|
Post by whoDat on Nov 1, 2005 16:06:33 GMT 1
Tycker att det är konstigt att "rocker" inte är så imponerad av GBG? Tycker att de gjorde ganska bra ifrån sig under säsongen trots allt. Två vinster mot Arlanda t.ex. Håller för övrig med "Vakna upp" i det mesta. Kan säga att det är skillnad mellan div. 1 och superserien. En runningback som är dominant i div. 1 och satsar mot landslaget kanske borde söka sig till ss? Dock inte Arlanda...
|
|
|
Post by LOL on Nov 1, 2005 22:01:39 GMT 1
Jag är helt övertygad att 4 topp i S1 skulle spela jämt/slå Jämtland, GBG och SF. Så SS är igentligen bara 3 lag som man kan påstå är riktigt bra.Och ja Seger har kvalite som räcker gott o väl i SS.
|
|
|
Post by Vakna upp on Nov 1, 2005 22:34:43 GMT 1
Nej.
|
|
|
Post by Unga spelare on Nov 1, 2005 23:04:05 GMT 1
I finnkampen var en mängd unga spelare med som fick chansen att med kort förberedelse visa vad de gick för. Många gjorde det mycket bra. Se på unga spelare som Blanck och Ingerman, de är ett föredöme vad det gäller träning och målmedvetenhet. Om fler följer deras exempel har vi en chans att i VM prestera minst lika bra som i Palermo 99. Duktiga unga DBs från främst SMM, Göteborg och Limhamn visade att de vill slåss om platserna i framtiden. De utmanar alla unga och gamla spelare att ta ifrån det lilla försprång de fick genom chansen att visa upp sig i finland.
Jag kan garantera att staben för seniorlandslaget kommer att ta ut den bästa möjliga trupp. Varför skulle något annat göras? Man vill ju vinna till varje pris, eller hur? Som landslagcoach finns inget bättre än att få upp unga hungriga spelare som har allt att vinna och inget att förlora.
Tyvärr är resurserna knappa, och möjligheten till se många matcher och spelare liten. Men det kommer finnas chanser för de duktiga spelare i landet att bevisa sin skicklighet under de kommande två åren. Förhoppningsvis kommer ingen landslagsvärdig spelare att förbises. Träna hårt i vinter så fortsätter vi Sveriges Winning-streak nästa år (allt enligt devisen "en gång är ingen gång" och "vad som händer i tyskland, stannar i tyskland".)
Med vänlig hälsning Magnus Kullenberg coach
|
|
|
Post by 90 on Nov 1, 2005 23:58:34 GMT 1
Jag kan lungt säga att de spelare som kommit från Div 1 har haft stora problem I LL I allafall då jag själv spelade. De hadde som sagt inte tempot och saknade kundkaper om fotboll. Detta gäller inte alla som tex Paddan. I allafall så kan väl de som känner till någon som gått från Div 1 in i LL och startat, skrika till nu. Inte många, inte någon? rätta mig gärna.
|
|
|
Post by WRs on Nov 2, 2005 9:42:00 GMT 1
Anders Hansén DIF, startade i Finnkampen. Faktum är att ingen av WRs hade mer än ett års SS-erfarenhet. =)
|
|
|
Post by starter on Nov 2, 2005 12:29:40 GMT 1
Markus Berggren Sundsvall startade som LT mot finnarna 2001, det var hans allra första landskamp och hade aldrig lirat i superserien innan heller.
|
|
|
Post by safa on Nov 2, 2005 12:51:39 GMT 1
borak starta inte alls i finnkampen han lira lite field goal tror jag!
|
|
|
Post by undrande on Nov 2, 2005 17:43:28 GMT 1
duktiga unga dbs från smm???
|
|
|
Post by Lrsn on Nov 2, 2005 19:16:44 GMT 1
duktiga unga dbs från smm??? Magnus Torén...
|
|
|
Post by Sebbe on Nov 2, 2005 19:36:25 GMT 1
vilka födda på 80 talet är det som kommer med till vm då? nå tips?
|
|
|
Post by Kents on Nov 2, 2005 20:49:48 GMT 1
Jag tror inte att allt för många av de som spelade i EM i somras kommer att lägga av nu när VM är i sikte. Det blir inte lätt att slå ut de som var med då med tanke på resultatet. Vissa positioner blir det väl vakanser på t ex QB, och där finns möjligheter. Vi skall dock inte tro att det blir allt för stor rotation på spelare i övrigt.
|
|
|
Post by Klart som korvspad on Nov 2, 2005 22:41:16 GMT 1
Pelle Björnehammar som RB är gjuten sedan uppvisningen i Finnkampen
|
|
|
Post by Moahaha on Nov 11, 2005 13:33:52 GMT 1
Till Sebbe::: Dom som är födda på 80-talet som ska komma med till WM- 07 (som jag vet är födda det årtiondet) är: Hampus Persson LG, Tomas Falkelind JR, Calle Ingerman CC, Totte Black AJ, Mattias Hyllen LG, Betim Hyseni LG, Pontus Bondesson LG, Martin Falk CC, Christian Malm SMM, Oskar Dahlman SMM, Johan Ståhl ÖBK (AJ vad jag hört), Saidal Sadigi?? LG, Joakim Palm LG (vet att han inte spelade i år men är fortf. sveriges mest lovande rb) Kommer inte på fler just nu... men kommentera gärna...
|
|
|
Post by glmt ngon on Nov 11, 2005 14:01:37 GMT 1
Kristoffer Hellborg
|
|