|
Post by Publik on Aug 25, 2007 22:36:03 GMT 1
Kommer kvalmatchen att spelas i sundsvall?? hur i hela friden kommer det sig??
|
|
|
Post by publik 2 on Aug 26, 2007 1:33:19 GMT 1
För att det står så i spelschemat och för att STAFF´s vinnare förra året hade hemmamatch och det skiftar vart annat år.
|
|
|
Post by rickard on Aug 26, 2007 9:54:53 GMT 1
Sundsvall kommer att ha hemma match
|
|
|
Post by En som undrar on Aug 26, 2007 10:47:21 GMT 1
För att det står så i spelschemat...vad har det med saken att göra?? schemat har ju ändrats flera ggr under säsongen så det är väl inge konstigt.... Att STAFFs vinnare hade förra året...och att dom byter vart annat år... ok.. kommer inte ihåg förra året men 2005 så vann norrköping serien och då hade dom hemma plan... och förra året så skulle staffs haft hemma plan igen... hur håller teorin att det är vart annat år då?
|
|
|
Post by keven on Aug 26, 2007 10:54:55 GMT 1
Luleå went to norrköping last year.
|
|
|
Post by allan on Aug 26, 2007 12:26:12 GMT 1
Nä, det är inte varannat år som gäller, det ska lottas om var matchen ska spelas.
Tidigare i år stod det i spelschemat att östra skulle ha hemmamatch. Men efter att man från Norra ifrågasatt hur, var och när den här lottningen förrättades så ändrades det helt plötsligt till att Norra skulle ha hemmamatch.
Så konspirationsteoretiker fick vatten på sin kvarn.
Historia: 2005 spelades kvalmatchen i Norrköping (Westerbotten vann) 2006 spelades kvalmatchen i Norrköping (Norrköping vann över luleå) 2007 kommer matchen att spelas i Sundsvall efter påtryckningar från norr.
|
|
|
Post by allan on Aug 26, 2007 12:31:17 GMT 1
Ursäkta min enkla fråga: Vilken division2-serie spelar "STAFF:s vinnare" i? jag känner bara till 4 serier; södra, västra, östra och norra.
|
|
|
Post by Laban on Aug 26, 2007 14:19:15 GMT 1
Nu är det väl inte det den här tråden ska handla om. utan mer vilket lag kommer att vinna?
Jag tror starkt på Bulldogs. Ingen klarar av att slå deras kämparglädje. Ett ord: Ironman.
|
|
|
Post by sger bara on Aug 26, 2007 17:12:01 GMT 1
|
|
|
Post by haha on Aug 26, 2007 17:23:37 GMT 1
hahaha ja för att veckan efter förlora mot WH...
|
|
|
Post by nicklas on Aug 26, 2007 21:59:53 GMT 1
hahaha ja för att veckan efter förlora mot WH... jag tror personligen att flames inte var så motiverad att spela 100% när man visste att man vann serien så länge det inte blev en förlust med 34 poäng. Jag vet att jag själv skulle ha svårt att ladda till en sådan match
|
|
|
Post by Undrande on Aug 27, 2007 6:16:30 GMT 1
Om det nu är så att det har stått att östra har hemmamatch både på nätet och skickat till respektive klubbar långt innan säsongen startade. Varför har i så fall Sundsvall vaknat till liv först för en vecka sedan och överklagat detta??? Borde man inte tyckt att det var lika konstigt innan säsongen att norra fått bortamatch om man nu tycker det så innerligt nu??? Varför kommer denna överklagan först nu???
När det handlar om överklagan så är det väl kotym att man skall överklaga inom skälig tid från det att man blivit delgiven något. Om man nu rent hypotetiskt blev delgiven detta i mars, varför kommer det då in en överklagan först under slutet av augusti???
Borde man inte ha ansett att Sundsvall haft tillräckligt med tid på sig att överklaga detta långt innan och inte strax inpå match???! ...och därmed avslagit överklagan.
Jag kan lova att förbundet inte ens har ställt frågan till Sundsvall varför de inkom så sent med sin överklagan och bara det enligt mig är ett tecken på hur oseriös detta förbund är. Men som sagt detta är bara min åsikt, en av flera.
|
|
|
Post by Que on Aug 27, 2007 9:41:04 GMT 1
Nu är det väl inte det den här tråden ska handla om. utan mer vilket lag kommer att vinna? Jag tror starkt på Bulldogs. Ingen klarar av att slå deras kämparglädje. Ett ord: Ironman. Nyköping Baltic Beasts gjorde visst det.(slog deras kämparglädje)
|
|
|
Post by Forza Norrland on Aug 27, 2007 10:54:51 GMT 1
Om det nu är så att det har stått att östra har hemmamatch både på nätet och skickat till respektive klubbar långt innan säsongen startade. Varför har i så fall Sundsvall vaknat till liv först för en vecka sedan och överklagat detta??? Borde man inte tyckt att det var lika konstigt innan säsongen att norra fått bortamatch om man nu tycker det så innerligt nu??? Varför kommer denna överklagan först nu??? När det handlar om överklagan så är det väl kotym att man skall överklaga inom skälig tid från det att man blivit delgiven något. Om man nu rent hypotetiskt blev delgiven detta i mars, varför kommer det då in en överklagan först under slutet av augusti??? Borde man inte ha ansett att Sundsvall haft tillräckligt med tid på sig att överklaga detta långt innan och inte strax inpå match???! ...och därmed avslagit överklagan. Jag kan lova att förbundet inte ens har ställt frågan till Sundsvall varför de inkom så sent med sin överklagan och bara det enligt mig är ett tecken på hur oseriös detta förbund är. Men som sagt detta är bara min åsikt, en av flera. Eller så är det så att förbundet insett det orimliga i att Norra som alltid har långa och dyra resor även till de närmaste bortamatcherna även ska behöva spela kvalmatchen borta tre år i rad. Det är enligt mig ett tecken på hur seriöst förbundet är som lyssnar på sina medlemmar och dom visar att dom inte är rädda för att ta tillbaka beslut som är helt orimliga. Självklart så ska det varvas mellan åren vilka serier som har hemma- respektive borta-match. Ingen serie ska behöva spela borta mer än två år i rad. För övrigt har ju Roslagen faktiskt endast 35 mil till Sundvall, det är ju knappast någon jätteresa direkt. Så vad det är ni gnäller om är det få som förstår....
|
|
|
Post by Svar on Aug 27, 2007 12:17:00 GMT 1
Vad är det man gnäller om??? Vad sägs om:
Inställt hemma arrangemang, med allt vad det innebär
Obudgeterad bussresa vilket spräcker årsbudget(som sattes efter ord. spelschema)
Folk som planerat jobba före/efter match (bortfall)
Publik som bokat upp men nu inte kommer kunna se matchen
Med mera…
Allt detta hade ju inte varit något problem om vissa hade kunnat agera i tid, samt andra kunnat agera med eftertanke. Ingen kan nog argumentera mot logiken i det att norra borde få hemmamatch, men däremot förfarandet på vilket detta gick till.
|
|