|
Post by Bullnuts on Aug 27, 2007 13:02:08 GMT 1
arrangemang.....sluta skoja. nu slipper ni i allafall leta chaincrew 5 minuter innan match.
spräcker årsbudget....vilken budget. strunta i bussen och lifta upp istället.
bortfall....får man inte ledigt till en kvalmatch så bör man byta jobb.
publik......ha ha den va riktigt rolig.
med mera....och det är?
|
|
|
Post by pllen on Aug 27, 2007 13:16:41 GMT 1
Men den stora frågan är väl om det verkligen gått till så som du beskriver det?
För här uppe i "norr" har man pratat hela säsongen om att kvalmatchen skulle gå av stapeln i den stad i norr som tog sig till kval. Som jag har förstått det ändrades det till att norr skulle få matchen redan tidigt i våras?
Jag kan ha fel, men i vilket fall som helst så kom det inte som någon nyhet här i norr att matchen skulle spelas här uppe och det känns lite svagt agerat av Roslagen att inte ha mer under fötterna än att det tidigt på säsongen ev. stod i spelschemat att matchen skulle gå i deras region!? Jag skulle i alla fall inte dra igång ett arrangemang på dessa vaga grunder. Men nu har som sagt jag inte alla fakta och spånar bara fritt efter hur jag har förstått det.
För övrigt tycker jag det känns märkligt att man redan innan kvallagen är klara har bestämt vart matchen skall spelas! Jag tycker det skall ske en lottning när bägge lagen är klara och där representanter från respektive klubb kan närvara. Antingen på plats eller i alla fall via video. Då slipper man de här efterspelen...
|
|
|
Post by VU on Aug 27, 2007 13:51:55 GMT 1
Nej det är inte Sundsvall som har överklagat något beslut från SAFF. Läs VUs beslut på SAFFs hemsida. Bara för att det har stått Östra mot Norra på spelschemat betyder det inte att östra skulle ha hemmamatch bara för att dom stog först. SAFF har tyvärr inte varit tillräckligt tydliga. Det skiftar varje år och det var det som Roslagen enligt Vus beslut ville överklaga.
|
|
|
Post by ellan on Aug 27, 2007 21:31:29 GMT 1
Spelar varken i sundsvall eller i roslagen men vill bara konstatera att vi spelar för en organisation som är ett skämt.
Att man inte kan göra klart när spelschemat släpps var kval matcher ska spelas utan ändras mitt i säsongen, hur hade det sätt ut i större sporter?
Hur kan man låta lag som Dif B överklaga ett beslut och få rätt för att sedan göra exat likadant igen?
Och bullnuts: hur ska man kunna motivera för sin arbetsplats att få ledigt till en kval match som bestämts redan lång tid innan vart den skulle gå för att sedan bli ändrad. I en division där hälften av lagen är ett skämt som gör sina weekend warrior matcher och lag som stup i ett hoppar av innan säsongen.
Att saker som dessa händer är väl ingen nyhet...förbundet har strulat till det flertal ggr genom åren och jag lovar och svär att sista gången har inte skett än.
Det är en av anledningarna till varför amerikanskfotboll i svergie aldrig kommer att blir en rikitgt stor sport.
|
|
|
Post by wwehd on Aug 28, 2007 6:40:44 GMT 1
Det är inget som har ändrats alls. Det kan väl inte komma som en överraskning för någon att Norra står på tur att ha hemmamatch i kvalet efter att ha spelat borta de senaste två kval-matcherna?
Och Ellan, anledningen till att vi inte växer som sport det är för att du och alla andra här inne på forumet som tydligen besitter en oändligt stor kunskap i hur man bedriver ett förbund aldrig nånsin ställer upp i valen. Tänk vad stora vi hade varit om du och dina duktiga kompisar här inne hade ställt upp i val till förbundet. Då hade ju allt varit löst eftersom ni verkar vara så himla duktiga. Det är konstigt att man aldrig sett till ditt namn på någon valsedel, eftersom du kan allt. Där har vi onekligen en outnyttjad resurs att ta vara på.
|
|
|
Post by Artikel on Aug 28, 2007 7:20:36 GMT 1
|
|
|
Post by pllen on Aug 28, 2007 7:31:54 GMT 1
Förstår fortfarande inte det stora problemet? Hur kan det vara så svårt för Roslagens spelare att få ledigt till matchen när man vetat i veckor att man ska spela match den helgen!? Tar man verkligen bara ledigt några timmar, spelar en match och åker tillbaka till jobbet igen? Då tycker jag verkligen inte att man kan gnälla på att förbundet inte är seriösa.... Att man dessutom fick beskedet i så pass god tid att man har 2 veckor på sig att söka ledigt gör det bara löjligt att gnälla! Sundsvalls spelare fick i och med matchen i lördags redan på att man vann serien och skall kvala i helgen. Med andra ord betydligt mindre tid att ta ledigt på! Men om de nu är någorlunda seriösa med vad de håller på med, så hade de redan tagit ledigt i fall att....
|
|
|
Post by RB scout on Aug 28, 2007 10:34:39 GMT 1
Efter att ha granskat film mellan Sundsvall och Jämtland är jag ganska övertygad att Roslagen kommer att vinna. I första halvlek förnedrar Jämtland Sundsvall. Det kunde lika gärna stått 30-0. Sedan så blir jag inte mindre förvånad i andra halvan i matchen. Jämtland upphör i princip att använda de spel som man rullat över sundsvall i första halvlek, i stället så slänger de in trickspel och annat komplicerat som offens inte verkar allt för bekant med. Man kan nästa tro att Jämtland inte vill vinna matchen.
Roslagen kommer att kunna tugga sig fram ganska enkelt på backen.
Mitt tips 35-0 till Roslagen
|
|
|
Post by na on Aug 28, 2007 16:34:52 GMT 1
För att det står så i spelschemat...vad har det med saken att göra?? schemat har ju ändrats flera ggr under säsongen så det är väl inge konstigt.... Att STAFFs vinnare hade förra året...och att dom byter vart annat år... ok.. kommer inte ihåg förra året men 2005 så vann norrköping serien och då hade dom hemma plan... och förra året så skulle staffs haft hemma plan igen... hur håller teorin att det är vart annat år då? Norrköping tillhör inte STAFF utan MSAFF.
|
|
|
Post by ostra on Aug 28, 2007 19:17:11 GMT 1
För att det står så i spelschemat...vad har det med saken att göra?? schemat har ju ändrats flera ggr under säsongen så det är väl inge konstigt.... Att STAFFs vinnare hade förra året...och att dom byter vart annat år... ok.. kommer inte ihåg förra året men 2005 så vann norrköping serien och då hade dom hemma plan... och förra året så skulle staffs haft hemma plan igen... hur håller teorin att det är vart annat år då? Norrköping tillhör inte STAFF utan MSAFF. Nej, men de spelade i Div 2 ÖSTRA!!!
|
|
|
Post by huib on Aug 28, 2007 19:22:28 GMT 1
Div. 2 östra tillhör väl ändå MSAFF
|
|
|
Post by va on Aug 28, 2007 19:42:27 GMT 1
Nja, serieindelningen görs av SAFF. Vilken division man hamnar i beror på var man finns. Vilket distrikt man tillhör har ingenting med saken att göra. T.ex så har flera MSAFF-lag spelat i division2 norra. I Öster finns två distrikt, MSAFF och STAFF, dvs det finns 5 distrikt och 4 division2-serier. I juniorfotbollen syns det här bättre.
|
|
|
Post by jassa on Aug 28, 2007 19:44:50 GMT 1
Div. 2 östra tillhör väl ändå MSAFF Jasså! Så Bulldogs och DIF B har bytt distrikt? NÄ!!! Östra är en division för de lag som ligger i östra Sverige precis som Södra är för de lag i södra Sverige, västra för de i .... Jag tror du fattar, och gör du inte det var det inget, bara somna om!!
|
|
|
Post by ouch on Aug 29, 2007 11:35:24 GMT 1
Det är inget som har ändrats alls. Det kan väl inte komma som en överraskning för någon att Norra står på tur att ha hemmamatch i kvalet efter att ha spelat borta de senaste två kval-matcherna? Och Ellan, anledningen till att vi inte växer som sport det är för att du och alla andra här inne på forumet som tydligen besitter en oändligt stor kunskap i hur man bedriver ett förbund aldrig nånsin ställer upp i valen. Tänk vad stora vi hade varit om du och dina duktiga kompisar här inne hade ställt upp i val till förbundet. Då hade ju allt varit löst eftersom ni verkar vara så himla duktiga. Det är konstigt att man aldrig sett till ditt namn på någon valsedel, eftersom du kan allt. Där har vi onekligen en outnyttjad resurs att ta vara på. __________ Att du är med i TU/förbundet rådet det ingen tvekan om. Det handlar inte om att vara "duktig" utan snarare förnuftig. Det är verkligen en egenskap som merparten av förbundet tyvärr saknar.
|
|
|
Post by wwehd on Aug 29, 2007 14:43:05 GMT 1
Jag är inte med i TU eller förbundet på annat sätt än vanlig medlem i en förening. Jag är ruggigt less på alla som bara gnäller hela tiden utan att veta det minsta om hur det ser ut på riktigt. Som sagt, det kan väl knappast komma som någon som helst överraskning att det är Norras tur att spela hemma i kvalet, efter att ha spelat borta de sista två åren. Om inte ens Roslagen, som faktiskt har en spelare som är invald på rätt hög nivå i förbundet, kan förstå det är det ju ganska anmärkningsvärt. Om det är som så att det bara "stått fel" på hemsidan borde ju Roslagen veta om det via deras förbundsmedlem. Dessutom är det ju faktiskt bara 35 mil till Sundsvall så "he bar å åk" som Stenmark skulle sagt
|
|