|
Post by Olle on Sept 1, 2006 18:11:07 GMT 1
Om man kollar tv-guiden på www.viasatsport.se verkar det som om de kör alla fem matcherna ovan på viasatsport 3, så nu är det bara att ta reda på hur man får den kanalen...
|
|
|
Post by Raider on Sept 1, 2006 19:13:44 GMT 1
Dom ska visa NFL på torsdag,söndag och måndag...grabbar och tjejer, pojkar och flickor och ni andra... jag tror att Viasat har greppat att Sverige vill se fotboll på TV ;D No more worries!!!!
|
|
|
Post by Ragge on Sept 2, 2006 6:27:15 GMT 1
Härmed uppmanar jag alla som följt denna tråd samt alla andra också förstås, att låta Viasat ta del av vårat missnöje.
Jag blev förbannad även tidigare under året då man sände NFLE utan att det var annonserat i någon tidning eller på någon hemsida. Har man köpt på sig rättigheterna så har man väl också en skyldighet mot kunderna. Jag förstår mycket väl att vi, den lilla grupp som är intresserade av am football inte betyder mycket för Viasat ,men vi måste ju visa att vi finns.
|
|
|
Post by eskilstunatjuren on Sept 2, 2006 8:31:29 GMT 1
Men om dom nu tagit sitt förnuft tillfånga, och faktiskt visa mer fotboll nu än vanligt med hela 5 matcher första veckan. Då är iaf inte jag sur
|
|
|
Post by Kingen on Sept 2, 2006 8:53:14 GMT 1
Nä detta är bra!! Dock får man kompettera med www.streamtvnow.tv/ så man får se de tidiga matcherna. Viasat sport får man genom COMHEMs utbud föresten (någon frågade tidigare). Det enda jag inte kan förstå är varför de inte visar KC spela ? Dock kan det vara kul att se San Diego utklassa Oakland....
|
|
|
Post by Olle on Sept 2, 2006 18:02:10 GMT 1
Manning vs Manning (Colts @ Giants) tidigt på måndag morgon får inte heller missas!
|
|
|
Post by Bama2 on Sept 2, 2006 18:32:27 GMT 1
Stream TV visar för lite College football, bara 2 ikväll, så jag väljer ESPN gameplan i stället. 18 college matcher i kväll och jag kan se matcherna när jag vill. Och det är lagligt. (inte för att jag bryr mig om det) Det är lätt värt $109 för hela säsongen. proxy.espn.go.com/ncf/gameplan/indexKollar inte på NFL ändå, mycket roligare med college
|
|
|
Post by KrOkOdIlEn on Sept 2, 2006 20:46:06 GMT 1
Om det är den där lilla rutan man kan kolla på gällande ESPN's utbud så är det ju helt värdelöst, skulle aldrig orka behöva sitta 1 cm från rutan för att se nåt. eller det kanske är fullscreen när man väl köpt ?
|
|
|
Post by Bama2 on Sept 3, 2006 0:43:45 GMT 1
Ja det är fullskärm.
Ungefär samma kvalitet som stream tv
|
|
|
Post by Frustrerad on Sept 3, 2006 14:15:57 GMT 1
En fråga till Bama2: Har försökt att gå in och registrerat mig på ESPN gameplan men det fungerar inte. Hade du problem eller är det jag som troligtvis gör något fel? Jag gör vad det står med namn och kontonr och internationell adress, men när jag sänder iväg uppgifterna så står det inget. Är lite trög men något sådant här bör man ju klara.
|
|
|
Post by Bama2 on Sept 3, 2006 19:34:45 GMT 1
Det är 3:e året jag har ESPN gameplan så jag förlänger bara abonemanget. Jag hade inga problem.
|
|
|
Post by Ben on Sept 3, 2006 20:25:52 GMT 1
Till Bama2. Jag har mailat dig men vet inte om du fått det. Har du fortfarande samma mail som för läääänge sen???
|
|
|
Post by fredrikj on Sept 4, 2006 8:04:29 GMT 1
Gameplan funkar kanon för att se matcherna Live och de har ett bra utbud. En nackdel som jag märkte igår när jag kom hem och tänkte kolla ND-GT är att man inte kan se matcherna i efterhand direkt. Jag kan fortfarande inte kolla :-(. Sen är det lite synd att de skriver ut resultatet så tydligt.
|
|
|
Post by Jamte on Sept 4, 2006 11:28:21 GMT 1
Har exakt samma syn som dig fredrikj, anmälde mig igår och skulle titta på lite matcher under kvällen från dagen innan. Men det gick inte. Nog måste man kunna se matcher i efterhand? Tacksam för svar eller har man köpt grisen i säcken.
|
|
|
Post by fredrikj on Sept 4, 2006 11:46:49 GMT 1
Inga problem att se matcherna i efterhand. De höll på att "arkiveras" under gårdagen. Detta tog dock onaturligt lång tid :-(.....
Jag var precis inne på ESPNs hemsida och nu går det bra att kolla.
//Fredrik
|
|