|
Post by Kval DIV 1 on Aug 23, 2007 11:23:28 GMT 1
Ja Borås är sedan tidigare klara. Och Ystad också i praktiken trotts att de har Lund kvar i sista omgången men de ser ut som ohotade vinnare.
Borås går in i kvalet till ettan med bara vinster i bagaget medans ystad har alla segrar utom en.
Ystad har spelat 10 matcher och vunnit 9 utav dem, de har blivit sämre med tanke på förra årets kvallag men då var det Göteborg som stod för motståndet. Borås har spleat 6 matcher o vuinnit 9 utav dem, men de har bara mött två olika lag som kanske inte håller måttet för att spekulera i.
Hur bra är Västra jämnfört med Södra? Vilket är bäst? Hur kommer matchen sluta?
|
|
|
Post by nananaa on Aug 23, 2007 11:41:11 GMT 1
"Borås har spleat 6 matcher o vuinnit 9 utav dem"
hur vinner man fler matcher än vad man spelat? WO? >_<
|
|
|
Post by Dline on Aug 23, 2007 13:48:56 GMT 1
Ystad vs Rhinos kan bli en intressant match,då Rhinos har en del veteraner och en del giftiga rookies.Och ett brutalt specialteam med andra ord en ganska bra kombination.
Ystad sägs vara små men snabba o tekniskt bra,det kan bli klurigt med Rhinos tygnd kommer nog vara avgörande.
|
|
|
Post by ste on Aug 23, 2007 14:05:06 GMT 1
Ystad har spelat 10 matcher och vunnit 9 utav dem, de har blivit sämre med tanke på förra årets kvallag men då var det Göteborg som stod för motståndet. Att Ystad blivit sämre än förra året vet jag inte om jag kan hålla med om...möjligtvis ytterst lite Dock tycker jag det är imponerande att se att det gått så bra för Ystad i år. Dom har trots allt tappat väldigt många starters från förra året. Att dom lyckats fylla på med så pass många bra spelare är ett gott betyg för deras ungdomsverksamhet. Dom har ett ungt lag, men några gamla rävar har fått på skydden igen och jag tror nog dom kan ge Borås en bra match. Ystad har ju dessutom hemmaplan och dom spelar alltid bättre hemma än borta
|
|
|
Post by Ed mackmuffin on Aug 26, 2007 15:21:28 GMT 1
på papper (om borås roster stämmer) är ystad tyngre på en del områden speciellt line...
kommer med all säkerhet bli en tung drabbning!
vågar inte gissa åt något håll
|
|
|
Post by 77 on Aug 27, 2007 22:34:23 GMT 1
på papper (om borås roster stämmer) är ystad tyngre på en del områden speciellt line... kommer med all säkerhet bli en tung drabbning! vågar inte gissa åt något håll Tyngre? Fetare e inte lika med bättre... Hellre 120 kg muskler än 150 kg flöt... Har flyttat på många tjockisar förr! ;D
|
|
|
Post by Mattias 13 Rockets on Aug 28, 2007 3:00:11 GMT 1
Vet inte mycket om borås, men vet att göteborg slog dem ifjor och ystad var inte långt ifrån att ta hem matchen mot dem i kvalet. Man kan säga att ystad kom till matchen mot goteborg utan att varit pressade eller spelat en jämn match hela säsongen, tror de som var närmast att hota i södra ifjor var lund som ystad "bara" vann med 26-6 över. Detta liknar mycket borås serie i år, många stora vinster.
Men i år har det varit helt annorlunda, ystad har varit pressade flera gånger, förlorat en match och fått kämpa sig tillbaka för att vinna div 2 södra. Detta tror jag har lett till att ystad blivit ett starkare lag och ett lag som har jagat och kommit i fatt för att sen vinna matcher. Tex. ledde C4 med 18-6 i halvtid nere i ystad och match slutade med ystad vinst 34-18. Detta på grund av att div 2 södra blivit mycket bättre vilket har varit riktigt kul. Hoppas att det fortsätter att bli ännu bättre.
Jag hoppas och tror att ystad tar denna match och representerar Skåne nästa år i div 1. Lycka till grabbar och jag kommer att heja på er!
|
|
|
Post by Hur on Aug 28, 2007 17:10:31 GMT 1
Hur i hela friden ska du tro att Ystad ska representera skåne i division 1? Tillkommer 200,000kr i resekostnader.. dom ska bara trollas fram eller? dröm vidare
|
|
|
Post by AndersRockets on Aug 28, 2007 17:48:59 GMT 1
hmm ..
ystad har alltid haft trogna sponsorer och en smart styrelse som håller i pengarna ... om jag inte minns fel av förra års mötet hade Ystad ett + i kassan på mer än 100 000:- ...
|
|
|
Post by Mattias 13 on Aug 29, 2007 5:46:00 GMT 1
För det första "hur", vet inte riktigt hur du tänker men antar att du någon från en bit upp i landet och vill inte åka hela vägen ner till skåne för att spela.
För det andra "anderrockets", vet inte om detta är rätt forum att diskutera siffror om hur mycket pengar en förening har. Men helt klart är att ystad har haft ett par bra år ekonomiskt och många sponsorer har stannat kvar trots att vi inte lyckats ta oss upp i ettan igen. Men man ska inte glömma att vi spelade i ettan innan och vann den 01 eller 02.
Nu är inte det riktigt vad jag tycker man ska fokusera på just nu, jag hoppas och tror att ystad vinner över borås. Hade varit riktigt kul, sen om ystad vid eventuell vinst tar steget upp får man ta senare, med en genomgång av spelare,tränare,styrelsen mm.
Just nu ser dock jag enbart fram emot en riktigt kul och spännande match i ystad till helgen.
|
|
|
Post by Linslus on Aug 30, 2007 19:34:55 GMT 1
Vad är det för rykten som cirkulerat om att TV7 ska sända matchen? Om det ska ut i folkhemmet är det väl lika bra att basunera ut det så mycket det går?
|
|
|
Post by Vet on Aug 30, 2007 20:40:01 GMT 1
Borås Rhinos har genom en bidragsgivare fått medel till att genomföra ett projekt med produktionsbolaget TV7. Det har inletts diskussioner i hur och var allt ska genomföras men klart är att en av seniorlagets matcher kommer att filmas av ett tv-team som sedan kommer kommenteras av speaker och även med halvtidsrapport för att få sändningen att bli som en vanlig sportsändning. Det kommer troligtvis även att klippas in material i den dvd som blir från åren som gått då vi firar femtonårsjubileum i år.
Samtal och kontakter har tagits med personer som kan tänkas sitta som kommentatorer och vidare diskussioner om projektet kommer att föras mellan parterna.
Allt är sedan tänkt användas som goodwill gentemot sponsorer och den kommer även att säljas för Rhinos räkning i supportershoppen. Dvd:n kommer även kunna visas på krogar och andra sammanhang då man saluför klubben.
Allt material på dvd:n kommer vara vinklat till Rhinos fördel och det kommer kanske sändas på lokaltv i sjuhärad. Cheerleaders "tävlandes på europanivå", extra kock, halvtidsunderhållning och andra grejer var bokade pga ett missförtånd mellan förbund och Rhinos. Vi trodde matchen skulle spelas hemma och la en hel del krut på det. Nu blir det bara så att dom åker ner med laget till ystad. Samma bolag som producerar Elfsborgs if hemmamatcher förövrigt.
|
|
|
Post by Tipparen on Aug 31, 2007 14:29:47 GMT 1
Rhinos D täpper igen bra. Blir en jämn drabbning men Rhinos kommer dra längsta strået denna match.
Slutresultat 7-13
|
|
|
Post by veet on Sept 1, 2007 13:25:18 GMT 1
0-0 halvtid
|
|
|
Post by AndersRockets on Sept 1, 2007 14:58:30 GMT 1
Ystad - Borås 14-8 Grattis grabbar ;D ;D ;D
|