|
Post by En som var dr on Oct 3, 2005 11:15:17 GMT 1
>:(Organisationen kring matchern mot Danmark, var lika oorganiserad som allt övrigt kring detta j-lag. Jag vet, efter att pratat med en del grabbar i laget, att det finns spelare som ej fått en påringning eller ett brev eller mail, vad som gällde denna helg. Man kanske måste se över sin organisation eller är det så att man är så många så den ene vet inte vad den andra gör. Ex. hur kul är det för en kille som kommer med i detta lag att få en tröja som blev över från sommarens EM för seniorer. Vad har det med ett Junior-NM att göra? Se på dom övriga lagen, dom hade både overaller och t-shirts som visade vad dom kom från. Det kan ju vara så att det inte finns någon ekonomi i förbundet, men då måste man hitta andra lösningar. Det kan väl inte vara så att man använder ett NM för att spela in ett lag, detta skulle göras långt innan. Varför spelar man inte en träningsmatch mot ett A-lag, deras serie är ju ändå slut. Killarna måste få mera tid tillsammans. Se nu inte detta som ett olösligt problem, för allt går att lösa, bara det finns lite vilja. Killarna skall ha all heder för helgen, ingen skam skall falla över killarnas insats. Utan det är helt andra personer som skall fundera över deras insats. Att få stryk bör man kunna leva med, men det är sättet man förlorar på som kan diskuteras.
|
|
|
Post by Joker on Oct 3, 2005 11:26:45 GMT 1
Som vanligt kryllar det av experter i såna här forum. Men, nu är det inte ni som har ansvaret för landslagen. Det finns säkert massor av jätte duktiga fotbollsspelare, fullt i klass med de som spelade JNM. Man får bara dressa ett visst antal spelare, och att passa på och exprementera nu på JNM är ju skitbra för att satsa på EM. Då kommer det antagligen inte att spelas med 4 QB´s. Flera spelare som varit skadade nu under turneringen kommer förhoppningsvis ha bytts in i truppen. Fast det stora problemet som landslaget har är det ingen som tagit upp... Våra defense ends... Contain! Allvarligt talat. Lär upp dem eller byt ut dem.
|
|
|
Post by guest on Oct 3, 2005 11:29:40 GMT 1
exempel: Danmark har haft runt 15 dagar tillsammans inför detta NM. Sverige fick knappt 5½ dag!! Spelet reflekterade ganska väl vilka som var mest sammansvetsade, inget landslag hinner få ihop ett väl spelande lag på så kort tid, hoppas förbundet ger staben en chans att få träna ihop ett lag inför EM nästa år! Dom fick inte det inför NM iaf. Så innan ni hoppar på tränare och spelare, ta reda på fakta först!
|
|
|
Post by wake up caller on Oct 3, 2005 11:51:00 GMT 1
exempel: Danmark har haft runt 15 dagar tillsammans inför detta NM. Sverige fick knappt 5½ dag!! Spelet reflekterade ganska väl vilka som var mest sammansvetsade, inget landslag hinner få ihop ett väl spelande lag på så kort tid, hoppas förbundet ger staben en chans att få träna ihop ett lag inför EM nästa år! Dom fick inte det inför NM iaf. Så innan ni hoppar på tränare och spelare, ta reda på fakta först! Vakna nu, du menar vär inte att du tror att killarna ska träna 2veckor före match? Nej, det är bättre att ha träningsläger och veta vem man vill ha med och på vilka positioner samt 3 back ups på varja possition. För övrigt hoppas jag på att Larsson har gjort sitt sista uppdrag för LL. Det här snacket med att träna och testa nya spelare är bara skit snack i U-19, de killar som spelar har ingen rutin och behöver allt de kan få. Skillnaden med seniorerna var att många var så slitna efter en lång säsong att man bytte ut och testade nya mot finnarna. Träningsmatch Larrson Träningsmatch!!! Mot ett Div 1 lag, skulle ha spelats första helgen i september. Idiot!!!
|
|
|
Post by Heja Sverige on Oct 3, 2005 12:44:12 GMT 1
Jag tycker att inte att detta var ett så stort fiasko. Alla vet sedan länge att inga 86:or skulle bli kallade. Jag tycker det är otroligt dåligt att börja gnälla om avgång och massa annat tjafs efter två matcher. varav en var en mkt stor vinst. Vakna upp alla gnällspikar. Mig vetligen så hade Kristian Thores trupp i förra NM samma record, bara att det resulterade i en andraplats istället. Då mötte Sverige Norge i semin. Danmark var då inga mil från att gå till final mot Sverige istället för Finland. Ge Coacherna lite tid och framförallt resurser så ska detta nog ordna sig inför EM på hemmaplan. Däremot måste jag hålla med om kritiken mot förbundet, ge killarna riktiga sverigetröjor. En gammal halvsunkig EM t-shirt från i somras är dåligt.
|
|
|
Post by Guest on Oct 3, 2005 12:59:23 GMT 1
Nej jag menar inte att dom ska ligga på camp två veckor i sträck och det har heller ingen gjort, Danmark har haft 15 dagar totalt under sommaren inför detta NM, Sverige 5½. Undra vem som är Idiot här inne!?!?! Angående träningsmatch innan NM så tar inte Larsson det beslutet utan förbundet. Staben har inte den rätten pga att allting bekostas av förbundet och pengarna är slut. Pengarna gick till seniorerna i år World games och EM kostade även fast spelarna fick lägga ut reskostnad själv.
|
|
|
Post by Gst on Oct 3, 2005 13:19:19 GMT 1
Angående förra inlägget. Är det inte så att A-landslag respektive J-landslag har egna budgetar? Som det låter enligt ovanstående så läggs alla pengar i samma korg, då har jag en viss förståelse för att pengarna tagit slut, men det är synd att det skall drabba den kommande generationen.
|
|
|
Post by Guest on Oct 3, 2005 14:01:31 GMT 1
Nej, bägge landslagen går under samma budget. Så när pengarna tar slut så är dom slut oberoende vilket landslag som spenderade dom. J-landslaget drog det korta strået 2005. Därav de knapphändiga förberedelserna inför årets NM.
Som tidigare sagtm hoppas mer resurser tillkommer inför EM 2006.
|
|
|
Post by Fel on Oct 3, 2005 14:32:24 GMT 1
Nej, landslagen har inte samma budget. Att saff lägger mer pengar på seniorerna med em tycker inte jag är konstigt. Nästa år får juniorerna mer.
|
|
|
Post by Lilleman on Oct 3, 2005 15:16:04 GMT 1
Håller med Joker fullständigt. Det måste finnas bättre defense ends i Sverige än de som spelade i helgen. Nummer 94 skötte sig hyffsat men de andra håller inte måttet för att spela i ett landslag. Servera inte heller Pizza innan match till recievers heller... slippery fingers... har aldrig sett så mycket tappade passar och Kick-offs. Dåligt. Dåligt. Dåligt. Så det spelar ju ingen roll bra du coachar om inte spelarna gör vad de ska. Rock´n Roll hörs inte på en CD-spelare utan högtalare heller... Jag hoppas att förbundet ger Larsson möjligheten att dammsuga marknaden ordentligt innan EM. Fast det är ju lagens coacher som ska ge info till Larsson om materialet som finns. Han kan omöjligt hinna se alla under ett år med de resurser han tydligen har nu.
|
|
|
Post by Nej nej on Oct 3, 2005 16:49:27 GMT 1
Jag tycker att man inte ska ifrågasätta coachernas sätt att coacha, jag tycker att vi spelade skit bra även me rotationen på Qb's. Förlusten mot danmark var nog bara för att spelare var ofokuserade för att coacherna körde exakt likadan coaching båda dagarna.
Jag förstår syftet att NM var som en till "try out" för EM nästa år, jag har inga problem med det alls.
Det var skit kul iaf att spela med alla i J-landlaget i år.
|
|
|
Post by tips on Oct 3, 2005 19:30:12 GMT 1
Mitt tips är att kolla på Sebastian Wikström i Marvels på DE. Killen är 17 tror jag... Han startade med Giants i div. 1 förra året och har tagit reps i superserien i år. Han kunde inte vara med på uttagningslägret trots att det var i GBG. Han är dessutom svensk mästare i tungviktsboxning för juniorer. Grym helt klart! Nu såg jag inte matcherna från J-NM. Som vanligt kan det vara en massa BS att DE:s sög....
|
|
|
Post by nr 81 on Oct 3, 2005 20:21:35 GMT 1
Sluta klaga så jävla mycket på coacherna i nm,, va inte där men vet vad dom satsar på har pratat me flera av dom.. d va inte nm som va målet det är em nästa år!!!! för fan ge dom en chans att få in killarna i gamet,, nuts kolla dom fick ju offensiva yards o sen gick d ju rätt bra på defense me... man bygger inte ett lag på två läger... kolla j-landslaget förra o föf förra året, vi klarade oss hyfsat i nm men ännu bättre förra året i em.. men dom satsar på att vinna em,, d kan dom med det matrialet men dom måste få tid ihop.. typ hyllen, jälmert, sigvardsson i em förra året dom fick tid ihop på lägerna.. d kommer d kommer...
|
|
|
Post by Eken on Oct 3, 2005 22:18:58 GMT 1
Att DE sög under JNM är inge BS. De e fakta. Men danmark var skitbra, glöm inte de. Men det vore kanske bra ändå om coacherna gick en runda tiil i landet och kolla på lite fler spelare. De finns ju de som inte va me på uttagningarna för skador eller sånt som i alla fall borde få chansen på ett läger till.
|
|
|
Post by lala on Oct 4, 2005 0:49:11 GMT 1
För de första vill jag bara säga en sak om varför täbys FB inte passa i landslaget...han kan inte läsa han kan inte finta..när vi mötte täby så var våran strategi att gå på benen, de funkade eftersom han inte kan röra sig i sidleds eller hoppa, man kunde lika gärna blunda samtidigt som man klippte knäna på han. Både Manning o Hadley är dubbelt så bra som Abbe för dom har de han har plus att dom kan springa med boll som en fullback ska kunna. sen att DE sög så missade ni nog norge matchen där inte ens linebackers behövde fylla på ibland bara för att dom höll bättre contain än mot danmark. Just nu tycker jag J-landslaget har en bra sammanhållning och vi har kul tillsammans, mot norge spela vi som ett lag! sen att vissa beslut och gärningar av coacherna blev fel hoppas jag dom också lärt sig nåt för det funkade ändå hyffsat bra! Ska bli kul o se alla igen!!!
|
|