|
Post by Spagumman on Aug 15, 2006 11:17:47 GMT 1
Det finns en annan sida: "Stream TV now" som kostar 4 dollar i månaden. De har coverage över hela NFL,NBA,NHL osv osv. Det är inte ofta de missar att sända matcher. De visar även NFL Network 24/7 och för dig som inte vet vad det är så är det som en nyhetskanal för NFL där man kan se NFL-filmer, intervjuer osv osv. Jag har personligen inte testat det än, men ska testa 1 månad nu när säsongen drar igång. Det hela är som ett forum där man klickar på en länk till den matchen man vill se så öppnas allt i winamp typ. Kvalitén är bra förövrig osv.. Blev rekommenderad sidan av "MGH" här på forumet. Om det är några oklarheter så läs i deras "FAQ" på sidan.. det är svårt att förklara.
|
|
|
Post by Spagumman on Aug 15, 2006 11:18:42 GMT 1
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Aug 15, 2006 11:42:34 GMT 1
så man ska kunna se allla matcher där på den sidan ?
|
|
|
Post by Spagumman on Aug 15, 2006 11:48:34 GMT 1
zeb, vad jag har förstått det som så kommer de visa så gott som alla ja.. även collegematcher man kan även spela in "streamsen"
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Aug 16, 2006 12:32:12 GMT 1
nuts så bra
|
|
|
Post by Garry N on Aug 16, 2006 12:47:36 GMT 1
StreamTV visar åtta-tio matcher varje söndag. En eller två matcher visas med högre hastighet, vilket ger bättre bild.
Dessutom collegefotboll hela lördagen via de stora amerikanska kanalerna.
Kan verkligen rekommenderas. Själv har jag datorn "felplacerad" i huset, men en lång kabel till TV'n gör att man kan luta sig tillbaks i lugn och ro i TV-soffan.
Enkelt, billigt, bra och tillförlitligt. Det enda man kunde önska var lite högre hastighet på sändningarna.
mvh Garry
|
|
|
Post by Guest on Aug 16, 2006 13:36:26 GMT 1
Garry N "Det enda man kunde önska var lite högre hastighet på sändningarna"
Att det hade varit lagligt hade väl inte varit fel heller?
Men jag håller med om att det fungerade bra förra säsongen
|
|
|
Post by Oskar 34 on Aug 17, 2006 14:15:13 GMT 1
Spagumman, Måste man se matcherna i direktsändning eller kan man se dem när man vill?
|
|
|
Post by Kingen on Aug 17, 2006 15:16:42 GMT 1
Du kan spela in streamtv..... dock kan du inte se på matchen samtidigt. Timer vet jag inget om. Streamripper tror jag programmet heter.
Själv kör jag med två datorer samtidigt så man kan köra 2 matcher samtidigt.
Så antingen måste du se matcherna live eller spela en dem.....
|
|
|
Post by siljaline on Aug 18, 2006 15:44:30 GMT 1
Hej Stephen, Tack för ditt mail. Ja vi kommer att sända NFL. Vid ytterligare frågor är du välkommen att maila eller ringa vår kundservice på telefon 08-52 20 00 00. Du kan även söka information på vår hemsida www.viasat.seMed vänlig hälsning Viasat AB Pernilla Klaesson Kundservice Jag skickade detta till dem: > Hej, Jag undrar om ni inte kommer att sända NFL på Viasatsport denna > höst? Enda orsaken till att jag har Viasat Guld är för NFL och kommer > ni inte att visa NFL så kommer jag att avsäga mig abonemanget. > Mvh > Stephen Barkár
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Aug 18, 2006 19:14:00 GMT 1
jag skickade ett liknande mail förra året gällande NFL gameday (highlightsprogram)
då fick jag ett mail där dom skrev att dom skulle sända programmet och att man kunde få information på deras hemsida om vilka tider.
men dom sände ingenting de året å de fanns ingen information på deras sida heller.
|
|
|
Post by TV stream on Aug 20, 2006 19:13:10 GMT 1
Ang. StreamTV och laglighet: Det är lagligt om man har möjlighet att se kanalerna på vanligt vis.
|
|
|
Post by Shotgun on Aug 24, 2006 18:47:03 GMT 1
Hur bra upplösning är det på "stream TV now"? Helskärm?
|
|
|
Post by Ragge on Aug 25, 2006 11:31:42 GMT 1
Har varit i kontakt med Viasat kundtjänst idag. Enl vad dom vet så skall NFL visas under hösten. De hänvisar till avtalet som gett Viasat rättigheterna till NFL fram till 2012. För att få klart besked fick jag telefonnr direkt till Viasat Sport. Ringde dit och blev ganska illa bemött. De informerade om att det inte fanns någon kundtjänst där utan att man fick söka info på hemsidan eller via mail ställa frågor. Alla som skickat frågor dit på mail vet ju hur lätt det är att få svar, eller hur ? Och på hemsidan är amerikansk fotboll borttagen från menyn. Vilken information menar de finns där?
Hur kan vi fotbollsintresserade ställa krav på Viasat ? Då de sitter på rättigheterna så borde man väl ändå kunna få ett svar tycker man. Snart drar ju det roliga igång och det vill man ju kunna ta del utav.
|
|
|
Post by martin on Aug 25, 2006 13:45:50 GMT 1
Viasat, ja vad säger man?
Att de plötsligt skulle bemöta sina kunder på ett trevligt sätt kan du fortsätta drömma om. Och att de skulle anstränga sig för att tillfredsställa den lilla grupp som vill se NFL känns ungefär lika sannolikt som att Da Bears skulle skicka mig ett kontraktsförslag imorgon.
|
|