|
Post by acceptera on Dec 11, 2005 18:08:16 GMT 1
det är bara att acceptera, ni kommer vara KTH tills varenda spelare/coach som varit aktiv under KTHs levnadsår slutar.
|
|
|
Post by Hmmm on Dec 11, 2005 18:40:01 GMT 1
Men vad är det för jävla barnrumpor som hänger här. Maken till barnsliga inlägga har jag aldrig sett. Vad är erat problem???
|
|
|
Post by Riktig DIFare on Dec 12, 2005 2:11:11 GMT 1
Jag älskar DIF i (rund)fotboll och ishockey. Det är det riktiga DIF. Handboll och Am Fotboll är konstruktioner som inte känns äkta i mitt Djurgårdshjärta. Boxning, fäktning mm känns äkta men det är sporter som jag skiter i, även om det står DIF på tröjan. Det finns m a o tre sorters DIF: Äkta lag i idrotter man bryr sig om. Äkta lag i idrotter man struntar i. Oäkta/Köpta/Konstruerade/Sammanslagna "DIF"-lag som inte känns som DIF i hjärtat. //Djurgårdare sen 1979 Det är tydligt från alla dina inlägg att du är bitter över att inte själv spela i Djurgården. Vågar du inte ta steget över till vår förening, eller är du rädd att du inte ska platsa? Med tanke på att vi kommer ha ett b-lag nästa år är det ingen risk. Du skulle få spela, men kanske inte starta... Allvarligt talat, om man är äkta Djurgårdare inser man att alla lag inom Djurgårdsalliansen är lika äkta. Med det synsättet en del har här, att vi fortfarande är KTH så länge någon finns kvar i föreningen som haft något med KTH att göra, är då t.ex. DIF i (rund-)fotbollsallsvenskan egentligen Häcken BK (Hysén) eller Heerenveen (Barsom) Väx upp och inse att DIF AF är lika äkta Djurgården som övriga sektioner inom alliansen. Alla sektioner har sin egen unika tillkomst och det är trist att höra att det finns de som blir sura för att det startas nya sektioner. /Djurgårdare sedan 1978
|
|
|
Post by Djurgrdare on Dec 12, 2005 2:39:54 GMT 1
Vem är du att berätta hur jag ska känna? Om du tycker DIF AF är äkta så varsågod - man dra inte in mig i det. Och om du frågar Djurgårdens publik i mainstream-sporterna tror jag fler håller med mig än dig (därför är DIF handboll aka BK Söderfortfarande inte riktigt accepterat av fansen).
Det har inget att göra med avundsjuka - detta standardargument när inte riktiga argument finns kvar. Jag har inte spelat am fotboll på nästan 10 år och är aktiv i en förening som är klasser bättre än din. Jag har inga illusioner om att ta en plats i något lag, standarden på fotboll är högre än så. Vad har jag att vara avundsjuk på? Acceptera att alla inte tycker lika!
|
|
|
Post by Garry N on Dec 12, 2005 7:58:26 GMT 1
Håller nog med den senare djurgårdaren, även om det egentligen bär mig emot, då jag normalt avskyr hela trojkan aik, djurgården och hammarby. (När det gäller den ovala sporten försöker jag hålla min lite neutralare)
Som näst intill Uppsalabo är jag lokalpatriot och håller därmed på Sirius och har gjort det sen jag i stort sätt kunde gå. Missar ytterst sällan en match, aldrig i bandy och sällan i fotboll om det inte konkurrerar med den ovala bollen.
Däremot tycker jag det är totalt ointressant när plötsligt ett lag ville använda "vårt" namn i innebandy sammanhang. Jag går inte och tittar, jag läser inte resultaten och för mig känns det mer som ett hån när man ser rubriken i lokalbladet om "ännu en Sirius-seger" (dom vinner tydligen några matcher i divisionen under eliten).
Således, det går att vara manisk supporter av en klubb... utan att ha minsta intresse i vissa av deras sektioner. ("Vi" spelade visst bowling en period också)Och jag skulle definitivt inte jubla mer åt 86ers om dom gick in under Sirius-taket.
mvh Garry
|
|
|
Post by Jaha on Dec 12, 2005 8:15:35 GMT 1
det är bara att acceptera, ni kommer vara KTH tills varenda spelare/coach som varit aktiv under KTHs levnadsår slutar. OK.
|
|
|
Post by LIF4evah on Dec 12, 2005 8:57:01 GMT 1
Ni Stockholmare är faen bra mysko allihop
|
|
|
Post by Difare on Dec 12, 2005 16:45:29 GMT 1
Jag kan inte förstå vart alla vill komma med sina åsikter och argument. Det här leder ingen vart. Självklart skiter majoriteten av djurgårdsfans fullständigt i DIF AF, men de gör de ju för att de tycker sporten är ointressant som sådan. Och det är klart att det finns såna som bildar en uppfattning om att vi är ett köpelag, fine! Lika så verkar det finnas folk i djurgården som är lite väl kaxiga ibland. Men det måste man kunna få vara speciellt i en sån här sport ;D Men det går inte att komma ifrån att sen vi byte namn till Djurgården har vi fått lite större marknadsmässig fördel och en bredare rekrytering vilket nu lett till att vi på två år från att ha ett lag (Kth) ha både A och Blag, peewee, u-16 och u19. Det ser jag som ett bidrag till att få ett ökat intresse för sporten. Sen att många fortfarande ser oss som kth är inte konstigt. Jag ser tex fortfarande Colorado Avalanche som Quebec Nordics. Visst det här är ett forum och det är meningen att man ska få snacka ut men det känns riktigt barnsligt att föra en sån här disskussion som egentligen handlar om skitsnack. Forum bör väl mer fungera som en informationsspridare, och så klart spekulationer ;D
|
|
|
Post by Knute Rockne on Dec 12, 2005 18:15:58 GMT 1
For years people in Sweden said that American Football is Rugby. That is a fact. Now some people in Sweden are accepting the fact that American Football is a sport. Now it is a little sport that doesn't belong in the DIF family. If you know very little of American Football then you could believe this. I always wonder why Swedish companies do not adveritise in American Football games since it is the biggest sport in America. The swedish companies are losing a lot of money.Is it so strange that many Americans call Sweden Switzerland?
|
|
|
Post by LOL on Dec 12, 2005 22:56:25 GMT 1
Knute Rockne, you are the most ignorant and un-educated person on this message bard. That's a fact.
Swedish companies profits are bigger tha ever, for one thing. Swedish export is way bigger than it's import. For the US the situation is the other way around, export is way lower than import. This is very off topic, though.
Nobody is saying that DIF should not have football. Some are saying that they don't feel it's a genuine DIF-team.
|
|
|
Post by yeye on Dec 13, 2005 0:17:29 GMT 1
sluta snacka om DIF nu!!!!! det var fråga om sluttabellen, inte vare sig DIF är en godkänd klubb eller inte
|
|
|
Post by Till LOL on Dec 13, 2005 1:14:33 GMT 1
I believe that what Knute Rockne was trying to say is that, even though a lot of Swedish companies are doin really well at the moment, they might be doing a whole lot better by advertising at football games. By doing that you reach a very large part of the Americans with a single ad (especially Monday Night Football and playoff games).
Also having a big trade surplus is not necesarily a good thing. Are you even sure that the profits made from exports stay in Sweden? As far as I know a Swedish company may well have an American owner and the profits may well end up in the U.S. or some other country.
I guess Knute Rockne is right about what he says about some people needing time to get used to a new thing, no matter if it's a good thing (like DIF AF) or a bad thing (like biltullarna). You can just hope that the bad things will go away and that the good things will stay...
|
|
|
Post by Valentin DIF on Dec 13, 2005 10:41:08 GMT 1
Touchdown forum är fan det roligaste som finns. Har aldrig skrattat så mycket sen jag såg Robin Williams Live on Broadway! (Nu kommer säkert nån att påpeka difs dåliga humor) ;D
Valle (nr. 20 om nån vill döda mig)
|
|
|
Post by Valentin DIF on Dec 13, 2005 10:42:46 GMT 1
Menar nr. 29 in 20... och döda mig inte, jag bara skojar
|
|
|
Post by Culpa on Dec 13, 2005 23:07:25 GMT 1
Tavarich, privet!
Nu ska vi snacka sluttabell
1. DIF - Tvåa förra året, och med lite extra grädde på moset så klarar det upp sig. Starkare trupp och fler lag (A, B U19 och U16). Klubben bygger upp sig. Här saknas det aldrig folk på matcher.
2. TRC - Starka, men saknar det lilla extra!
3. Västerås-har ju ett par jättar, men en sten bygger inga hus!
4. Örebero - Oj oj, här saknas det en duktig QB, kanske ni fått någon? Annars bra Defence.
5. Huskies - Nykomlingarna som har en stark och bred trupp som kommer att skrälla.
6. Uppsala - Lite tunnt lag, kanse några nykomlingar?
7. Gävle - Här saknas gnistan som tänder. Men inte kommer dom sist inte!
8. Sundsvall - Nykomlingarna (gamlingarna) som inte imponerade i SS. Men tar nog en vinnst eller två. Kanske en oavgjord.
9. Täby/Solna/STU - Här har vi det unga laget. Ge grabbarna en säsong att träna upp sig till ett lag sig så ska vi snacka 2007 sen! Det kan se helt anorlunda ut.
Inget klagande nu. Jag låter er ha eran åsikt så har jag min. Fritt land. Annars serb vi fram emot en trevlig säsong!
|
|