|
Post by Hmm on Oct 1, 2005 17:45:01 GMT 1
Hur går det borta i tyresö?? Någon som har några resultat eller ännu bättre matchrapport?
|
|
|
Post by QB nr 5 on Oct 1, 2005 20:43:53 GMT 1
Sverige förlorade med 0-21 (0-6) Det såg rörigt ut med många byten. Varför fick inte jag spela som femte QB när alla andra fick...
|
|
|
Post by What on Oct 1, 2005 21:00:26 GMT 1
Vad tusan är det som händer i J-landslaget? Storpisk mot Danmark borde inte ett svensk landslag få. Frågna är om inte tränare Larsson borde mista sitt andra coachjobb efter det här?
|
|
|
Post by Heja Sverige on Oct 1, 2005 21:09:01 GMT 1
Tror inte det ska vara perfekt ännu, det är långt kvar till EM+att inga 86:or är med, men jag håller med om att 21-0 är för mycket. Hoppas att Sverige kan piska norskarna imorgon i alla fall. Annars är jag beredd att hålla med föregående talare. Men Norge bör inte vara ett problem.
|
|
|
Post by publik on Oct 1, 2005 21:26:29 GMT 1
Spelar dom som idag så är jag inte säker på att dom vinner...
|
|
|
Post by Publik on Oct 1, 2005 21:53:30 GMT 1
Danskarna kör också endast med -87 or eller yngre spelare .De satsar också mot nästa EM slutspel
|
|
|
Post by skit on Oct 1, 2005 22:05:16 GMT 1
..då är dom före oss. Trist
|
|
|
Post by Erik on Oct 1, 2005 23:20:39 GMT 1
Det är inte konstigt att det går dåligt med tanke på att man tar ut spelare som omotiverade, inte tränar i klubblagen och somligga inte spelat match sen i juni. Detta är förstås svårt för en landslagstränare att hålla koll på men man borde kanske ha lite bättre kontroll med klubb-tränare.Tråkigt för de som vill och satsar när andra tycker bara det är kul att spela i landslagssammanhang. Tyvärr håller nog inte denna attityd
|
|
|
Post by Frtvivlad on Oct 2, 2005 0:00:46 GMT 1
Landslaget spelar ju inte alltför många matcher varje år och är inte syftet att man ska satsa på vinst i alla matcherna? Vinster ger en positiv spiral. Hur kan det då komma sig att man inte har med 86:or? De tillför ju rutin, erfarenhet och trygghet åt de yngre. Använder NM som träningstillfälle och utveckling för EM? Va fan är det som händer?
Nää, man blir ju brydd på hur saker och ting sköts egentligen. Borde man inte spela med de bästa spelarna och det bästa laget hela tiden? Hur kan man rata 86:or bara för att de gör sitt sista år som junior? Tänk på alla de duktiga 86:orna som har blommat ut och är i sitt esse just nu. Jävligt schysst mot dem som tränat och slitit i fyra-fem år att neka dem trots att de borde ha företräde för att de är bättre!
Åsså har det framkommit att man rullat på fyra QB's också. Nu är det ju inte så att man måste spela som de gör "over där" då man i princip bara använder en QB men hallå!!! Rulla på fyra stycken??? Ett offense kräver perfekt timing och ledaregenskaper på planen. Förvirrat värre att då rucka på detta genom att ha fyra kockar.
Nää, fy fan vad arg jag blir!
|
|
|
Post by Suck on Oct 2, 2005 0:17:57 GMT 1
Det var så dåligt coachat att det bara inte finns!
|
|
Marvels do it in fine style
Guest
|
Post by Marvels do it in fine style on Oct 2, 2005 0:24:09 GMT 1
Och hur många var med från GÖTEBORG MARVELS. Inga. Fantastiskt skönt för då kan vi koncentrera oss på att vinna smguld. För det var vi och inga andra som skickade ner Crusaders i backen med två klara segrar. Och då se att inte nån platsade i J landslaget. hmmmmmmm
|
|
|
Post by hmm on Oct 2, 2005 8:58:10 GMT 1
haha, mycke gnäll från marvels, men carlstad har ju endast med 1 kille i j-landslaget.
|
|
|
Post by IDIOTI on Oct 2, 2005 10:33:20 GMT 1
Landslaget spelar ju inte alltför många matcher varje år och är inte syftet att man ska satsa på vinst i alla matcherna? Vinster ger en positiv spiral. Hur kan det då komma sig att man inte har med 86:or? De tillför ju rutin, erfarenhet och trygghet åt de yngre. Använder NM som träningstillfälle och utveckling för EM? Va fan är det som händer? Nää, man blir ju brydd på hur saker och ting sköts egentligen. Borde man inte spela med de bästa spelarna och det bästa laget hela tiden? Hur kan man rata 86:or bara för att de gör sitt sista år som junior? Tänk på alla de duktiga 86:orna som har blommat ut och är i sitt esse just nu. Jävligt schysst mot dem som tränat och slitit i fyra-fem år att neka dem trots att de borde ha företräde för att de är bättre! Åsså har det framkommit att man rullat på fyra QB's också. Nu är det ju inte så att man måste spela som de gör "over där" då man i princip bara använder en QB men hallå!!! Rulla på fyra stycken??? Ett offense kräver perfekt timing och ledaregenskaper på planen. Förvirrat värre att då rucka på detta genom att ha fyra kockar. Nää, fy fan vad arg jag blir! Det är Landslaget i ett nötskal. Använda ett Internationellt tävlingsarrangemang som NM, till att träna. Det är som att skicka Arne Hegefors att hoppa höjd istället för Kajsa Bergqvist i ett NM, för att man vill vila henne till SM.
|
|
|
Post by WHY on Oct 2, 2005 10:38:03 GMT 1
Organisationen för hela sporten Svensk Amerikansk fotboll tillämpar inte folkstyre, utan består utav diktatorer med skygglappar som räddar dem från den elaka sanningen från den yttre världen.
Det är sådana små babysteps som sker helatiden, att denna sport är doomed to fail. Det behövs nytt blod i SAFF. Coacher behöver åka på clinics! Fan skaffa lite vinnarskalle. Träna på ett NM!? FAN!. Jag vill slåss! Sån frustration!
|
|
|
Post by Besviken on Oct 2, 2005 10:52:19 GMT 1
Nu är det dags att byta ut landslagsledningen. Bort med Larsson & co. Rulla på 4 qb´s............ Katastrof!!!!
|
|