|
Post by Shotgun on Jun 4, 2006 23:40:09 GMT 1
Hej! Kommer någon Monday-night football eller andra NFL matcher visas på viasat eller någon annan kanal i år? Det är ju inte ABC som "äger" mnf" längre, har för mig att det är ESPN från och med i år...
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 5, 2006 8:11:17 GMT 1
Ja vi får väl se om Stenbeck vill ha ett nytt avtal. Det är nog inte helt omöjligt eftersom ESPN är delägare i ABC.
|
|
|
Post by Shotgun on Jun 6, 2006 17:17:48 GMT 1
Så om jag har fattat rätt - det är inte självklart att MNF och play-offs kommer att kunna ses i Sverige? Finns det några tips på hur man kan bära sig åt om man vill se lite fotboll i höst?
|
|
|
Post by Ed on Jun 6, 2006 18:20:31 GMT 1
Det enda helt säkra tipset är att åka dit och se matcherna live. Men ligg på Viasat lite så kanske dom ser till att förnya avtalen.
|
|
|
Post by shotgun on Jun 26, 2006 12:15:32 GMT 1
Är det verkligen ingen som vet hur man kan se live-nfl eller live college? Webb TV? Vad som helst? Någon som vet hur det verkligen ligger till med viasat:s nfl-sändningars vara eller icke vara i höst?
Mycket tacksam för information och tips
|
|
|
Post by web on Jun 26, 2006 12:19:16 GMT 1
Du kan kolla på streamad web tv från espn.. Kolla på www.espn.com
|
|
|
Post by superstar on Jun 26, 2006 13:05:41 GMT 1
Det finns även någon sida på nätet som streamar collagematcher o nfl osv. Det kostar, men inte så mycket, för dom streamar alla matcher har jag för mig, eller iaf dem flesta. Tyvär vet jag inte vad sidan heter osv.
|
|
|
Post by tvu player on Jun 27, 2006 23:37:06 GMT 1
|
|
|
Post by shotgun on Jul 1, 2006 22:34:58 GMT 1
Tack för tipset "tvu-player"! Jag laddade ner applikationen. Den fungerar väldigt bra, det roliga är att detta tydligen bara är en beta, den riktiga kommer till hösten.
Återigen - Tack för tipset, more power to you!!!
|
|
|
Post by OO on Jul 19, 2006 12:25:40 GMT 1
viasat har rättigheter att sända nfl till 2012..
|
|
|
Post by eskilstunatjuren on Aug 3, 2006 11:16:17 GMT 1
viasat har rättigheter att sända nfl till 2012.. Det står ju ingenting på deras (viasat) hemsida om Fotboll. Bara Baseball, Nascar och Bowling
|
|
|
Post by tvu plyaer on Aug 3, 2006 16:59:14 GMT 1
Jag drog också hem Tvu player. Helt okej. Det är en del konstiga kanaler (då sammarbetet finns i asien), samt att vissa kanaler har en tendens att "lagga". Blir ingen stabil signal.. går det att fixa på nått sätt ? Eller ligger det på deras Upload ?
|
|
|
Post by Danmark on Aug 3, 2006 19:40:02 GMT 1
Viasat har köpt rättigheten till NFL i Skandinavien till 2012.Vilket har lett till stora protester i Danmark.Där TV2 Zulu har rättigheten året ut .TV2 Zulus NFL program är mycket populära i Danmark .Kanalen kostar inget för tittaren .De flesta danskar har den.Vilket har lett till att sporten breddats starkt i Danmark. TV2 Zulu har en egen studio med 2 mycket duktiga och kända inom dansk amerikansk fotboll ,som förklarar regler,taktik och repriser istället för Viasats reklam i pauserna. Man har även arrangerat resor till NFL matcher,flaggfotbollsturneringar i Danmark , Har tävlingar med NFL prylar typ NFLröjor/hjälmar som priser i varje sändning Inför NFLs säsongstart har man varit ute i Danmarks största städer och delat ut reklam för sina sändningar m.m.
|
|
|
Post by Emigration on Aug 4, 2006 9:51:13 GMT 1
TV2 Zulu har en egen studio med 2 mycket duktiga och kända inom dansk amerikansk fotboll ,som förklarar regler,taktik och repriser istället för Viasats reklam i pauserna. Det verkar som om det är dags att flytta till Danmark!
|
|
|
Post by Olle on Aug 15, 2006 10:54:19 GMT 1
Några nyheter ang NFL på Viasat Sport?
|
|