|
Post by Undrande on May 25, 2005 22:51:47 GMT 1
Vad händer med EM egentligen?? Det är bara 2 månader kvar och inte ett ljud hörs från SAFF. Det skulle väl bli "det största evanemanget i fotbollssveriges historia" eller något liknande? Inte ens en hemsida eller en notis på SAFFs egen sida har jag lyckats hitta...
|
|
|
Post by hmmm on May 25, 2005 23:36:44 GMT 1
"det största evanemanget i fotbollssveriges historia" ska det spelas i sverige?? då borde det verkligen finnas info att ge ut.. när? var? vilka länder? osv.. det är väl inte för mkt begärt...
|
|
|
Post by Undrande on May 26, 2005 8:18:07 GMT 1
ja som sagt. EM-slutspelet i amerikansk fotboll spelas i Malmö, Sverige den 28/7 & 30/7. Förbundet har gått ut och sagt att det ska satsas stort på detta och att inga medel ska sparas. Men efter det har inte mycket hänt! Inte ens en hemsida har kommit upp...
Tydligen vet inte ens fotbollssverige om det... Uselt!
|
|
|
Post by spark i baken on Jun 12, 2005 22:43:40 GMT 1
Nu har de iaf fått upp någon information om EM. Snygg logga men det är lite svårt och se datumen... Blir det någon reklam i TV/Tidningar månnetro?
|
|
|
Post by LOL on Jun 12, 2005 23:36:05 GMT 1
Vore det inte bättre om nån som faktiskt läst engelska efter mellanstadiet skrivit/översatt denna text? Pinsamt är bara förnamnet...
[glow=red,2,300]This summer SAFF stands as organizer for the eleventh European Championship in American football. Apart from the hosting country, Finland, Great Britain and Germany has qualified via strait playing. There was in addition 11 nations as lined up before this Championship. This is a record, with broad margin!! Germany is reigning Champion. 2001 was the last Championship, were they defeated Finland in the final, with 19-7. Malmö is the town that has got the honor to stand as hosts. We hope of course you fold a part of your vacation for a weekend in Malmö to follow Sweden's and the other three countries struggle for the medals. Will this become the first Championship with gold medal for blue and gold, despite the sharp as a knife competition? Our arch rival Finland shows off since earlier with five sets of gold medals, Great Britain, Germany and Italy have two sets of medals each. [/glow]
|
|
|
Post by Usch on Jun 13, 2005 0:41:05 GMT 1
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Att man kan låta en text som denna stå på förbundets officiella hemsida är inte bara pinsamt, det är förnedrande för sporten. Hur kan man förvänta sig att någon ska ta sporten på allvar när infon för ett EM på hemmaplan ser ut på det viset? Om det dessutom är den officiella sidan för EM är det ännu värre!
Det här är alltså samma SAFF som envisas med att man ska ha proffsigt skötta matcharrangemang i superserien med speaker, läktare, etc.. Det kanske skulle vara bättre om de började med att se till att deras egen bit sköttes någorlunda hyfsat!
|
|
|
Post by Graater on Jun 14, 2005 11:14:20 GMT 1
Jag gråter när jag ser denna text. Ändra den omedelbart SAFF, den är otroligt pinsam !!!
|
|
|
Post by Ches on Jun 14, 2005 11:46:06 GMT 1
Varför tar då inte nån av ni som klagar och gör en ny översättning på texten och mailar den till Garry? Jag lovar att det hade gått snabbare än att gå in här och klaga på den. För min del så funkar den som ligger där, vi har större problem än dålig översättning att tänka på.
|
|
|
Post by guest on Jun 14, 2005 14:41:28 GMT 1
är inte hela tanken med att ha ett förbund att de ska föregå med gott exempel och sträva efter att bli så bra som möjligt på att marknadsföra sporten, både för blivande spelare och supportrar samt för eventuella sponsorer. Den enormt dålig texten gör allt utom att marknadsföra, och jag tycker synd om de stackars sponsorer som står bakom arrangemanget.
Det är dessutom fånigt att förvänta sig att någon utanför förbundet skulle ta på sig att skriva texten, däremot tycker jag att SAFF borde insett sina begränsningar och bett någon, som hade engelskkunskaper som var lite mer välutvecklade (borde inte vara särskilt svårt att hitta med tanke på antalet amerikanska spelare i Sverige...), att skriva texten.
Tack SAFF för ni förstärker den idiotstämpel som svensk amerikansk fotboll, tyvärr, redan har bland många (en massa biffiga killar i en hög), jag hoppas att ni, snarast åtgärdar den pinsamma texten o på så vis visar att ni också är intresserade av att marknadsföra SAFF och svensk amerikansk fotboll.
|
|
|
Post by 88 TBY on Jun 16, 2005 11:56:22 GMT 1
ja du saff e fan bara skit. det är vad folk i detta forum har kommit fram till. jag vet inte hur många som har klagat på saff. jag måste säga det att jag beundrar de som sliter på saff. visst denna text är dålig. visst de skulle ha bett någon annan.jag hade gjort det. jag är kass på att skriva men att alltid skicka ut värsta grejen om hur kassa saff e så fort de gör något fel. om alla dessa människor istället för att granska allt som saff gjorde utan istället hjälpte till med att marknadsföra fotbollen skulle nog saker och ting fungera bättre. vad jag har förstått så e det inte så många som jobbar på saff och ändå gör de ett jävligt bra jobb. hoppas att de inte tar in all dåligt kritik utan bara den konstruktiva kritiken. bara så att ni vet så finns det fortfarande folk som gillar och uppskattar det arbete som ni gör. även fast ni gör fel ibland men va fan ni e ju bara människor.
#88 Täby
|
|
|
Post by korpen on Jun 16, 2005 15:04:37 GMT 1
Du verkar inte förstå poängen. Det är inte kritik i syfte att bara kritisera. Saken är den att SAFF ställer en massa krav på lagen för att få upp imagen på football. Då ska de väll se om sitt eget hus först. Vad är det för poäng att ha krav på superserien med jätte fina läktare, matchklocka, speaker etc när SAFF inte ens kan korrekturläsa sin egen text (som de för övrigt presenterar bara någon vecka innan själva arrangemanget). Men men, det är ju korpen vi sysslar med. Varför tro något annat....
|
|
|
Post by annan guest on Jun 17, 2005 9:39:02 GMT 1
och ändå gör de ett jävligt bra jobb. #88 Täby Öh, vilket syftar du då på...?
|
|
|
Post by Kingen on Jun 17, 2005 10:45:36 GMT 1
ok lite skit för de ta men.... vi har ett publiksnitt på 50 pers på superserie matcher så jag vet inte vad man kan begära? sorgligt men sant.
|
|
|
Post by mr 88 on Jun 17, 2005 11:35:59 GMT 1
utan saff skulle denna sport inte komma någonstans. jag vet inte ritkigt om man kan skylle på saff för att vissa lag droppar ur superserien. det är de lagen som inte har en tillräckligt bra org. jag har inte lösningen på hur man skall fixa amerikanskfotboll i sverige. men att hela tiden bara ge skit till saff e inte rätt sätt enligt mig. att ge konstruktiv kritik eller bara hjälpa till. alla dessa som bara gnäller utan att göra något själva. detta berör oss alla. varenda en av oss som spelar. alla har vi ett intresse för att sporten skall bli större. i alla fall verkar det vara en massa människor på detta forum som har det. annars hade de inte suttit här och gnällt på saff.
visst saff klantar sig. visst gör de det. men det bästa i detta läge hade nog varit att skriva ihop en bättre text och skickat till saff och förklarat att det inte är okej att skriva ut en sådan text på saffs hemsida. hade gått smidigare. men nej istället skickas det ut på forumet och alla börjar säga på en gång att saff e skit.
för mycket pajkastning inom denna sporten. både på och av plan. erat argument är att saff måste föregå med gott exempel. visst det är rätt. de skall föregå med gott exempel. missförstå mig inte. jag tycker att mycket av de som saff gör är skit. men det jag säger är att inget kommer att bli bättre av att skriva ner det på ett forum.
och annat quest. om du inte anser att saff gör ett jävligt bra jobb behöver du ta upp huvudet ur hålet genom marken och se dig omkring. utan saff som sliter som djur skulle det inte finnas någe amerikanskfotboll i sverige.
|
|
|
Post by Memet on Jun 17, 2005 13:57:38 GMT 1
om du inte anser att saff gör ett jävligt bra jobb behöver du ta upp huvudet ur hålet genom marken och se dig omkring. utan saff som sliter som djur skulle det inte finnas någe amerikanskfotboll i sverige. #88 Hmmm. Stora delar av SAFF sliter verkligen hund! De lägger ner mycket tid och engagemang. Det tror jag de flesta som är lite insatta kan hålla med om. Vad man dock kan och BÖR tvista om är om de gör rätt saker. /M
|
|