|
Post by resultat on Sept 2, 2007 13:43:52 GMT 1
Nån som vet vad det står?
|
|
|
Post by Slutresultat on Sept 2, 2007 15:33:53 GMT 1
42-6 till Sundsvall
|
|
|
Post by Rickard on Sept 2, 2007 17:00:04 GMT 1
OJOJOJ, vad hände era nedrans 08or, va hände uppe i norr?
|
|
|
Post by Lars on Sept 2, 2007 18:07:40 GMT 1
Oops! Vem kunde tro att Norra var så mycket starkare än Östra!? Laget som dominerat Östra i år fick så mycket stryk att de lämnade Kuben i Sundsvall med svansen mellan benen! Till det hör att om inte alla så i alla fall de tre bästa lagen i Norra skulle lekt hem den här serien... Ta lärdom av det här och inse en gång för alla att lagen i norra Sverige är att räkna med! Vi är inga slagpåsar för lagen söderut...
|
|
|
Post by Lars on Sept 2, 2007 18:08:45 GMT 1
Oops! Vem kunde tro att Norra var så mycket starkare än Östra!? Laget som dominerat Östra i år fick så mycket stryk att de lämnade Kuben i Sundsvall med svansen mellan benen! Till det hör att om inte alla så i alla fall de tre bästa lagen i Norra skulle lekt hem den här matchen... Ta lärdom av det här och inse en gång för alla att lagen i norra Sverige är att räkna med! Vi är inga slagpåsar för lagen söderut...
|
|
|
Post by lebolt on Sept 2, 2007 18:28:37 GMT 1
Riktigt rolig match det där vill också passa på att tacka den roslagen spelare som slängde ett par finfina reciever gloves i papperskorgen nere vid omklädningensrummen! kommer användas flitigt ;D
|
|
|
Post by en som vet on Sept 2, 2007 20:55:53 GMT 1
Till Lars: Roslagen dominerat div 2 östra? Vad jag vet så fick Roslagen riktigt spö mot Nyköping BB med 46-7!
Hur som helst....grattis till Sundsvall
|
|
|
Post by Norra rules on Sept 2, 2007 21:45:52 GMT 1
Ja, det här tar ju bort alla disskusioner om att östra skulle vara en bättre serie än Norra!
Sundsvall vinner norra på poängskillnad och fullständigt mosar Roslagen som inte hade skuggan av en chans. Är helt övertygad om att även de två sista lagen i Norr ( Jamtland och Luleå) hade haft nästan lika enkelt för Roslagen som Sundsvall hade.
|
|
|
Post by Mannen on Sept 2, 2007 22:46:14 GMT 1
Grattis till segern. Kommer Sundsvall att ta steget upp i ettan?
|
|
|
Post by Ch33 on Sept 2, 2007 22:55:33 GMT 1
jupp, norra verkar bättre - konstaterat och klubbat.
Kan någon berätta mer om matchen nu?
|
|
|
Post by Lars on Sept 2, 2007 23:51:46 GMT 1
Till "en som vet": Ja och vad jag vet så fick samma Nyköping pisk med 42-12 och 32-20 och hamnade bakom Bulldogs i tabellen. Dessutom med nästan 100 gjorda poäng mindre! Att man sedan tog en vinst mot ett omotiverat, redan färdigt (seriesegrare) Bulldogs säger inte mycket. Dock säger jag inte att jag vet att Nyköping är ett mycket sämre lag, för jag har inte sett någon match i östra utan bara sett resultaten. Men i mina och många andras (inte allas uppenbarligen) ögon har Bulldogs dominerat sin östra serie i år.
|
|
|
Post by artikel on Sept 3, 2007 8:51:28 GMT 1
|
|
|
Post by RB82 on Sept 3, 2007 9:51:55 GMT 1
Grattis Sundsvall. Ni var helt enkelt bättre än oss. Ni spelade som vi hade förväntat oss men vi lyckades ändå inte stoppa er. Jag vill ändå påstå att det absolut inte skiljer så mycket mellan lagen som poängen skvallrar om. I andra var vi tvugna att chansa lite mer i ösregnet för att komma ikapp och det gick åt helvete helt enkelt. Men hatten av för Sundsvallspelarna. Detta gäller alla utom er #2. Jag har spelat i åtta år och mött en hel del idioter men du tog nog priset. Någon får nog ta dig örat och lära dig lite om sportsmanship och allmän hyfs. Hade någon av våra spelare betett sig som du gjorde på planen så hade han fått sitta av resten av matchen på bänken. Övriga Sundsvallspelare vill jag önska lycka till i ettan nästa säsong. Till er styrelse vill jag dock skicka ett litet klagomål. Nästa gång det är en såpass viktig match så kan ni ju lägga ner lite krut på arrangemanget. Inramningen kändes som en träningsmatch. Stort minus där.
Till mina lagkamrater vill jag säga att just nu känns det skit, men om några veckor kan vi ändå se tillbaka på en lyckad säsong. Hur många hade oss som seriesegrare i förhandssnacket? Vi har trott på oss själva och vår spelplan och två förluster på 11 matcher är ändå det bästa vi presterat under alla mina år i klubben. Jag är riktigt stolt över att kämpat sida vid sida med några av de mest lovande spelarna som Bulldogs fått fram på många år. Vi ses på banketten i höst.
#82 Jocke Carlsson (under gårdagen helt världelös TE/WR)
|
|
|
Post by antal spelare on Sept 3, 2007 9:55:19 GMT 1
Kommer Sundsvall verkligen välja att gå upp? 20 ombytta i en kvalmatch känns i det minsta laget och sist när det begav sig i ettan var det idel förluster, jag säger stanna o bygg ett år till men jag gissar på att ingen lyssnar i vinsteuforin...
|
|
|
Post by E8MS3XZ on Sept 3, 2007 10:10:19 GMT 1
Någon får nog ta dig örat och lära dig lite om sportsmanship och allmän hyfs. Sten i glashus?
|
|