|
Post by frga on Dec 20, 2006 18:47:42 GMT 1
Vad hände med Helsingborg Crocodiles? Finns laget äns kvar?
|
|
|
Post by Tyvr on Dec 21, 2006 2:04:33 GMT 1
Nej, tyvär så var det fel folk som höll i spakarna. Nu är det Ekeby Greys eller Halmstad som gäller för Helsingborgarna.
|
|
|
Post by Tompa 31 on Dec 21, 2006 7:35:01 GMT 1
Borde inte halmstad få en ganska bred trupp iår då?, med alla från helsingborg samt förgammal ekebyare ?
MvH Tompa
|
|
|
Post by koreanhap on Dec 21, 2006 13:44:57 GMT 1
De förgamla Ekebyspelarna dressar ju apelsinfärg uppe i Arlanda nästa år ju
|
|
|
Post by Tompa 31 on Dec 21, 2006 18:28:12 GMT 1
e det klart då?... isåfall önskar jag dem lycka till , lite större än div 2 kanske
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on Dec 21, 2006 18:31:55 GMT 1
Japp det är 100% klart, kolla startsidan www.touchdownonline.com så ser du vill passa på att hälsa dessa herrar välkomna till klubben
|
|
|
Post by Westcoasters on Dec 23, 2006 8:26:15 GMT 1
Jag tycker det är mycket tråkigt att Helsingborg som är bland Sveriges 10 största städer befokningmässigt.Södra SAFFS området näst största stad.Att man på en befolkning på 125 000 inte ens kan få ihop ett 7 manna PeeWee lag . När en grannstad på sidan sundet Helsingör som bara har hälften av befolkningen.Där finns Kronborg Knights Danmarks svar på Carlstad Crusaders .Har spelat i 5 danska finaler ,och förlorat samtliga.Hade även U-19 laget i final i år .Klubben har även U-16 och U-13 kanske någon Helsingborgare borde göra ett studiebesök där. Man tycker även att det är väldigt fattigt med amerikanska fotbollsklubbar ifrån Skånes västkust där 75% av alla skåningar bor ca 750 00 skulle jag gissa .Där jobb en av Sveriges starkaste arbetsmarknad finns ifrån söder Vellinge/Höllviken/Skanör Skånes rikemanskommun nr 1 30 000-40 000 inv. Svedala 25 000 inv. Staffanstorp 40 000 inv Burlöv 30 000 inv Lomma/Bjärred 25 000 inv. Kävlinge/Löddeköping 30.000 inv Landskrona 50.000 inv Helsingborg 125 000 inv Höganäs 25 000 inv Ängelholm 30 000 inv Alla invånaretal är uppskattade i nästan samtliga uppräknade kommuner är bara vanliga fotbolls klubbar som starkt etablerade. Undantagen är Limhamn Griffins som har en stark klubb i dagsläget. Lund Vikings borde ha betydligt mer än ett seniorlag i Div 2
Ekeby Greys ifrån Bjuv kommun är ett lysande undantag som egentligen inte ligger riktigt på Skånes västkust,men bra nära.Ekeby har stor ungdomsverksamhet. Att det inte finns fler klubbar på Skånes västkust beror givetvis på att det inte finns ledare och eldsjälar som vill ta tag i det och jobba för att etablera en am. fotbollsklubb,men vilken marknad för att etablera många am. fotbolls klubbar här finns.Intresset hade säkert blivit stort var det än det hade startat en klubb i am. fotboll. Det hade verkligen varit kul med några nya klubbar i det här omr. PeeWee eller U-16 hade garanterat funkat i vilken kommun som helst
|
|
Osquarn som blev krokodil
Guest
|
Post by Osquarn som blev krokodil on Dec 31, 2006 15:56:59 GMT 1
Borde inte halmstad få en ganska bred trupp iår då?, med alla från helsingborg samt förgammal ekebyare ? MvH Tompa Nåja... Vi i Helsingborg snittade väl 5pers på träningarna så det är ju inte så himla mycket till tillskott. Förövrigt håller jag med westcoasters att det är mycket märkligt. Jag har själv tänkt tanken, men jag har alldeles för lite erfarenhet och en aning ringa ålder för att starta ett lag. Jag får se mig om hos halmstad eller Lugi om det är möjligt att spela med dem, utan att lägga 10000kr på resor till träningar.
|
|
|
Post by alder on Dec 31, 2006 16:03:11 GMT 1
ringa ålder? Hur gammal är du? De flesta som startade klubbar på 80 och början av 90 talet var ju bara runt 20 bast, vissa yngre
|
|
|
Post by grundare on Jan 10, 2007 18:05:48 GMT 1
Crocodiles var Sveriges sämsta klubb och vi är många som är glada för att den inte existerar längre , då kan nämligen en del tränare inte göra fler ungdomar illa och styrelsen kan inte såra engagerade föräldrar.
|
|
|
Post by Henrik Wikstrm on Feb 20, 2007 18:13:11 GMT 1
Crocodiles var Sveriges sämsta klubb och vi är många som är glada för att den inte existerar längre , då kan nämligen en del tränare inte göra fler ungdomar illa och styrelsen kan inte såra engagerade föräldrar. Så här e läget! De som snackar skit om Crocodiles, våga för fan lägga ut era namn så vi kan komma o klippa er, fast just i detta fallet så behövs det inte........kan tänka mig att det e den lilla subban från Ekeby med det överklassiga efternamnet..... För att klargöra en del saker, crocodiles finns o funkar bättre än nånsin. Vi ligger i en uppbyggnadsfas med ett U-13 och ett U-16 lag. Våra seniorspelare från förra året spelar numer med Limhamn, ialla fall några av dom. Crocodiles har fått 3 coacher från gamla Westcoasters och 1 coach med karriär från staterna. Så under säsongen 2008 så får vi se om det gjort nåt resultat eller inte. O ni som gnäller o kastar skit på oss, ring istället för att va sånna fittor.
|
|
|
Post by sprak on Feb 20, 2007 18:16:28 GMT 1
|
|
|
Post by Henrik W on Feb 20, 2007 22:09:30 GMT 1
wow med det språket gav du oss en enormt fin bild av crocodiles![/quote]
Sorry, jag blir bara så irreterad på folk när dom inte kan vara ärliga o stå för vad dom tycker.
Folket som inte var omtyckta i vår klubb tidigare finns inte kvar, vi har börjat om från grunden, o att gamalt skit ska behöva ligga kvar och att vi ska få lida för det idag, tycker jag e för jävligt.
Att snacka om saker man inte har täckning för, det accepterar inte jag. Sen att man kan säga saker som kanske e lite överspelade när man e förbannad, det e mänskligt. Men man smutskastar inte folk än mindre en hel förening när man inte har nåt kött på benen.
Jag e alltid själv ärlig o säger alltid vad jag tycker o kan inte folk acceptera det, så får dom komma till mig o säga det o skriva under falska namn påolika forum.
|
|
|
Post by exdiaq on Feb 20, 2007 22:20:26 GMT 1
Skulle väldigt gärna vilja veta vem "den lilla subban från Ekeby det överklassiga efternamnet" skulle vara ?
|
|
|
Post by Karla Dessezar on Feb 21, 2007 14:28:29 GMT 1
Det är nog mig som menas med dom trevliga orden ( och jag tror aldrig jag har träffat personen , han fanns nog inte med när jag var med att starta upp numera så gott som nerlagda Crocodiles ) och jag står alltid för mina åsikter och i det här fallet har den som skrivit inlägget helt rätt. Jag skulle nog kunna bidra med många fler åsikter och fakta , men jag sjunker inte till den nivå som vissa i Crocodiles ( men det är klart.......måste jag så kan nog fylla några rader på detta forum ) . Så Björn , jag tror att känner mig som något annat. Karla Dessezar
|
|