|
Post by shotgun on Aug 25, 2006 15:19:58 GMT 1
Jag har precis samma erfarenheter som Ragge om Viasat sport. Ringer man blir man otrevligt bemött, skickar man ett email och har turen att få svar blir det: "Ja vi kommer att sända NFL, sök information på hemsidan..." På hemsidan har de ju sen som vi alla sett tagit bort all information om NFL, m.a.o det finns ingen information att söka.. De är ju helt otroliga på viasat! Jag hade tänkt göra så här: Jag har turen bo i en förening som just dragit in en 100mbits lina här i huset. Den beräknas vara i drift under nästa vecka. Då skall jag testa streamtvnow och om det är så bra som det verkar (finns ju ett par vittnesmål om detta i denna tråd) så skall jag omgående säga upp mitt viasat-abonnemang. Då jag säger upp det hade jag också tänkt motivera varför, jag hade tänkt formulera mig ungefär så här:
"Hej jag har varit viasat-kund i c.a 5 år med anledning av att ni hittills haft ett bra utbud av framför allt NFL men även MLB och NHL. Då jag trots flera förfrågningar via email och telefon inte lyckats få något bra svar om er NFL-täckning i år utgår jag ifrån att ni inte har någon. Jag har dessutom vid ett flertal kontakter med er blivit raljant bemött. Då NFL, MLB och NHL nu är tillgängligt för mig och ett stort antal TV-tittare på ett billigare och bättre sätt säger jag härmed upp mitt abonnemang med omedelbar verkan"
|
|
|
Post by Patriot on Aug 28, 2006 9:13:12 GMT 1
Nu börjar jag få panik. Blir det inte NFL på viasat i höst???
|
|
|
Post by hasseb on Aug 28, 2006 16:30:28 GMT 1
Du kan spela in streamtv..... dock kan du inte se på matchen samtidigt. Timer vet jag inget om. Streamripper tror jag programmet heter. Själv kör jag med två datorer samtidigt så man kan köra 2 matcher samtidigt. Så antingen måste du se matcherna live eller spela en dem..... Kingen: Varför kör du på två datorer? Det är bara att du ställer in Winamp att kunna öppna "multiple instances" finns i "preferences". Då kan du ha flera streams igång, det hela beror på din lina och datorn! Du kan även se matchen samtidigt... Enklast gör du det genom att du ställer in Streamripper på att skapa en "Relay server" över streamen. Då dyker det upp en liten ikon i Streamripper-fönstret. Klickar man på den kommer streamen upp i Playlisten och du kan spela den... Utan fördröjning! Timer går även det att fixa... Är lite trixigt, men om ni vill så kan jag fixa en liten tutorial på det här... Man använder här kommandprompt-versionen av Streamripper. Angående Viasat: Är det NÅGON som frågat dem om varför inte informationen finns på hemsidan då? Det verkar som om alla har frågat om de ska VISA NFL... Men vet de inte om att det inte finns någon info på hemsidan är det ju inte så konstigt om de fortfarande hänvisar till hemsidan...
|
|
|
Post by Mange on Aug 30, 2006 16:13:04 GMT 1
Tjenare!
Jag jobbar alldeles i närheten av viasats kundtjänst. Jag var inne hos dem och undrade varför inget syns på hemsidan om NFL. De sa att de inte vet varför det är så men att de har felanmält detta.
De hävdar dock fortfarande att de kommer att sända NFL och hoppas att information kommer att finnas på hemsidan inom kort.
Vi får väl hoppas att det blir amerikansk fotboll i år på viasat ändå. Jag har för mig att det var svårt att få fram någon information förra året också och att det dök upp i sista sekund på hemsidan.
|
|
|
Post by domare150 on Aug 30, 2006 16:17:39 GMT 1
Enligt Viasat i Norge, så skall man visa NFL på kanalen som heter SportN (gamla Viasat Sport 1 i Norge, SportN sänds endast i Norge), men vad, när och hur mycket är inte klart än (fantastisk planering, säsongen startar om mindre än två veckor). Men snubben skrev att det mesta kommer att visas på Viasat Sport 3 (som inte längre finns i mitt kabelnät).
Vad detta betyder i praktiken vet jag inte, och om det samma kommer att gälla för Sverige har jag ingen aning om. Så nu vet ni det...
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Aug 30, 2006 22:18:09 GMT 1
de mesta av vad?
|
|
|
Post by domare150 on Aug 31, 2006 11:32:13 GMT 1
Ja du, inte vet jag. Det var det svaret jag fick, i god gammal Viasat-anda!
|
|
|
Post by Lenny on Aug 31, 2006 12:47:30 GMT 1
Finns inget om NFL i Viasat Sports tablåer och det är en vecka till säsongen startar. Man undrar ju. Och Viasats NFL-avtal för Skandinavien (eller är det bara Danmark?) börjar ju inte förrän nästa år. Så man undrar ju vad som gäller för 2006. Hur kan NASN som har NFL-rättigheterna för nästan hela övriga Europa missa Skandinavien samtidigt som de förhandlar om kanalplats i de svenska kabelnäten? Mycket som är oklart i det här.
Jag tror NASN fortfarande är ute efter NFL-rättigheter i Sverige (med flera) med början den här säsongen och förhandlar just nu. Kom ihåg att NASN har rättigheterna till NHL i Sverige och helst vill sända matcherna själva istället för att sälja till annan aktör.
|
|
|
Post by Lenny on Aug 31, 2006 13:19:30 GMT 1
Norrmännen har uppdaterat tablån för Viasat Sport 3 och NFL finns nu med. Antar att denna gäller även för Sverige. Kul att NFL visas i Sverige, hade dock hellre sett att NASN (med mer intresse för NFL-sändningar) startat i Sverige även med NFL men det är ju kanske bara vad jag tycker. Hur det blir med NFL på en mer tillgänglig kanal som Viasat Sport 1 vet jag inte, verkar vara Viasat Sport 3 som gäller. Vi får se. Här är schemat för NFL på Viasat Sport 3 enligt norska hemsidan:
Torsdag 7/9 (natt till fredag)
02:30 Miami-Pittsburgh
Söndag 10/9
22:15 Dallas-Jacksonville 02:15 Indianapolis-New York
Måndag 11/9 (natt till tisdag)
01:00 Minnesota-Washington 04:15 San Diego-Oakland
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Aug 31, 2006 15:17:34 GMT 1
bättre än ingenting!!
|
|
|
Post by Dystert on Sept 1, 2006 9:42:24 GMT 1
Det ser ut som om viasatsport bara kommer att visa NFL på viasatsport 3. I varje fall enligt deras tablå som sträcker sig till den 11 september då den första monday night matchen går.
Faan. Se till och skicka några mail så att de sänder på Viasat-sport 1 & 2 !
/ K
|
|
|
Post by Surt on Sept 1, 2006 9:51:44 GMT 1
Skickade nyss iväg ett mail till Viasat om detta, känns ganska surt efter som att jag bara har viasat sport 1... Här har man suttit och längtat hela sommaren och så verkar det som att det skiter sig iaf.
/Marcus
|
|
|
Post by Anders78Rockets on Sept 1, 2006 10:34:06 GMT 1
verkar som det är Viasatsport 3 som ska visa NFL!! hittade dessa matcherna måndagen den 11/9 0100 Amerikansk fotboll: Minnesota-Washington 0415 Amerikansk fotboll: San Diego-Oakland happ får man ringa Com hem igen och klydda med abonnemanget igen som man ändrade för nån veckan sen bara för att få 1an Lagom drygt gjort av viasat sport !!
|
|
|
Post by Frvirrad on Sept 1, 2006 12:54:30 GMT 1
Men det verkar inte som de har samma tablå som den norska Viasat 3 för jag hittar inga matcher på torsdag och söndag?
|
|
|
Post by jba on Sept 1, 2006 13:07:18 GMT 1
Jäkligt dåligt med informationen! ! !
Men ! Det är ju goda nyheter om dom sänder 2 matcher från Söndagen plus MNF. Tidigare har det ju dröjt till sent på säsongen innan dom börjat sända.
|
|