|
Post by Bjrkman on Dec 1, 2006 11:23:21 GMT 1
Kommer Johan Asker spela VM? Jag får snart starta ett eget forum här på nätet.... Jo jag önskar att Asker den äldre får komma loss till VM tillsammans med Rydstedt.. Bondesson.. Lind... Men det är bara önskemål än så länge och så kommer det nog att förbli för om vi skulle få loss dessa så skulle deras college kräva dyra försäkringar som vårt förbund kanske inte skulle ha riktigt råd med. I nu läget så släpper inte collegelagen iväg dessa och jag tror inte att de själva vill riskera någoting heller som det ser ut idag med försäkringar och villkor. Men jag vet att det finns intresse från en del av dessa att spela med landslaget efter collegekarriären så vi får nog vänta till dess och se...om nu inte diverse proffsligor kommer ivägen... ;D Jag försöker hellre spana efter talanger hos Pilbäcks juniorlandslagets-Dl istället innan collegelagen snor dom.. MVH Björkman "ja e inte bitter" Dl-coach seniorlandslaget.
|
|
|
Post by min teor on Mar 12, 2007 10:05:28 GMT 1
aaahaa.. så min teori för fotbollens framtid i sverige börjar gnaga i skallbasen på meriterade fotbollgurus i sverige.. den lyder: om ett par år (tror att jag själv har sagt 6-10) så kommer den stora behållningen att vara att titta på U19 innan våra stjärnor försvinner i college och att kanske i slutändan är där vi kommer att lägga våran dyrbara tid och pengar...
peace
|
|
|
Post by Plantskola on Apr 4, 2007 8:39:29 GMT 1
aaahaa.. så min teori för fotbollens framtid i sverige börjar gnaga i skallbasen på meriterade fotbollgurus i sverige.. den lyder: om ett par år (tror att jag själv har sagt 6-10) så kommer den stora behållningen att vara att titta på U19 innan våra stjärnor försvinner i college och att kanske i slutändan är där vi kommer att lägga våran dyrbara tid och pengar... peace Absolut. Som lovande junior idag finns det manga fordelar att spela i USA. Darfor kommer manga gora det, vilket ar bra. Men sjalvklart kommer det ocksa betyda att kvaliteten i Seniorserierna kommer bli battre pa sikt. peace
|
|