl knappast med att göra att dom tappat motivationen ? oftast är det väl familj som är den bidragande faktorn ev jobb också ,men att man skulle välja att spela längre för att man blev nekad senior landslaget för man var för ung, ?? Jag hoppas nästan TKO skippar o spela i junior nm också , för om inte sverige vill ställa upp med sitt bästa lag på plan varje gång dom går ut , vad är det då för mening med att dra på sig landslagströjan , som ska vara det finaste man kan få bära??? skulle vara intressant att höra lite fakta vad denna policy baserar sig på, vad är genomsnitts längden på en karriär o varför väljer folk att sluta har man det klart för sig överhuvud taget ??
|
|
|
Post by sebbe on Jun 27, 2007 17:40:07 GMT 1
Jag tycker spelaren och tränarna ska välja själva men måste också tillägga att exemplet Peter Forsberg är nog en på miljonen. Det finns säkert flera tusen som verkligen blir utbrända medan det bara är några få som klarar av det. Därför så ska det som du säger vara upp till spelaren och tränaren ifall man väljer att spela i seniorlandslaget innan man fyllt 20. Finns ju som sagt dem som klarar det och när dem spelar med juniorer så kan dem verkligen inte visa vad dem kan, vilket visas när dem väl får spela med seniorerna. Jag tycker denna policy skall tas bort och att SAFF istället skall rekommendera spelare att inte spela i seniorlandslaget för att de kan bli utbrända.
|
|
anonym av forklarliga skal
Guest
|
Post by anonym av forklarliga skal on Jun 27, 2007 17:41:02 GMT 1
I förbundsstyrelsen sitter endast personer som är ditvalda av klubbarna. Förvissa i två steg, men ändå ditvalda av klubbarna, så vill ni ha andra personeer i förbundsstyrelsen får ni väl helt enkelt se till att er klubb röstar fram någon annan. Ibland är livet ganska enkelt.
Policyn kan knappast varit någon hemlighet och ingen har haft något negativt att säga om den tidigare. Det man däremot kan säga något om är att det naturligvis skulle kommunicerats i ett bra tidigare skede än endast en dryg vecka före VM startar.
Kommunikation verkar förövrigt vara något förbundet, förbundsstyrelsen och tillika diverse utskott har haft oehört svårt för de sista åren. Klubbar och personer verksamma i klubbarna känner nog de flesta att de inte får någon information från förbundet eller styrelsen eller utskotten. Kommunikation är något Tommy Wiking nog får se till att lyfta fram på dagordningen den närmaste tiden. Eller kan det vara så att hans dubbla uppdrag helt enkelt är för mycket för honom? Hoppas inte, för jag tror det är bra för Sverige att ordföranden för IFAF är svensk.
|
|
|
Post by veto on Jun 27, 2007 18:33:24 GMT 1
En del skumt med detta:
1. Minja spelade 2 landskamper som U19 förra året. Ingen policy då tydligen.
2. TKO var (bland flera andra 19-åringar) med på listan som SAFF (Palm) sett för bra länge sedan. Ingen protest från SAFF om detta.
3. Denna policy finns inte nämnd med ett ord i något SAFF-dokument. När och var har detta beslut tagits?
4. Om denna policy finns, varför har inte förbundskaptenen informerats?
5. Påstår man att VM inte tillåter spelare under 20? I så fall var står detta? Seppo E (Finland) spelade VM -99 som 17 åring f.ö.
6. Kan det vara så att detta är en strid om vilket landslag han ska representera? Trist att det går ut över en ung kille i så fall.
|
|