|
Post by Undran on Oct 29, 2005 21:45:18 GMT 1
Har en liten fundering som jag mer en gärna vill ha ett svar på. Senast mot Finland så sattsade man ungt. Det är mycket bra tycker jag. Men hur kan man i landslags ledningen inte ta ut en kille som Marcus Seger i Grd. Om man nu vill sattsa på unga killar så borde han om någon vara en kille att ta med.
2 år i rad har han satt spöken i först o främst u-19. O jag vet att det är många Coacher i landet som har suttit slitit sitt hår o funderat på hur man skall stoppa han. Och det är inte bara i U19 han har presterat bra. Han måste nog vara en av Sveriges största UNGA talanger. Jag vågar nog påstå att det inte finns någon bättre RB bland sveriges u19 lag de 2 senasste åren. Och han skulle nog enligt mig slå de flästa Rbs i superserien. Om man nu vill titta på unga spelare i framtiden bör han vara med.
Det är lustigt o höra hur spelar som är med i landslaget och som har mött Marcus inte förstår varför han inte är med. Så frågan är Varför?
|
|
|
Post by yeehaa on Oct 29, 2005 21:49:08 GMT 1
det är just u19 han dominerat, pelle björnehammar sprang för 330 yrds i en SS MATCH, pelle kommer vara i sin prime under vm 2007, det finns faktiskt några vassa RB´s i ss(som är unga), seger blev väl omskolad till DE när han spelade i jlandslaget?
|
|
|
Post by Wille on Oct 29, 2005 21:49:42 GMT 1
Så här tror jag att det ligger det till: * Landslagscoacherna ville satsa ungt inför framtiden. * De hade dock bara en dags föberedelse innan match. Alltså tog de ut spelare som varit inne i landslagets organisation under året. De dom redan kunde spelsystem etc. * Fler talanger lär få chansen inom kort.
|
|
|
Post by calle on Oct 30, 2005 14:56:54 GMT 1
När seger började spela fotboll så var han DE, han blev uttagen i landslaget som DE, gefle skolade senare om honom till RB vilket inte LL ville göra (vad det berodde på vet jag inte). Seger snittade över två TD:s i superettan. Tyvärr så missade han halva säsongen pga ett nyckelbensbrott. Jag tror och hoppas att han får chansen snart. Det är han värd. PS pelle är skit duktig men man åker inte till ett mästerskap med bara en RB.
|
|
|
Post by guest on Oct 30, 2005 15:23:51 GMT 1
jag håller med. Det är pinsamt. Att man tar med en 90a som inte klarar av att spela verken u.19 fotboll eller för den delan Landslags fotboll. dumt val när man kunde ha haft Seger där istället. Finns MYCKET bättre rbs än denna diva. varför saff?!
|
|
|
Post by va on Oct 30, 2005 16:04:59 GMT 1
ingen född 90 har väl blivit uttagen i seniorlandslaget får man hoppas
|
|
|
Post by guest on Oct 30, 2005 17:26:14 GMT 1
dum kille...först dissar, sen läser inte ordentligt. pajas
|
|
|
Post by guest on Oct 30, 2005 18:59:09 GMT 1
saff? jag fattar inte?
|
|
|
Post by Smile on Oct 30, 2005 20:38:42 GMT 1
yeehaa: I vilken match sprang han 330 yards? Wille: Ne det stämmer ju inte, det var ju ett gäng som inte var med i tidgare landslag, så det kan det ju inte vara =) Guest: Vad snackar du om? ? 90a saff osv ? Är det någon som kan översätta det han skriver? Ne jag är nog böjd att hålla med, det är lite konstigt att Seger inte är med =) Men jag tror nog att han kommer o bli kallad.
|
|
|
Post by Blir nog med on Oct 30, 2005 20:41:59 GMT 1
Om nu JJ blir nya HC för Junisarna så kommer han nog att ta med Seger. Han om någon vet vad han går för.
|
|
|
Post by yeehaa on Oct 30, 2005 20:58:59 GMT 1
Pelle Björnehammar sprang för 333 yrds mot ArlandaJjets på pinbacken i sommras, vilket blev nytt ss rekord, det gamla hade Rashid Karlsson(295)
|
|
|
Post by Nja on Oct 30, 2005 21:45:16 GMT 1
JJ blir Hc för J-landslaget. Om jag har fattat rätt så är M-Seger 19år i år och är därför 20 nästa år. Inget i J-landslaget för han- Kanske Senior laget. Har sett han i 4 matcher o tycker att det ligger något i att han borde få en chans.
|
|
|
Post by Svaret on Oct 30, 2005 23:11:40 GMT 1
Om undran hade tänkt till och haft lite mer koll hade han vetat att inga 86or blev uttagna i år i j-landslaget. Eftersom dom inte får spela EM var det ingen ide att ha dom NM. Den 90a som ni dissar hade däremot fått vara med i EM och kom därför med eftersom han är sveriges bästa 90a. Ni som snackar skit borde varit på lägret där han visade att han är klart bra nog. Vilket även syntes i u19. Fråga hans coach i landslaget vad han tyckte om ni inte tror mig.
|
|
|
Post by Wille on Oct 31, 2005 10:52:46 GMT 1
Wille: Ne det stämmer ju inte, det var ju ett gäng som inte var med i tidgare landslag, så det kan det ju inte vara =) Vilka då? Notera skillnaden mellan att ha varit med på matchroster och att ha varit inne på läger som developmentspelare.
|
|
|
Post by Undran igen on Oct 31, 2005 13:51:11 GMT 1
Jag kanske var lite otydlig med vad jag menar =) Jag snackar om Senior Landslaget för Marcus Seger inget annat.
|
|