|
Post by Olga on Dec 8, 2005 10:36:02 GMT 1
Beter er som små kärringar hela bunten !
|
|
|
Post by STUart on Dec 8, 2005 10:37:38 GMT 1
Men kan ni sluta nu snälla! Jag håller med om att detta är ett forum och vem som helst har rätt att skriva sina tankar vad man tycker om ditten och datten. MEN man måste väl för fan få försvara sig också: "har ni nått lillebrors komplex DIF? med tanke på att ni måste gå ut och försvara er varenda gång nån skriver skit om er?lighten up förfan " Säg NÅGON klubb som inte skulle gå ut och försvara sig om det skrivs en massa osanningar om dem. Ni skriver en massa påståenden om DIF och sen när någon (om personen nu är från DIF) försvarar sig då får dom skit för det? "Vad är min människa för människa??"
Kan vi inte lägga ribban lite högre på detta forum?
|
|
|
Post by Raven on Dec 8, 2005 20:58:47 GMT 1
Precis.. Vi återgår till att basha TRC och JJ
|
|
|
Post by fraga on Dec 8, 2005 22:57:01 GMT 1
Vad är KTH?
|
|
|
Post by kth on Dec 8, 2005 23:04:22 GMT 1
kungliga tekniska högskolan aka Osquars?
|
|
|
Post by Bc on Dec 9, 2005 1:05:32 GMT 1
kungliga tekniska högskolan aka Osquars? även känd som DIF, men dom flesta inom fotboll sverige som har DIF hjärta ser inte DIFAF som DIF utan som KTH. Int fan kör jag GM fast ja kör SAAB...
|
|
|
Post by hmmm on Dec 9, 2005 10:19:03 GMT 1
kungliga tekniska högskolan aka Osquars? även känd som DIF, men dom flesta inom fotboll sverige som har DIF hjärta ser inte DIFAF som DIF utan som KTH. Int fan kör jag GM fast ja kör SAAB... Så jälka bra sagt! ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by DIF 50 on Dec 9, 2005 11:12:00 GMT 1
Det där har jag funderat på ett tag. Varför kan inte fotbollssverige acceptera att vi är en del av djurgården? Speciellt de med djurgårdsbakgrund borde ha lättare att acceptera det. Fakta i det hela är ju faktiskt att det inte var vi som gick till djurgården och sa "hej får vi vara med?" utan det var de som kom till oss och frågade. Betyder detta att de "djurgårdare" som finns i andra klubbar inte tror på sin egen moderförenings omdöme? Djurgården är mycket nöjda med vår förening och med de resultat som vi har åstadkommit. Mycket nöje...
|
|
|
Post by Djurgrdare on Dec 9, 2005 23:59:32 GMT 1
Jag älskar DIF i (rund)fotboll och ishockey. Det är det riktiga DIF. Handboll och Am Fotboll är konstruktioner som inte känns äkta i mitt Djurgårdshjärta. Boxning, fäktning mm känns äkta men det är sporter som jag skiter i, även om det står DIF på tröjan.
Det finns m a o tre sorters DIF:
Äkta lag i idrotter man bryr sig om.
Äkta lag i idrotter man struntar i.
Oäkta/Köpta/Konstruerade/Sammanslagna "DIF"-lag som inte känns som DIF i hjärtat.
//Djurgårdare sen 1979
|
|
|
Post by Knute Rockne on Dec 10, 2005 4:27:59 GMT 1
If you could look past your own little world you could see a sport that uses all parts of the body including the brain. American Football is a combination of many sports as our country is a combination of many people.
|
|
|
Post by what on Dec 10, 2005 4:38:26 GMT 1
Are you drunk, Knute? What's your point? Who are you talking to? Nobody has said anything bad about football. It's just that DIF football is not DIF to some people.
|
|
|
Post by DIF 50 on Dec 10, 2005 8:27:27 GMT 1
Ytterligare en sak som jag funderar över. Vart tog den där köpesumman vägen? Eftersom så många påstår att vi blev "köpta" av Djurgården måste det ju ha varit pengar inblandade, men jag har då inte sett några extrapengar i föreningen. Vi har fått jobba lika hårt som tidigare för att få ekonomin att gå ihop.
Nej det nöjet vi har fått ifrån att ha gått med i DIF är snarare att veta att vi spelar med skölden över våra hjärtan. Det stöd vi har fått från andra delar av föreningen genom kontakthjälp och ibland en hjälpande hand (Som när handbollen släppte sin plantid för att vi skulle kunna ha inneturnering i Spångahallen).
DIF mina vänner är inte bara rundboll eller plattboll. Det är så mycket mer! Och vår tanke var att man till amerikansk fotboll även skulle kunna föra över lite derbykänsla... Så vart fan håller gnagarna och söderkisarna hus!
|
|
|
Post by Farbror Joakim on Dec 10, 2005 19:54:02 GMT 1
Ytterligare en sak som jag funderar över. Vart tog den där köpesumman vägen? Eftersom så många påstår att vi blev "köpta" av Djurgården måste det ju ha varit pengar inblandade, men jag har då inte sett några extrapengar i föreningen. Vi har fått jobba lika hårt som tidigare för att få ekonomin att gå ihop. Nej det nöjet vi har fått ifrån att ha gått med i DIF är snarare att veta att vi spelar med skölden över våra hjärtan. Det stöd vi har fått från andra delar av föreningen genom kontakthjälp och ibland en hjälpande hand (Som när handbollen släppte sin plantid för att vi skulle kunna ha inneturnering i Spångahallen). DIF mina vänner är inte bara rundboll eller plattboll. Det är så mycket mer! Och vår tanke var att man till amerikansk fotboll även skulle kunna föra över lite derbykänsla... Så vart fan håller gnagarna och söderkisarna hus! Att bli köpta betyder inte att det måste vara pengar inblandade....i erat fal så sålde ni erat namn och stolhet och drog på er blåa pyjamaser......
|
|
|
Post by Djurgrdare on Dec 11, 2005 0:32:13 GMT 1
För att folk ska få lite perspektiv:
DIF Bandy har stora ekonomiska problem och har ett publiksnitt på hela 15 betalande åskådare!!!!
Det är knappast så att man kan få Djurgårdarnas kärlek och biljettintäkter bara för att man råkar ha DIF på tröjan. Folk måst bry sig om sporten -lagnamnet räcker inte- och känna att laget är äkta DIF.
Betänk att dessa problem är i en sport som är avsevärt mycket populärare och mer välkänd i Sverige än am fotboll.
Tyvärr verkar spelare i DIF AF tro att jag skriver vad jag och många andra känner för att djävlas eller för att jag vill att det ska gå illa. Så är det inte.
|
|
|
Post by Hammarby on Dec 11, 2005 18:04:49 GMT 1
Djurgården fotboll HA,HA,HA
Ett köpelag utan en enda egenförmåga , mycket att vara stolt över.HA,ha ha.
|
|