|
Post by na on Sept 4, 2007 9:51:54 GMT 1
www.pixbox.se/pic_show_id14361136.html är bilden tagen efter en interception/fumble? killen med grå facemask (siffrorna syns inte) visar inte precis världens bästa teknik för att hjälpa laget avancera bollen (sitta på knä och titta på bollhållaren)
|
|
TV sndningen av matchen
Guest
|
Post by TV sndningen av matchen on Sept 4, 2007 14:14:02 GMT 1
Hur blir de med TV7s sändning av matchen? läste i ystads GB att ystad inte skulle få tillgång till matchfilmen pga de inte gick med på att spela matchen i borås, stämmer detta och tänker Borås låsa in filmen helt?... hade vatt kul med svensk amfotboll i TV
|
|
|
Post by fundersam on Sept 4, 2007 17:49:39 GMT 1
Hoppas verkligen inte att det stämmer Jag tror inte och hoppas verkligen inte att Borâs âr sâ dâliga fôrlorare att det inte "slâpper" filmen. Kom nu inte bara dragandes med nâgot snack om film râttigheter...
|
|
|
Post by nanana on Sept 4, 2007 19:32:23 GMT 1
Antagligen vill borås tjäna så mycket pengar som möjligt och släpper därför matchfilmen till er för en summa.. ! det är min gissning.. nu är det bara att vänta
|
|
|
Post by Christer offline on Sept 4, 2007 20:41:28 GMT 1
För att dom som är så otroligt insatta i situationen så kan jag ju även förklara för er att TV7 anlitades pga vi trodde kvalmatchen skulle spelas hemma. 25.000 har Rhinos lagt ut på det nu (bara produktionen) och tanken var att vi skulle ha "riktiga" cheerleaders och ett sjuhelsikes matcharrangemang. Nu blev det så att kvalmatchen spelades i Ystad trotts att vi erbjudit dom en del i produktionen och betala bussresan för dom till Borås.
Att sedan ge bort det gratis då vi försökt kompromissa är ju bra jävla korkat om man säger så. Det fanns en chans för Rocket s att köpa in sig. Nu kommer dom kunna köpa dvd som alla andra efter det är färdigklippt. Domarteamet som dömde har efterfrågat en kopia från kameran på taket i utbildningssyfte vilket är en helt annan grej. Men inget kommer kunna släppas överhuvudtaget innan Rhinos tillsammans med produktionsbolaget klippt ihop allt.
Hur som helst kommer inget att kunna användas av nån annan än Klubben Rhinos då det är klubben som gjort detta i samband med sitt 15 årsjubileum.
|
|
|
Post by Tompa 31 on Sept 4, 2007 21:01:49 GMT 1
För att dom som är så otroligt insatta i situationen så kan jag ju även förklara för er att TV7 anlitades pga vi trodde kvalmatchen skulle spelas hemma. 25.000 har Rhinos lagt ut på det nu (bara produktionen) och tanken var att vi skulle ha "riktiga" cheerleaders och ett sjuhelsikes matcharrangemang. Nu blev det så att kvalmatchen spelades i Ystad trotts att vi erbjudit dom en del i produktionen och betala bussresan för dom till Borås. Att sedan ge bort det gratis då vi försökt kompromissa är ju bra jävla korkat om man säger så. Det fanns en chans för Rocket s att köpa in sig. Nu kommer dom kunna köpa dvd som alla andra efter det är färdigklippt. Domarteamet som dömde har efterfrågat en kopia från kameran på taket i utbildningssyfte vilket är en helt annan grej. Men inget kommer kunna släppas överhuvudtaget innan Rhinos tillsammans med produktionsbolaget klippt ihop allt. Hur som helst kommer inget att kunna användas av nån annan än Klubben Rhinos då det är klubben som gjort detta i samband med sitt 15 årsjubileum. okej, låter vettigt på sitt sätt... men finns det en möjlighet att köpa oredigerad matchfilm efter att ni är färdiga med er DVD? MVH Tompa #31 rockets
|
|
haha nuts s pinsamt
Guest
|
Post by haha nuts s pinsamt on Sept 5, 2007 5:47:54 GMT 1
Hade grymt mycket högre tankar om Borså innan jag läst alla deras fruktansvärt omogna inlägg...
synd att skämma ut ett helt lag genom att göra såhär...
sin sak om de äger rättigheterna till den matchfilmen men, ja... nu har de bara blivet pinsamt, synd om de spelare i Borså som har med dessa inlägg att göra...
|
|
|
Post by Anders on Sept 5, 2007 6:47:03 GMT 1
så med andra ord har Borås Rhinos lagt 25 000 på en film, som med andra ord är rätt värdelös med tanke på att man loosade med ni trodde att ni skulle spela på hemmaplan ?? .. det kunde vem som helst veta att ni skulle spela på bortaplan, varannan södra/västra .. sen är det självklart att Ystad inte flyttar matchen till bortaplan , helt tappade är man inte! det är juh en klar fördel att ha hemmaplan! nej är det någon som är korkade så vet man nog vem det är ;D kan juh fråga domarteamet annars om en kopia
|
|
|
Post by tjafs on Sept 5, 2007 8:12:31 GMT 1
Varför ska det alltid vara så mycket tjafs så fort Borås är inblandat denna säsongen? Tycker alla trådar som handlar om Borås spårar ut!
|
|
|
Post by 79 on Sept 5, 2007 8:42:10 GMT 1
Hur orkar man lägga ner så mycket snack om en film?varför filmade inte Ystad själva? eller trodde dom att det var en vanlig seriematch.
Sen alla otroliga töntiga inlägg av anonyma töntar som gömer sig bakom ett fake namn som har rena påhopp och har tycke om allt!
det borde finnas en avdelning för alla omogna personer detta forumet.
Sen tror jag om Ystad ordförande hade ringt våran ordförande, så hade vi säkert att löst detta världsproblem.
Alla har rätt att tycka och ha sin åsikt,men det behöver ju hamna på en dagisnivå osv.
Som sagt ring upp våran styrelse så kan allt diskutteras o lösas.Vi lär ju inte lösa detta världsproblem här på detta forum.
Mvh Rhinos79
|
|
|
Post by skatey on Sept 5, 2007 8:44:27 GMT 1
Så satans tråkigt... och nu börjar idiotierna i gästbökerna åsså *suuuuuuuuuuck*
|
|
|
Post by nananana on Sept 5, 2007 8:50:08 GMT 1
Gilla läget och håll käften istället allihopa, jag tror inte ert gnäll ger er filmen utan att betala
|
|
coni
Bänkvärmare
|
Post by coni on Sept 5, 2007 9:36:30 GMT 1
79 i Borås? hehe du ska inte säga nåt om barnsligt beteende, var det inte du som började slå på en liten rb eller wr?? det var ju extremt barnsligt nananana, vad jag uppfattade av det som Ystad skrev så vill de betala för filmen så läs allt och inte bara två sista inlägg och sen börja hålla på det med filmen låter konstigt, visst har Borås betalat för denna, men det var i syfte till 15 års jubileum, sen att nån i Ystad vill köpa den kan det inte vara något problem eftersom då bli det oväntade plus i Borås kassa neee släpp nu filmen Borås!!
|
|
|
Post by Christer Offline on Sept 5, 2007 9:55:26 GMT 1
Än en gång. Det handlar inte om att släppa filmen. Det handlar om att dom kunde få den om vi spelade i Borås. Materialet ska klippas ihop till highlight med gamla tidningsklipp på dvd och annat skoj som rör klubben. Dom får ingen film då dom valde att ta det hemma. Hur svårt ska det vara att förstå. Vi försökte köpa loss en hemmaplan i kvalet och dom tackade nej, ska man ändå betala då? Hmmm, frågan om vem som är dum kvarstår... Tråkigt att fokus ligger på filmen mer än matchen. Nästa gång det inträffar kanske mots¨åndaren inte tackar nej... Det går inte äta kaka och samtidigt ha kvar den.
|
|
|
Post by Kristoffer on Sept 5, 2007 10:22:09 GMT 1
Det var ju ett jävla snack om matchfilm... Ystad fick ett erbjudande av Borås om att spela i Borås så att dom kunde filma matchen, och klippa ihop en dvd inför deras 15års jubileum. Ystad valde efter lite funderande att tacka nej eftersom Ystad ville upp i ettan det kändes som en stor fördel att spela hemma.
Borås blev lite sura för det eftersom dom räknat med att få matchen hemma...vissa rykten säger att dom trodde västra hade hemmaplan i år vilket är lite korkat eftersom dom borde vetat att Gbg hade hemmaplan förra året. Men whatever...
Borås tog trots bortaplan ner filmteam till Ystad och filmade matchen. Dom hade förmodligen räknat med seger men den jämna matchen slutade med vinst för Ystad. Att detta resulterat i en massa tramsiga Boråsinlägg i diverse gästböcker och forum är bara beklagligt.
Vad gäller matchfilmen så förstår jag att Borås inte släpper den eftersom dom lagt ner en massa pengar på filmteam och dyligt. Dom Ystadspelare som tjatar om matchfilm överallt kan ju lägga ner det. Filmade inte Ystad själva så får dom skylla sig själva. Hade Ystad varit i Borås sits hade dom inte heller släppt nån film.
Avslutningsvis: Ystadjuniorer...sluta tjata om film, ni kan kanske köpa Borås jubileums dvd senare, men det är väl knappast intressant.
Boråsspelare...sluta vara så dåliga förlorare, sluta gnäll och kom med undanflykter och satsa på nästa säsong istället.
För övrigt så spelar jag varken i Borås eller Ystad utan såhär har jag förstått händelserna utifrån alla inlägg på nätet.
Grattis Ystad, och lycka till i div. 1!
|
|