|
Post by TT on Oct 31, 2005 14:59:36 GMT 1
Seger är bra.. det är inget snacka om det.. men killen måste växa till sig lite och han har för dålig speed för att spela i ett landslag. han lever mycket på att han är stor men det räcker inte i varken SS eller i LL! Tyvärr är det så.. Men vist.. Killen är klart ett namn för VM truppen om han sköter sin off seson träning rätt!
|
|
|
Post by svar on Oct 31, 2005 15:04:02 GMT 1
Svaret är enkelt! 1 han är fortfarande junior. Hans tid kommer. 2 det är en jädra skillnad på att spela mot Uppsala i MSAFFs U19 serie och mot Finlands seniorlandslag. Med andra ord, hur smärtsamt det än må låta, Seger är inte tillräckligt bra ännu för att spela i landslaget och om vi ska helt ärliga så platsar han inte heller i superserien. Obs, jag dissar inte Seger, han är en talang som med rätt utveckling KOMMER att spela i båda landslag och superserien. 3 att slänga in Seger i seniorlandslagt och ge honom 1 dags (!) träning med laget inför att möta Finland är inte speciellt fair och gagnar varken Seger eller landslaget. När han kommer med skall han ha en ärlig chans som alla andra, inte en omöjligt situation där han inte kan lyckas.
Ok?
|
|
|
Post by Guest on Oct 31, 2005 15:22:33 GMT 1
Håller med ovanstående. Sen är det också att vi i Sverige har många duktiga runningbacks som även kommer vara bra 2007. Namn som Kim Taalbi, David Jonsson, Pelle Björnehammar, Kristian Forsman, Jocke Holm, Roger Nilsson m.fl. För att komma in där måste Seger visa mer än dominans i U19. Men det kommer han göra, Seger kommer komma till Landslaget. Men det jag försöker säga är att han inte är där än. Jag tvivlar på att han redan är bättre än någon av ovanstående namn.
|
|
|
Post by Hallo on Oct 31, 2005 17:21:27 GMT 1
Så här är det! Varför får unga spelare inte chansen? Så länge det finns bra spelare på en position så är det svårare att få "chansen" att spela där. Ganska elementärt eller. Man måste inte ha in "Nytt" blod varje år vi spelar inte i NFL inte ens i närheten, bra atleter kan hålla klass bra länge i Svedala. Jag vill påpeka att anledningen att seger inte är utagen är att vi har bra unga RB's. (Så du kan sluta skriva här nu) Det finns bara en plats att visa sig och det är på planen det är där alla har sin chans ca 10ggr om året.
|
|
|
Post by publik on Oct 31, 2005 19:42:59 GMT 1
snacket om att seger inte är tillräckligt snabb köper jag inte 40 yards på 4,5 är inte sakta för en svensk rb
|
|
|
Post by lobo on Oct 31, 2005 20:55:57 GMT 1
4.5? Det låter lite som en "glädjetid" vilket tyvärr är vanligt vid tester i sverige.
|
|
|
Post by Tryem on Nov 1, 2005 0:01:29 GMT 1
Det finns väl en massa "oupptäckta" 86or i detta land. Alexander Bruce SC WR/CB Calle Djurhed GRD WR Jimmie Apelskog TRC WR Andreas Thornadtsson GRD CB/LB Christian Nielsen TRC WR William Lundberg TRC LB
Jag tycker iaf att dessa spelare borde få chansen att visa vad dem går för i SLandslaget nu när junissäsongen är slut för dom och går in i Senior.
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Nov 1, 2005 10:56:04 GMT 1
Varför ska de få spela i svenska landslaget? är det inte bättre att de visar sig först i SS. Om de klarar tempot där så kan de försöka. Det är stor skillnad för junisarna när de "byter" landslag. Visa upp er istället i SS - det har resten gjort.
|
|
|
Post by Rocker on Nov 1, 2005 12:01:51 GMT 1
Vad är det som gör att hehe tycker att SS är så ini h-vete bra. Det finns många som spelade i S1 som skulle ha konkurerat ut spelare i SS. Övervärdera inte SS!! Du kan inte begära att killar som är 19-20 år och kanske nyss fått ett jobb ska flytta till Stockholm eller till Carlstad för att visa upp sig i ett SS lag med kvalité för att få chansen i ett landslag. Marcus Lind är ett bra exempel. Startar i ett av USA´s bästa highscool lag men kommer troligtvis inte spela i ett SS lag om han kommer hem. Han är alltså inte aktuell för Landslaget? Flera av killarna som vann SM med Devils kanske väljer att utvecklas i den miljön (uppenbarligen en possitiv sådan) de är alltså inte aktuella för LL. Nej, tänk om. Det finns jätte många talanger i Sverige, ta reda på var dom finns för alla är som sagt inte i SS. Och stå på en rooster i SS är inte samma sak som att starta i S1.
|
|
|
Post by Rooster on Nov 1, 2005 12:53:23 GMT 1
nytt ordspråk a la Rocker:
Att stå på en tupp i SS är int som att starta i D1...
Tänkvärt....
|
|
|
Post by q on Nov 1, 2005 13:43:20 GMT 1
tempot i ss är högre än div1, även om det finns lika bra spelare så är tempot högre, och därför mer intressant att ha ss spelare i landslaget
|
|
|
Post by vakna upp on Nov 1, 2005 13:52:15 GMT 1
Vad är det som gör att hehe tycker att SS är så ini h-vete bra. Det finns många som spelade i S1 som skulle ha konkurerat ut spelare i SS. Övervärdera inte SS!! Du kan inte begära att killar som är 19-20 år och kanske nyss fått ett jobb ska flytta till Stockholm eller till Carlstad för att visa upp sig i ett SS lag med kvalité för att få chansen i ett landslag. Marcus Lind är ett bra exempel. Startar i ett av USA´s bästa highscool lag men kommer troligtvis inte spela i ett SS lag om han kommer hem. Han är alltså inte aktuell för Landslaget? Flera av killarna som vann SM med Devils kanske väljer att utvecklas i den miljön (uppenbarligen en possitiv sådan) de är alltså inte aktuella för LL. Nej, tänk om. Det finns jätte många talanger i Sverige, ta reda på var dom finns för alla är som sagt inte i SS. Och stå på en rooster i SS är inte samma sak som att starta i S1. Visst, kanske de har talang. Men nivån i Europa är ljusår från vad både SS och DIV1 är. Och likaställ inte SS med DIV1. Tex tempot i SS är mycket högre än DIV1. Steget däremellan är stort. Om man ser till förra årets säsong så krossade de stora 3 (Gbg (All star) kom igång på slutet när de fick lite tempo i sig/mindre motivation hos andra) resten. De håller någorlunda bra klass jmfrt med Europa (Vienna,Bergamo och Tyrolean är semi-pro lag och kan därför prestera en mycket bättre fotboll. Tyskland är inte med i EFAF rankingen). Skillnaden mellan landslaget och SS är också stort. Men den största anledningen är att kunskapen om fotboll är fundamental när man kommer till LL. Givitvis kommer den fysiska aspekten in. Andra är om hurvida killen passar in i spelsystemet och erfarenheten. Bara för någon har lekskola i DIV1 (U19??) behöver inte betyda att han är bra. En annan aspekt är hurvida OLine/Dline sköter sig. Har man en jävligt bra OLine jämförelsevis ja då kan de nog flesta spela RB. De flesta div1 spelare i LL är meriterade och gamla SS spelare. Se tex Patrik och Magnus Lundqvist. LL vill ha färdiga produkter, inte någon som man behöver utveckla på plats. Det finns inte tid till att hålla på med fundamentals. För att även utveckla sina fundamentals måste även spelarna runt om kring veta vad de håller på med och vara snabba nog att göra det, speciellt på offense. Därav kan det vara bättre att uppgradera sig från DIV1 till SS/College för att nå kunskaper och bättre spelare. Nivån i landslagssammanhang är högre än att bara vara en talang, europa fotbollen har gått framåt. När det gäller Seger så kanske han är en bra spelare men bör se sig om nya alternativ för att utvecklas/få spela mot bättre motstånd. När det gäller Marcus Lind så är det inte en gratisbiljett för att få vara med i LL. Givietvis så är highschool en merit men ingen garanti. Däremot kommer nog LL coacherna vilja titta på honom när han kommer hem eftersom att han har spelat på ett mertierande highschool. Ni som tycker att någon spelare bör platsa tycker jag att ni bör kontakta en positionscoach i LL och ge honom en film på personen så han kan sitta hemma och kolla på med en påse chips (favoritmaten ). (Nu blir de väl jättearga på mig ;D. Sorry Björkman.) Tyvärr är det så att vill man utvecklas mer så bör man se sig om efter bättre coacher/skola/lag. Frågar man tex Seger så tror jag att han inte känner sig riktigt fullärd... PS Det kanske finns redan en film på nätet som man kan dla/streama med denne Seger DS
|
|
|
Post by Rocker on Nov 1, 2005 14:25:47 GMT 1
Det jag kommenterar är att man hela tiden använder SS som en värdemätare på vad som är bra fotboll. Antingen ska vi prata "top tre" eller hela SS och jag kan inte tycka efter att ha sett en del SS fotboll, att tempot hos ex. Sundsvall, Jämtland och GBG är så imponerande. Vissa utav U-19 spelarna från GBG fans med på deras SS "tupp" och åkte på stordäng av GRD i finalen. Jag håller med att tempot hos AJ, CC och SMM är klart bättre än Div1 men jag hävdar ändå att toppen på S1 och botten på SS där är det inte SÅ väldigt stor skillnad. Vad jag vill komma till att de bästa killarna ska få chansen att visa upp sig utan att behöva flytta till ett mediokert SS lag och harva. Jag är övertygad om att spelarna i Limhamn lärde sig mer fotboll i år än de som spelade i Sundsvall. Och jag kommenterade HeHe´s inlägg om att "Bara ni har visat upp er i SS är ni berättigade en chans" Det fanns en del med till Finland, varifrån fick dom chansen? Ska vi prata utvecklingen av am.fotboll i Sverige är jag villig att göra det, men inte här!
Rocker aka "Rock around the cock"
|
|
|
Post by Lurven on Nov 1, 2005 14:35:39 GMT 1
När skall vi lära oss...? Gång på gång så sågar vi här på forumet våra seniorlandslagscoacher. Det har varit stormade kritik mot uttagningar mm. Vem minns inte QB-debatten i somras? Ni vet den om avdankade QB's som spelar receiver i div1. Vem fick sista ordet?
Det är bara och inse att de vet vad de sysslar med och vi måste skaffa oss ett liv.
|
|
|
Post by Vakna upp on Nov 1, 2005 15:39:30 GMT 1
Det jag kommenterar är att man hela tiden använder SS som en värdemätare på vad som är bra fotboll. Antingen ska vi prata "top tre" eller hela SS och jag kan inte tycka efter att ha sett en del SS fotboll, att tempot hos ex. Sundsvall, Jämtland och GBG är så imponerande. Vissa utav U-19 spelarna från GBG fans med på deras SS "tupp" och åkte på stordäng av GRD i finalen. Jag håller med att tempot hos AJ, CC och SMM är klart bättre än Div1 men jag hävdar ändå att toppen på S1 och botten på SS där är det inte SÅ väldigt stor skillnad. Vad jag vill komma till att de bästa killarna ska få chansen att visa upp sig utan att behöva flytta till ett mediokert SS lag och harva. Jag är övertygad om att spelarna i Limhamn lärde sig mer fotboll i år än de som spelade i Sundsvall. Och jag kommenterade HeHe´s inlägg om att "Bara ni har visat upp er i SS är ni berättigade en chans" Det fanns en del med till Finland, varifrån fick dom chansen? Ska vi prata utvecklingen av am.fotboll i Sverige är jag villig att göra det, men inte här! Rocker aka "Rock around the cock" Div 1 suger! What can I say?. Buhuu. Sluta böla. Skicka en film. SS är bättre än DIV1 (om man inte räknar med Limhamn som skall vara i SS).. SD hade inte där att göra och heller inte JR. De måste ta sig kragen och utvecklas. Visst LL kan gissa vilka spelare som är bra men de har de inte tid och ork med. Personligen så tycker jag att Seger är inte tillräckligt bra. Han måste utvecklas och bli teknisk,starkare och snabbare och få mer erfarenhet mot bättre motstånd. Det finns bättre RB's. Byt klubb och sitt inte och tjura... Seger har väl ganska nära till Arlanda.
|
|