|
Post by var dr on Sept 1, 2007 15:57:04 GMT 1
Borås td kom efter en drive där ystad gav upp ca 50 yds i penalties. Förutom den driven så fick Borås bara en first down i andra halvlek. Matchen förövrigt var en mycket deffensiv tillställning.
|
|
|
Post by retarded on Sept 1, 2007 16:53:14 GMT 1
Jag läste någonstans att västra var långt före södra, att t.o.m lakers skulle slå alla i södra eller något sånt.. skönt att den idioten fick på nöten! Grattis !
|
|
|
Post by T on Sept 1, 2007 20:43:55 GMT 1
Borås td kom efter en drive där ystad gav upp ca 50 yds i penalties. Förutom den driven så fick Borås bara en first down i andra halvlek. Matchen förövrigt var en mycket deffensiv tillställning. Undrar hur många penalty yards Borås gav upp till Ystad.........?
|
|
|
Post by Tommie br3 on Sept 1, 2007 20:58:25 GMT 1
det blev som väntat en tuff match nere i ystad där ENDEL straff utmättes, tyvärr så kan man inte skylla domarna för det heller. Med det vill jag bara tacka ystad för matchen och önska lycka till i div 1 nästa år..
|
|
|
Post by Marcus DB 33 on Sept 1, 2007 21:20:52 GMT 1
Instämmer i QB Tommies visdomsord. Fler flaggor och hårdare domare än vad vi är vana att ha i division 2 annars, där av också mer straff - just att det var kvalmatch drog upp laddningen ännu mer i båda lagen vilket antaligen drar med sig en del tjafs/offsider m.m. Väl genomförd match av båda lagen, små detaljer som avgjorde... FYI Rhinos var 2y från endzone i 2a quartern. FYI2, Ett domslut om en (VIKTIG) INT i slutminuterna av 4e Quartern blev först bedömd som "complete" sen ändrade sig domarna och den var "incomplete"(i marken före). När väl Rhinos offense var glada och inne för revansch så ändrade domarna beslutet återigen. Matchen filmades av TV7 och 3 kameror där så vi kan minsann se alla slowmotionrepriser igen. Oavsett så gjorde domarna en bra insats och båda lagen också. Finns inte mycket mer att babbla om, bara att tacka Ystad för en bra match, tills vi möts igen så får ni nog ta att sätta nån snabbare CB på mig som headhunter (punt) Lycka till i division 1 (om ni väljer att gå upp) Mvh Marcus Defensive Back Borås Rhinos
|
|
|
Post by bt on Sept 2, 2007 12:33:56 GMT 1
|
|
|
Post by vet lite on Sept 3, 2007 6:57:16 GMT 1
Angående FY2:
Bollen är passad mot borås sidlinje där en ystad spelare dyker och tar emot bollen, detta bedöms av bakdomaren som står någon meter därifrån som complete.
Den som sen kommer in på planen och vill ha detta beslut ändrat är linjedomaren på ystads sidlinje.
Undrar vem som såg det bäst egentligen?? Bakdomaren någon meter därifrån eller linjadomaren på andra sidan??
|
|
|
Post by Ex domare on Sept 3, 2007 7:22:37 GMT 1
Det är väl helt ointressant vem står närmst om de inte ser bollen. Om bakdomaren står två meter ifrån men mottagaren har ryggen mot domaren och dessutom dyker framåt. Då kan det mycket väl vara så att linjedomaren har betydligt bättre möjlighet att göra bedömningen.
Om sen domarna kommer in och konfererar innan de ger sitt slutgiltiga beslut så är det ju bara possitivt då man vet att all information finns med i beslutsunderlaget.
OBS. Jag var inte på matchen så jag vet inte hur situationen såg ut.
|
|
|
Post by Tompa on Sept 3, 2007 8:20:34 GMT 1
Ni kan ju se reprisen på er video från TV7... hade perfect syn vinkel och de e inte ett snack om att de inte var en int...
|
|
|
Post by var dr on Sept 3, 2007 8:22:00 GMT 1
Om linjedomaren på bortre sidan kan se bröstet på spelaren som fångar bollen så borde väl bakdomaren som står någon meter därfrån också kunna detta när det är domarens uppgift att följa spelaren.
Men bakdomaren kanske var blind vad vet jag.
|
|
|
Post by wwehd on Sept 3, 2007 9:21:23 GMT 1
Lägg ner tjafset på domarna och träna bättre till nästa år istället.
|
|
|
Post by YA on Sept 3, 2007 10:03:18 GMT 1
|
|
|
Post by battleship on Sept 3, 2007 17:52:02 GMT 1
Varför diskutera? Domslutet kanske inte är korrekt men det lär knappast ändras för att folk håller på å tjafsas här.
|
|
|
Post by Bilder on Sept 3, 2007 20:26:39 GMT 1
|
|
|
Post by Fler foto on Sept 4, 2007 7:24:16 GMT 1
|
|