|
Post by Mr Nobody on Jun 23, 2005 16:31:59 GMT 1
KGB,
Äntligen börjat du ge lite konstruktiv kritik om vad som skulle kunna göras bättre!
Jag kan dock inte låta bli att fråga om du vet varför fotbollen i Danmark har ett uppsving? Jag kan upplysa dig direkt, kallas för Zulu-effekten och kommer i princip helt och hållet av att TV-kanalen Zulu bestämde sig för att sända NFL. Har väldigt lite att göra med DAFF, juniorsatsningar, skolfotboll etc etc. Jävligt surt i största allmänhet (inte riktat mot dig kgb) att se hur allt jobb spelar mindre roll än om Tv-sänder eller ej. Om du tittar över tiden kommer du också att se ungefär samma sak i Sveríge, Tv3 sänder uppåt, ingen tv-sändning nedåt, viasat sänder- marginellt uppåt.
Ha en underbar midsommar Mr Nobody
ps om det gör dig gladare så har även jag spelat i landslaget och varit nominerad i en årets spelare kategori.....
|
|
|
Post by KGB on Jun 23, 2005 17:08:50 GMT 1
Kan mycket väl stämma angående Danmarks uppsving, det lämnar jag därhän. Kul att vi har liknande spelarmässig bakgrund, och hoppas du vann din kategori till skillnad från mig Jag tror att det viktigaste för oss i Sverige är att vi kontinuerligt funderar på vad som kan göras - och hur saker kan göras annorlunda. Förändring är bra, och därmed kanske även den nedgång vi upplever nu kan ha något gott med sig. En liten parallell till glansdagarna på mitten av nittiotalet, då klubbarna i landet i stort sett helt förlitade sig på ett fåtal eldsjälar och elitsatsningar istället för att fundera för framtiden. Tyvärr har dock snacket hållit på ett tag, och lite verkar hända. Tyvärr är det nog också så att vi har alltför många i landet som gapar efter lite för mycket - inte minst när det gäller att satsa på utländska spelare när man försummar de egna förmågorna. Men det är en annan diskussion. Nu ska snapsen på kylning, och en glad midsommar önskas alla tappra som (faktiskt!) vågar utrycka sina åsikter. Jag har stor respekt till folk som Mr Nobody som kan försvara något som är lätt att kritisera. Du gör det lite roligare att läsa forumet bland dess alla "Bästa junior D-tackle på vänstersidan som spelar i Div 1" etc... --- Fan vad jag hoppas vår älskade/hatade coach Thore kan visa skeptikerna att han har skapat ett landslag som håller måttet internationellt.
|
|