|
Post by guest on Oct 4, 2005 8:12:41 GMT 1
Täby fb e helt klart mkt bättre än de fb vi har nu.. killen har mkt att lära men är ändå helt klart bäst. Hörde att han lirade D-line förra året. men han är nog det sverige behöver
|
|
|
Post by Anders on Oct 4, 2005 9:55:32 GMT 1
guest, 100kr på att du kommer från täby f2 flyers
|
|
|
Post by lsning on Oct 4, 2005 13:27:21 GMT 1
jlandslaget har två problem,
1.DE´s , totalt oförmögna att hålla assignments(men jag hörde att några DL hade tackat nej också) 2.rotationen med offensiv personal, rytmen stördes för mycekt i en jämn match(danmark)
om detta fixas kommer jlandslaget skörda framgångar igen
|
|
|
Post by raid on Oct 4, 2005 14:23:06 GMT 1
grejen me spelare som inte kunde visa upp sig är inte att de var skadade utan att ute i vårt avlånga land lär det finnas så fruktat många fler spelare som platsar i JL som inte fick en chans en gång ens, fast de kommer från lite mindre klubbar som typ Eskilstuna, Helsingborg, Karlskrona, Jämtland och Carlshamn osv så de låter inte intresanta.
|
|
|
Post by Guest on Oct 4, 2005 15:29:45 GMT 1
Nej, Jag menar Staben innehåller ju faktiskt inga coacher därifrån. Daniel Gustavsson-karlskrona, vilket innebär att han täcker upp alla små lag där omkring. Johan Andersson- Sundsvall, bör ha koll på Jämtland (som inte är en liten klubb). Den enda klubben som jag ser av de du nämner som möjligtvis inte blir täckt är Eskilstuna, men jag antar att någon kontakt finns där. Tänk dig för innan du skriver Raid...
|
|
|
Post by APC on Oct 4, 2005 17:34:58 GMT 1
Jag vet inte hur den nuvarande staben samlat information om spelare ute i landet. Men en sak vet jag: Alla landslagstaber (genom tiderna) är intresserade av att få ihop ett så bra spelarmaterial som möjligt. De skiter fullständigt i om en spelare kommer från SMM eller Västbo Goblins. Det finns ingen "hidden agenda" att ta med spelare från de "egna" laget etc.
Snälla, sitt inte och gnäll framför datorn. Gör något konstruktiv i stället. Varför inte skicka in en film på sin spelare/polare/sig själv och var på så sätt en hjälp till coacherna i JLL.
Vissa saker i upplägget runt j-landslaget verkar, i mitt tycke, vara lite märkliga typ 4-QB-rotationen men låt oss hålla diskutionen på en rimlig nivå.
Vi har en ny, och i dessa sammanhang ganska grön, coachingstab som säkert har och kommer att göra misstag, precis som alla spelare gör misstag. Tro dock inte för en sekund att de inte är intresserade av att få fram de bästa spelarna, göra ett så bra resultat som möjligt eller att de tar lätt på sin uppgift.
Om det sen visar sig att de inte har förbundets förtroende längre, so be it. Då kommer de att få sparken och den inte helt lätta jakten på en ny stab kan börja. Betänk dock att: Vi har bara ett begränsat antal tränare i landet och bara en handfull som är kvalificerade nog för ett landslagsuppdrag. Med detta i åtanke så kanske vore det oklokt att få panik och säga upp den nuvarande regimen, eller?
|
|
|
Post by Publik on Oct 4, 2005 18:40:57 GMT 1
Nej, det vore faktiskt jätteklokt........!!!!!!!!!
|
|
|
Post by APC on Oct 4, 2005 18:48:12 GMT 1
Snälle lille Publik, Det är precis den här typen av Kalle Anka-mentalitet, som du uppvisar, som bidrar att vi inte kommit längre under 20-års amerikansk fotboll i Sverige.
Ta ett djupt andetag, räkna till tio om du behöver. Sätt dig sedan ner vid tangentbordet och plita ner lite konstruktiva idéer och förslag. Vad gör den nuvarande staben fel och vad skulle vilka göra annorlunda?
Lycka till!
|
|
|
Post by Ryan Leaf on Oct 5, 2005 18:46:40 GMT 1
Fantastiskt att så många med så lite koll vet så mycket.
Är det nån av de som har hackat på Larsson som vet att Danmark har haft 16 träninglägerdagar mot Sveriges 4?
Kan detta ha påverkat resultatet?
Att använda ett NM som träningsläger för nästa års EM känns som en självklarhet.
Att rotera QB´s för att se hur dessa fungerar i en skarp situation känns lika självklart.
Har nån lagt märke till att Danskarna hade endast 30 Y mer total off. än oss?
Ja Ja, jag vet att det är poängen som räknas, men ibland så speglar inte poängen matchbilden.
Vi är inte alls så illa ute som många annonyma gnäll****** vill göra gällande.
Vi hörs
|
|
|
Post by Johan on Oct 5, 2005 19:00:02 GMT 1
Antar att du är en av coacherna eftersom du är så insatt...PINSAMT! Sverige förlorade en match som borde vunnits. Stort dessutom! inget snack om saken. Med bättre coaching kunde matchen ha vunnits och det vet ni själva om...
Gör ett bättre jobb eller håll er till div. 2 fotboll!
|
|
|
Post by makrillwannabee on Oct 5, 2005 19:04:24 GMT 1
taktiker överlåter jag till experter,men plz...musiken!! vem väljer musik till matcher?` vem blir taggad av ricky martin och blandad r´b?(iof borde man lacka ur av det men endå) reklam e väl ok men INTE dagismusiken. Ett tips:bra match musik spelas av ett band med t.ex:1 trummis,1 bassist,2 gitarriestar samt en långhårig sångare som druckit för mycke Jim Beam.
annars tycke jag att det va helt ok på tyresö.
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Oct 5, 2005 19:13:50 GMT 1
skulle nog satsa på en sångare med jack daniel´s i blodet
|
|
|
Post by Lasse on Oct 6, 2005 9:33:42 GMT 1
Amerikansk fotboll bygger på fysik, taktik och timing. Något som man omöjligt kan pumpa in i ett gäng junisar på två träffar och ett läger. Det tar längre tid än så. En junis har inte den erfarenheten helt enkelt, även om dom tror sig ha det, så är det inte så. Det krävs att man jobbar ihop sig ordentligt och förstår systemet man ska spela. Glöm inte att Cris Larsson har 5 raka SM-Guld med Crusaders U-19 som coach. Alltså är han ingen dålig coach!
Nu blir det inget guld i år för att Crusaders hamant i generationsväxling, men är snart tillbaka.
|
|
|
Post by Ryan Leaf on Oct 6, 2005 17:50:28 GMT 1
Antar att du är en av coacherna eftersom du är så insatt...PINSAMT! Sverige förlorade en match som borde vunnits. Stort dessutom! inget snack om saken. Med bättre coaching kunde matchen ha vunnits och det vet ni själva om... Gör ett bättre jobb eller håll er till div. 2 fotboll! Jag har aldrig coachat landslaget och kommer nog heller aldrig att göra det. Men jag har spelat/coacat 91-04 Allt från Div2 till landslag och är trött på alla insatta och kunniga "experter". Larsson är en bevisat bra coach och ge han och staben tid så kommer ni se att vi har rätt folk på rätt plats. Så ta ett djupt andetag, slappna av så kommer det att kännas bättre. MVH RL
|
|
|
Post by Vinnarskalle on Oct 7, 2005 15:19:58 GMT 1
Intervju med Isaksson i Aftonbladet: "– Självklart vill vi alltid att vi ska spela med det bästa laget i alla sammanhang."
|
|