|
Post by Daniel on Jun 11, 2006 20:10:00 GMT 1
Varför inte köra alla förbundsdistrikt mot varanda efter serieslut. Kul att kolla på för alla och roligt för de spelare som blir utplockade. Coacher likaså. Rolig idé... Genomförbar. Distrikten betalar sina "hemma matcher" Låter ju kanon. Nån som har tips på hur ett eventuellt Västra All-Star skulle se ut? Tommie Andersson som QB och Christian Forsman som RB är ju givet.
|
|
|
Post by Marcus on Jun 12, 2006 18:54:20 GMT 1
P. Sjödin WR
Håkansson nånstans i linjen
|
|
|
Post by markuslinderum on Jun 12, 2006 20:06:24 GMT 1
Jag nominerar mig själv som bästa longsnappern i Div. 2.
;D
|
|
|
Post by Tomas59 on Jun 12, 2006 20:19:15 GMT 1
;)Magnus Rönnberg.Marvels som RB. Jag säger bara det!!
|
|
|
Post by SS on Jun 12, 2006 20:59:47 GMT 1
Hippie tur att du ska göra din bästa säsong i div två för du skulle inte kunna göra den i ss iaf...
|
|
|
Post by SMM on Jun 12, 2006 21:08:35 GMT 1
Vad jag har hört så kommer Hippie att spela med SMM på onsdag....
|
|
|
Post by no name on Jun 16, 2006 17:09:18 GMT 1
bästa spelare i västra finns ingen men borås d line & o Line slår det mesta i div 2 framförallt nr 51 & 79
|
|
|
Post by SD on Jun 17, 2006 15:15:16 GMT 1
Oscar Wackelin är bästa LB i västra ;D
|
|
|
Post by Till SD on Jun 17, 2006 18:15:50 GMT 1
Du måste skämta!
|
|
|
Post by hihihi on Jun 17, 2006 20:00:17 GMT 1
Tror nog att carlstads SS line i wolves är aningen bättre än Borås... annars skulle det inte spela i SS...
|
|
|
Post by guerillas on Jun 17, 2006 20:11:54 GMT 1
håller med det där... Wolves värvade linjespelare från SS borde vara de som toppar div 2 Västra tillsammans med de som spelat SS de senaste året.. då GBG spelarna först och främst.. ävn om de andra är bra så borde de nog vara snäppet bättre...
|
|
|
Post by guest on Jun 25, 2006 15:35:35 GMT 1
Eftersom det inte finns några (åtminstånde inga störra) summor att tala om i amerikansk fotboll i Sverige, oavsett division 2, 1 eller SS så finns det faktiskt många duktiga spelare som bara inte bryr sig om att spela i SS för det är inte värt att flytta till typ stockholm för att hävda sig.
Klart man får rutin och vana av att spela i SS men jag tror inte det skiljer så enormt mycket som folk verkar tro. Uppblåsta SS:are borde ta sig en USA tour för att få ner fötterna på jorden igen.
Jag nominerar Adam Bengtsson LB i Borås.
|
|
|
Post by skillnad on Jun 25, 2006 16:03:58 GMT 1
vissa vill satsa på fotboll andra inte, div 2 är ofta "polargängs" feeling och inte elitidrott, vilket SS är, självklart skulle många(flertalet) div2 spelare platsa i ss om de bara tränade lika hårt(men så är det i alla idrotter), både Arlanda och Carlstad pulveriserade DIF i försäsongsmatcher
det är skillnad på div2 och SS, men vissa vill inte lämna tryggheten i polargänget för att testa...
|
|
|
Post by Skillnad2 on Jun 25, 2006 22:07:52 GMT 1
När man kan gå som rookie in i en sport och direkt få spela i ett ss-lag så talar det bara om att bor man i rätt stad så kan man spela i superserien. Det hela börjar lukta lite när folk som knappt tränar kan gå in och bli nominerade till mvp:s i högsta serien. Då faller påståenden som att det är så mycket hårdare i SS. Därimot så finns det spelare i div.2 som toksatsar och kör järnet både på gymmet och på plan, extra löpass med mera. Så jag vill än så länge reservera mig själv från att säga att de bästa spelarna är spelare från superserien då det även finns bra spelare i de lägre divisonerna. Än så länge så avgörs det hela mer av var men bor, studerar eller jobbar. Skulle alldrig byta en fast inkomst på 25-30 tusen mot en lägre inkomstkälla och därpå dra upp rötter och packa ihop familj för att spela 3 säsonger i ett wanabielag. Så är läget och jag tror att alla vet att det är så.
Sen finns det alltid någon rabiat fan som verkligen tror att han kommer att bli det värsta som finns med miljonkontrakt och en massa guld och bling bling. 5 brudar, 17 bilar och nattiskompis med Hugh Hefner. Ett fett sponsorskontrakt med reebook. Fixar han det så visar det bara undantaget som bekräftar regeln. Man måste no därimot spela i SS för att kunna ta sig ut i europa och därifrån ta sig vidare men deg klass.
Men det är ju det vi ska ändra på. Om x- antal år när vi har 50.000 aktiva och tv-sända div 1 matcher. Då blir det en viss konkurens om platserna och då kan man troligtvis inte bli plockad från gymmet ena veckan för att i nästa bli kallad en av dom bästa i sverige. Just nu känns det lite som ett hån mot de som verkligen satsar. Kul att få vara med i diskussionen.
Mina nomineringar väntar jag med till slutet av säsongen när jag sett alla lag.
|
|
88
Bänkvärmare
|
Post by 88 on Jun 25, 2006 22:36:21 GMT 1
tempot är högre i ss, fler spelare tränar hårt i ss, därför är tempot hårdare och fler söker sig dit
|
|