|
Post by superstar on Apr 15, 2007 12:43:27 GMT 1
Den som lever får se iaf..Du kommer få äta upp ditt otroligt mogna inlägg efter säsongsslut!
|
|
|
Post by na on Apr 15, 2007 13:20:29 GMT 1
frågan är väl snarare hur många gånger i rad Raiders kan få 1st overall pick i draften?
|
|
|
Post by Elway on Apr 16, 2007 10:44:01 GMT 1
Att jämföra Travis Henry och Tatum Bell är som att jämföra Vick och Romo. Båda är är bra, men fullständigt olika. Henry är mycket mer vad Denver vill ha i sitt springspel, dem har aldrig levt på homerun hitters. Tatum var kul att se på stundtals men ha flög omkring som en flipperkula när han gjorde inside runs. Shanahan vill se en RB som tröttar ut defense med attityd i sitt springspel, för att sen kunna göra en bootleg och boom, Walker på en 35 yardare. Enformigt kanske men effektivt.
Sen mitt senaste inlägg har dock Denver släppt MLB Wilson. Ekonomiskt och medicinskt förståligt, men det var en av mina personliga favoriter, och även om han skattas högt av många tror jag han betydde mer än vad många tror. Jag är rädd att mycket hjärta är borta, och det är nånting man inte ersätter med en rookie. Hoppas Lynch tar klivet in i breakdown och fixar till det där...
|
|
|
Post by superstar on Apr 16, 2007 14:58:41 GMT 1
För övrigt har Kansas City tappat sin cornerstone på oline iom will shields pension.
|
|
|
Post by Kingen on Apr 22, 2007 17:11:49 GMT 1
"Look for the Raiders to address the quarterback situation, while keeping their eyes open for explosive wide receivers due to the uncertainty surrounding Randy Moss and Jerry Porter. Also, the Raiders will continue to address the offensive line and tight end position. Defensively, the Raiders would like to find a young defensive tackle to groom behind Warren Sapp and a pass-rusher who could create problems off the edge. They will also look to add depth at outside linebacker, corner and safety."
Hehe läste detta på ESPN hemsida.... Behöver Raiders ett helt nytt lag??
|
|
|
Post by na on Apr 22, 2007 19:03:16 GMT 1
Kingen: om man hamnar på plats 32 i ligan tillräckligt ofta kan man bygga ett fett grymt lag om man inte väljer en massa busts
|
|
|
Post by superstar on Apr 23, 2007 13:25:42 GMT 1
Haha, fin artikel...Dom behöver inga corners eller safetys, linebackers är stabila, möjligtvis en bra end i ett 3-4. Men det är offence de behöver oroa sig för! Nu har dom faktiskt signat Jeremy Newberry och Cooper Carlisle, får se om dessa herrar kan ge stabilitet på en läckande o-line! Sen om både Moss o Porter steppar upp och tar lite ansvar har vi en bra wr duo. Tight ends behövs inte ens tänka på, inte en så pass viktig position+att i dagens läge gör courtney ett bra jobb och han blir bara bättre! Sen har vi även Dominic Rhodes som en konkurrent till Jordan, vilket är bra då jordan var ganska skadedrabbad förra året! Då är det bara QB vi behöver tänka igenom faktiskt. Tar man Russel eller Quinn? Eller satsar man på Walter och går för Calvin Johnsson (ev felstavning på efternamnet) i första.. Det börjar iaf närma sig... Och vi lär märka hur det går i draften och resten av säsongen med för den delen!
|
|
|
Post by Elway on Apr 23, 2007 15:18:37 GMT 1
Som jag skrev tidigare så tycker jag inte att raiders ser för risiga ut på pappret. MEN efter den usla säsong dem hade känns det här året fyllt med alldeles för många "om". OM... ...Carlisle, Newberry funkar ...Randy och Porter lyckas bättre ...Jordan kan hålla ...dem får en ny qb/ alt. Walter funkar ...nya coachen är bra
osv.
Seom jag skrev kommer dem nog vara bättre men inte mycket, inte att glömma dem har sex automatiska tunga matcher med tanke på divisionen.
|
|
|
Post by TD on Apr 24, 2007 14:23:48 GMT 1
Håller med dig om Dumervil där Elway, tycker att dom borde ge honom chansen och istället satsa på Joe Staley som första val i draften. Denvers O-line börjar bli ålderstigen nu. Nalen, 36, Lepsis och Meadows, 33 och Hamilton, 30 när säsongen drar igång. Kan dom plocka upp Joe Staley i första omgången eller Ryan Kalil och ev. Ryan Harris senare i draften så kommer dom ha en lika dominant O-line i flera år framöver. Att låta Wilson gå var tufft, men förmodligen det bästa dom kunde göra. DJ Williams, Ian Gold och Nate Webster blir en ganska hyfsad trio ändå och med deras nuvarande secondary tror jag inte att deras D kommer ha några större svagheter. En DT i 3e eller 4e omgången av draften skulle nog inte skada. Raiders har nog lite större problem däremot ;D tyckte det lät likadant förra året, deras O-line skulle ju bli sååå framgångsrik med Gallery som LT och Sims som LG och Brooks skulle ju fungera sååå bra tillsammans med Moss, men vi vet ju alla hur det gick Det krävs nog ett smärre mirakel för att dom ska vinna divisionen i år. Newberry och Carisle har ju spelat C och G, men va dom verkligen behöver är ett par riktiga OTs, Rhodes är ganska överskattad p.g.a. Indys O-line, Grifftih däremot kommer nog kunna stärka både pass och springspel, men bara marginellt. Både Porter och Moss vill bort från Oakland, Moss är dessutom över 30 nu, så jag ser ingen anledning att hålla honom kvar. Hur som helst behöver Raiders en person med betydligt mer kunskap än mig för att reda ut den här situationen ;D Personligen skulle jag nog valt Brady Quinn, tycker han är bättre lämpad från start än Russell, och låta honom sitta på bänken minst ett år säsong, tills laget i övrigt fungerar bättre. Något byte med Moss verkar ju inte bli av, annars vore ju Calvin Johnson det bästa alternativet. Kansas City ser ut att ha ett D för en gångs skull, men deras offense är illa ute. Med Trent Green på väg bort återstår en 33-årig Back-up QB, bakom en numera halvkass O-line, med en TE som enda passmottagare och förvisso en av seriens bästa RBs. Okej man ska inte underskatta Kansas Citys Offense men det ser onekligen mörkare ut än på länge. San Diego har i stort sett samma unga lag som förra året, så dom behöver vi inte ens diskutera. Favoriter. AFC West ser helt klart intressant ut i år med Denver och SD som klara favoriter.
|
|
|
Post by superstar on Apr 24, 2007 21:35:38 GMT 1
Föressten, någon som VET om typ espn eller någon annan sportkanal kommer ha någon visning som förra året, på internet då!. Såg på någon grej förra draften på espn.com där de kom upp så fort nån draftade någon nån snubbe som sa lite om picken sen kom det en highlightfilm från den draftade spelaren. Väldigt bra grej, men jag missade första 5-6 picksen.. OCH, vilket klockslag, SVENSK TID, spektaklet startar, jag vet vilket dag iaf =)
Fred ut!
|
|
|
Post by Kingen on Apr 28, 2007 8:12:10 GMT 1
Var kan man se draften ikväll?
|
|
|
Post by August Eriksson on Apr 28, 2007 9:28:20 GMT 1
Hela draften visas på NFL Network. Om NFL visar via nätet på samma sätt som de gjorde med matcher i höstas vet jag dock inte.
|
|
|
Post by na on Apr 28, 2007 10:43:35 GMT 1
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 28, 2007 13:13:27 GMT 1
11.00 am stod det på ESPN.com och de lär ju gå efter New York-tid (där draften är) vilket innebär 17.00 i Sverige om jag inte missat något.
|
|
|
Post by superstar on Apr 28, 2007 13:45:06 GMT 1
På nfl network startar preshowen kl 11am, dvs 17.00, själva draften börjar 18.00!
|
|