|
Post by Bobbo on May 17, 2006 16:57:17 GMT 1
eftersom det har blivit så populärt att kolla vilka som har dom bästa spelarna så vore det intressant att se vilka som är dom bästa spelarna i västra det är ju trots allt den hetast ligan just nu!
|
|
|
Post by F Westholm wolves on May 17, 2006 17:26:16 GMT 1
Jag väntar med att säga vilka mina favoriter är tills jag har mött alla lag... Kan ju vara lite svårt att utse de bästa iom att det bara har varit en spelad match hittills
|
|
|
Post by Kim on May 17, 2006 17:48:19 GMT 1
Det finns ju några få som sticker ut redan, Forsman sprang ju över Lidköping totalt och är nog den bästa RBn i västra i år. Sedan finns ju jättarna Dahlin och Böbben som dominerar på o-line.
|
|
|
Post by Hkansson on May 18, 2006 8:04:29 GMT 1
Jens Carlqvist (Marvels) och Kalle Flognman (Wolves) är rätt ensamma på toppen av WR-ligan. Hippie Alqvist (spell check), om han nu spelar, ligger strax där under också.
Kan tyvärr inte så mycket om de andra lagen, men Dahlin (O-line) och Forsman (RB), båda i Wolves, är givna SS starters och landslagsmän och har svårt att tro att så många fler når upp i den nivån i Div 2.
|
|
KarlMagnus Hippie Ahlquist
Guest
|
Post by KarlMagnus Hippie Ahlquist on May 18, 2006 8:41:49 GMT 1
Kul kille den där hsson.. ;D Att jag skulle vara snäppet efter Kalle och Jens.. Jag blev som en av 3 wr nominerad till årets reciver förra året.. såg inte dom andra namnen i det sammanhanget.. gjorde du? Slutsats: alla kan ju inte ha koll.. Önskar Jens och Kalle en bra säsong, med många TD. Själv skall jag spela ss och vinna SM-guld.. Va ska du göra hsson? Skaffa brillor kanske... Ser fram emot att få avnjuta Marvels-Karlskoga på lördag, tyvärr blir det som åskådare
|
|
|
Post by Hkansson on May 18, 2006 8:54:39 GMT 1
ojoj...snacka om att trampa på en öm tå Har spelat med både Kalle och Jensa och mot både Jens och dig Säger inget om att du hade en giftig säsong förra året, men jag står fast vid min åsikt Mr Ahlquist och gäller inte enbart förra årets säsong Vilket lag gick du till förresten? Blev det Maskinerna? Du får hur som helst lycka till med guldjakten! Tyvärr så kommer jag inte spela själv mot Marvels Men får göra min lilla comeback veckan efter istället mot Hawks. Ska bli skönt att få smälla på lite igen Var ett tag sen sist....hösten 2004 för att vara exakt (intresseklubben noterar ) Håkansson
|
|
|
Post by Ja e inte bitter on May 18, 2006 9:34:35 GMT 1
Ajajaj.. snarare en öm kropp,vänta du bara tills din e 38år så får du se.. Tror jag gjorde min sämsta säsong förra året, har gjort 14st. Hade inte tränat en gång på 2år,annat än rehab, och opererade foten -03 knät i jan -05. Tänkte göra min bästa iår.. ;D Lycka till själv! Hippie
|
|
|
Post by Dragan on May 18, 2006 13:53:38 GMT 1
Personligen så tror jag att Magnus Rönnberg i Marvels kommer att ha ett monsterår!!! Nu gör dessutom Big Jake comeback på O-line enligt mina källor.... Får han vara hel så dominerar han! Go Blue!
|
|
|
Post by Dragan 2 on May 18, 2006 14:07:22 GMT 1
Dahlin är väl ändå bästa O-line i Div.2 i år. Var väl given i Landslaget.
|
|
|
Post by Hkansson on May 18, 2006 14:28:32 GMT 1
Magnus Rönnberg...är det samma Rönnberg som kommer från Norrköping från början och spelade Junior EM i tyskland 96?
|
|
|
Post by HMMM on May 18, 2006 15:01:16 GMT 1
Då är frågan vem som är bäst Dahlin eller Ted Hagberg
|
|
|
Post by Hkansson on May 18, 2006 15:17:07 GMT 1
När Ted var som bäst så var han kanske bättre än Dahlin i dagsläget. En riktigt elak jävel om jag får säga det själv Läser du det här Ted så ta det som en komplimang Men just nu så är antagligen Dahlin bättre. Dels för att Ted varit "skadad/sjuk" under ett antal år och dels för att Dahlin de senaste åren utvecklats en hel del genom bl a BD, Micke Jonsson och NFLE camps. Däremot så är det två spelare med väldigt olika spelstil, samtidigt som Ted har mestadels spelat Guard och Dahlin mestadels Tackle. Grymt svårt att säga....
|
|
|
Post by hmmm on May 19, 2006 8:41:25 GMT 1
Ja det äe samma Magnus Rönnberg som lämnade Norrköping för Götet... Over and Out
|
|
|
Post by WR on May 20, 2006 10:17:59 GMT 1
Varför inte sätta ihop ett toppat div 2 Västra depth chart?
Så får vi se hur det ser ut jämfört med EFTER säsongen
|
|
|
Post by Tjoohoo on May 20, 2006 10:52:33 GMT 1
Varför inte köra alla förbundsdistrikt mot varanda efter serieslut.
Kul att kolla på för alla och roligt för de spelare som blir utplockade. Coacher likaså.
Rolig idé... Genomförbar. Distrikten betalar sina "hemma matcher"
|
|