|
Post by fler on Nov 11, 2005 14:09:28 GMT 1
Ali rouass, Martin Ullbrant CC. Ola Rugeland SMM
|
|
|
Post by mrknowitall on Nov 11, 2005 21:17:17 GMT 1
Till Sebbe::: LG, Joakim Palm LG (vet att han inte spelade i år men är fortf. sveriges mest lovande rb) Kommer inte på fler just nu... men kommentera gärna... är det ironi? Om han nu var så bra, varför starta han inte som rb i junislandslaget som spelade förra EM? han är född 85 lr 86 och det var dom som var födda 85-86 som det satsadess på då!
|
|
|
Post by guest on Nov 13, 2005 12:25:29 GMT 1
Det finns så många secondspelare i SS som är skiträdda för kommande junisar så dom måste sitta och dissa lovande spelare från S1 här. Inse att NI som gör ett inhopp då och då känner att flåset i nacken skrämmer er!!!!!!!
|
|
|
Post by Moahaha on Nov 14, 2005 11:25:40 GMT 1
Till mrknowitall.... Joakim Palm lirade inte fotboll förra året pga militärtjänst... Men skit samma vad du tycker,, jag var med i moskva och tycker att han lungt hade tatt plats i den truppen.... sen en sak till,,, träningsmatchen mot limhamn innan em kvalet,, då sprang jocke sönder junis-defenset... han är och kommer alltid vara bättre än t.ex. hegbo,, roger och asker... Får väl se hur denna säsong ser ut då,, om han är tillbaka i limhamn o spelar ss... isf kommer alla ss defence få mycket att göra... så kontentan av det hela är att han lungt hade platsat om han fått chansen.. men fick ju aldrig den... han var me i nm i oslo,, då visade han att han kunde spring trots att han inte fick mycket boll... o by the way;;; det finns bara två lag i ss nästa år... Limhamn och Smm...
|
|
|
Post by JR on Nov 14, 2005 13:12:36 GMT 1
Kommer ihåg att han var riktigt duktigt då vi mötte han i Sm finalen 2001 i u16 i alla fall!! Men 2 lag i SS ...nja inte riktigt!
|
|
|
Post by trams on Nov 14, 2005 15:03:01 GMT 1
sthlm secondary är nog de flesta födda på 80talet, DBs och LBs, nästa år så blir det tredje året i rad de spelar mot internationellt motstånd..(vissa har gjort det tidigare år och även med andra klubbar) lika så med QB och några RBs.. (karlstad lika så) att möta topp lag från andra länder ger rutin och kunskap. vilket behövs i landslagssammanhang. det är mycket snack om nya unga killar som kommer upp från u19 osv.. detta är självklart oerhört kul och för utvecklingen som då går framåt men det betyder inte att de högst rankade killarna idag kommer at lägga skorna på hyllan eller vika sig för eventuellt motstånd. (vi talar om ett mästerskap om knappt två år) när oftast ovetande (lite kunskap?) människor presenterar spelare så tror jag nog att de mest talar om de i sin egen närhet, typ polaren i klubben osv.. och när de väl presenteras så görs det som att de vore starters i landslaget 2007 under VM. när folk bråkar om att landslagsspelare endast tas från superserien osv, eller att junisar inte fått en chans så kan jag inte säga mer än att du inte får ett jobb utan några meriter.. som spelare får man väll göra sig ett namn, inte på ett forum utan på planen.. om man nu inte får rätt motstånd i den klubben man spelar i eller i den serie som klubben ligger i så är det bara att byta klubb.. alla gör vi prioriteringar, om man nu säger att man är så pass målmedveten som att vara bäst i sverige, och sedan visa sig som bäst i VÄRLDEN under ett VM (Guld är väll enda alternativet) så kan man väll börja med sverige, sedan norden, europa (vi är ju bäst i europa) och slutligen bäst i världen (visst nfl boysen tar ju cashen framför ett vm guld och inte ställer upp men det skulle inte göra mig mindre stolt om vi vann, som sagt, alla får göra sina prioriteringar) Men, alla unga och alla andra unga (födda på 70talet och frammåt som spelat i landslaget och som vill göra det.. bit i tandskyddet istället för att glappa skit på ett forum (som jag så kan resten dividera om vilka som skall eller inte skall vara med då serien startat.. SUPERSERIEN. sätt upp ett mål och nå det. lycka till.
|
|
|
Post by intressant att se on Nov 14, 2005 16:33:59 GMT 1
när man läser detta forum och denna tråd så undrar man om det bara är spelare/ledare från vissa lag som skriver, spelare från dessa lag är de ända som syns/hörs och de man kan läsa om. jag själv har inte spelat på många år men är fortfarnade insatt i sporten. märker att vissa klubbar och dess pselare har glömts bort. ex. Arlanda där bara kristofer blanck nämnts, göteborg M, där väl det bara skrivits om pelle björnhammar och andra klubbar där spelare borde ha kommit upp i diskussionen.
om man tar GBG och AJ som exempel så är det bara en från varje lag som kommit upp i sammanhanget, är inte det ganska konstigt med tanke på att båda lagen är utav SS klass i mina ögon (alltså hör hemma där, vilket inte alla lag gör).
rätt intressant bara, läs hela tråden själv så förstår ni vad jag menar. skönt att stå utanför och kolla på ibland. ha det!
|
|
|
Post by Alize Jacotey on Nov 14, 2005 20:22:06 GMT 1
Angående Jocke Palms insats under scrimmagen emot Juniorlandslaget. Visst, han hade många yards på marken - I Sidled!!! Han tuggade inte många yards framåt, däremot hade defense svårt att få tag på honom när han sprang fram och tillbaks bakom LOS.
|
|
|
Post by PAJen 233 on Nov 18, 2005 22:16:36 GMT 1
dags att gå ut på slagfältet och äta Offence
|
|
|
Post by dado on Nov 22, 2005 13:36:06 GMT 1
tycker också att det är många spelare från samma lag som nämns som om all spetskompetens skulle finnas i 2 eller max 3 lag, det måste vara mer utspritt.
|
|
|
Post by Calle on Dec 29, 2005 20:43:57 GMT 1
Det är ingen som vet hur man får tag i tv sändningen av senast finnkampen?
|
|
|
Post by Till Calle on Dec 31, 2005 0:20:12 GMT 1
Kolla med BP, han verkar ha allt...
|
|
|
Post by can we on Jun 1, 2006 0:51:55 GMT 1
får vi se den nga supertalangen spela iår då?!?! ;D
|
|
|
Post by can we on Jun 1, 2006 0:52:36 GMT 1
får vi se den unga supertalangen "j.palm" spela iår då?!?! ;D
|
|
|
Post by japp on Jun 5, 2006 9:23:38 GMT 1
mmm i div 2....tyvärr.... pga jobb resor mm....
|
|