|
Post by BKspelare on Dec 3, 2005 19:57:23 GMT 1
nu när det är officiellt med vilka lag som ska spela i superettan tänkte jag det vore på sin plats med en ny tråd ägnat åt predictions. så objektivt jag kan vara som spelare så ser min sluttabell 2006 ut så här:
1 - TRC - de lär sig av misstaget från ifjol och kommer redo för hårt spel redan till första match
2 - DIF - ännu ett år som tvåa
3 - Täby/Solna/STU - tycker bara att deras styrkor kompletterar varandra bra så att två mediokra lag blir ett ganska bra, kan dock slå helt fel
4 - Sundsvall - SS rutin samt att de lag som måste åka upp dit kommer ha det tufft leder till en topp halva placering
5 - Gävle - tuffa pojkar, kan sluta högre, lätt det lag som jag tyckte minst om att spela emot, inte för att de var för tuffa eller oschyssta, men så jävla otrevliga, gick inte ens att säga "bra gjort" till, verkade tro att de var ett NFL lag som vi inte hade rätt att ens prata med (gäller förstås inte alla, men överlag)
6 - Örebro - Vi kommer vara ett mycket bättre lag, men räcker det till fler vinster eller bara jämnare förluster? det kan komma nya "gamla" som skulle lätt höja mina tankar om oss, men det är ju bara december
7 - Uppsala - Spelar Scott igen? Vet inte om han gör det. Vet inte om det har jättestor betydelse.
8 - Västerås - Kommer det vara några nya ansikten? Tuff när ett redan ganska gammalt lag blir ett år äldre.
9 - Westerbotten - dominerade i div. 2, kommer steget upp vara för stort? jag tror det, men vem vet
Tro mig när jag säger att detta baseras på nästan inget kunnande alls, mer än att jag spelade mot vissa av dessa lag i superettan i år. Får se vad andra tycker, tänker och tror.
|
|
|
Post by gefle on Dec 3, 2005 22:23:56 GMT 1
ÖBK spelaren: vi går inte ut på plan för att skaffa kompisar. Amerikansk fotboll är till stor del ett psykiskt spel (man vill inte tackla sin kompis) DÄRFÖR ÄR MAN INTE KOMPIS MED MOTSTÅNDARLAGET"!!! Själv tycker jag att det är skit kul att möta örebro. Det är ofta tuffa täta matcher där känslorna rinner över. Hoppas att det blir likadant nästa år;
|
|
|
Post by Vet allt on Dec 3, 2005 23:22:10 GMT 1
Sorry BK spelaren men Dif kommer segra i år! Det är det ända realistiska.
|
|
|
Post by Matchbox on Dec 3, 2005 23:47:41 GMT 1
Gefle kommer bli kul, likaså Västerås... Westerbotten är ny och kommer därför att bli kul. Örebro kämpar alltid tappert vilket gör de matcherna kul. Sundsvall lider jag lite med... STU? Vem vet... Uppsala? Vet inget kan inget och vi får se... TRC? Den matchen hoppas jag det finns schyssta domare på... Vissa delar av det laget har inte på planen att göra.
Dif? Jodå, vi kan vinna... Men då skall ett par saker gå rätt först.
|
|
|
Post by BKspelare on Dec 4, 2005 9:02:36 GMT 1
till gefle kompisar sa jag aldrig att man behöver vara, men vi spelar i sverige f'fan, det är inte på liv och död. jag vill vinna och jag vill vinna stort och skulle adrig få för mig att det är fel av motståndarlaget att vilja samma sak eller att det är fel när de njuter av ha uppnått den härliga stora vinsten, men man kan vara glad och njuta av en vinst utan att försöka förnedra de man spelar emot. jag för en tycker det är kul att spela och vill dela den glädjen med andra spelare, förstås allra allra mest med mina egna lagkamrater, men sen vill jag även kunna med de i andra laget åtminstone växla några vänliga ord. de roligaste matcherna jag spelade var mot västerås och uppsala just för att det blev såna matcher. när spelet var igång försökte jag krossa dem och de försökte krossa mig, men mellan spelen och efter matchen kunde man skratta ihop och säga "där fick du mig" eller "den gången kom jag förbi" eller vad det nu kunde vara. mot er var de flesta inte intresserade. vill däremot poängtera i detta inlägg som i förra att för min egen personliga del så fanns det inget oschysst spel i matchen, och visst var den en av de rent fysiskt tuffaste mathcerna vi spelade en snabb fråga också, om man inte vill tackla sin kompis, vad gör ni på träningarna?
|
|
|
Post by GEFLE on Dec 4, 2005 11:21:57 GMT 1
Vi hatar varann så mycket att vi smäller hårdare på träning än på match. nejdå, ska jag vara ärlig så har vi nästan aldrig fullkontakt på våra träningar. Men vi är däremot jävligt sugna på att dela ut när det blir match.
|
|
|
Post by bk igen on Dec 4, 2005 12:31:38 GMT 1
och det är det förstås inget fel med. hård och tuff ska det naturligtvis vara. måste säga att det inte är så mycket mer än så här jag vill ha det på plan. lite diskussion, definitivt inte så att man ska byta recept eller nåt, men lite "good natured bullnutsting". kanske jag råkade bara på de i ert lag som är mest tillbakadragna, för det finns ju dem i vårt lag som inte heller vill snacka nåt alls under matchen, men för mig är det en av de roligaste bitarna. kanske jag är lite flickig
|
|
|
Post by tipper gore on Dec 4, 2005 15:03:34 GMT 1
1.DIF, nuff said 2.Sundsvall ss rutin avgör 3.STU de backar upp snacket 4.Gefle ett år till och de är redo för ss 5.TRC floppar 6.Uppsala kliver upp 2 steg om de har en qB(dvs scott) 7.Umeå vinner några i början, men blir trötta av avstånden 8.Västerås, vinner mot örebro 9.ÖBK förlorar alla, måste skaffa en QB
|
|
|
Post by Ches on Dec 4, 2005 16:35:45 GMT 1
1.DIF, nuff said 2.Sundsvall ss rutin avgör 3.STU de backar upp snacket 4.Gefle ett år till och de är redo för ss 5.TRC floppar 6.Uppsala kliver upp 2 steg om de har en qB(dvs scott) 7.Umeå vinner några i början, men blir trötta av avstånden 8.Västerås, vinner mot örebro 9.ÖBK förlorar alla, måste skaffa en QB 1. DIF, Vinner serien trots dålig coaching och andefattigt offense. 2. STU, Fler spelare men lider av att det är första året de kör ihop, serieseger får vänta ett år till. 3. Uppsala, rider Scott hela vägen till en 3:e plats, unga talanger börjar slå ut. 4. Västerås, Veteranerna okar ett år till och flytet finns i ett par matcher. 5. Gefle, mycket överspända egon bland u19 killarna som kommer upp, kämpar hårt hela säsongen men detta är inte Gefles år. 6. TRC, Har ingredienserna för att vara ett topplag men får det inte att stämma 7. Örebro, ungt lag som behöver mer tid att utvecklas 8. Umeå, långa resor och första året i S1, gör dock en godkänd säsong där de plockar ett par vinster. 9. Sundsvall, Sundsvall gör en sundsvall, (tidigare känd som att göra en Limhamn) och drar sig ur mitt i serien.
|
|
|
Post by Fler matcher tack on Dec 4, 2005 18:00:19 GMT 1
Bara nio lag i superettan. Det innebär att det bara blir åtta matcher. F-n vad trist! Jag skulle hellre se att man hade som mål att spela tolv matcher per år och ha tio matcher som en lägsta gräns när man lägger schemat.
|
|
|
Post by frre matcher on Dec 4, 2005 19:11:31 GMT 1
sålänge folk drar sig ur före och under säsong kommer schema krångel att hända
|
|
|
Post by bjorn67 bk on Dec 4, 2005 21:29:10 GMT 1
Vem är du bkSpelare=)
alltid kul och möta gefle! dom har rätt attityd till sporten... kanske ibland lite övertända bara=)
vi kommer ligga i mitten är mitt tips! visst är vi ungA men nu är vi redo oxå!!!
|
|
|
Post by gissa on Dec 4, 2005 22:58:27 GMT 1
björn, oh say can you guess?
|
|
|
Post by TT on Dec 5, 2005 10:28:58 GMT 1
Har varit med i Devils sedan 2001 och kan bara säga att innan Devils blev det de är idag var det nog ÖBK som var storebror och lite lätt "överlägsna". Då var inte GRD så mycket värda i deras ögon. Nu är skåpet vänt, men det betyder inte att man får glömma bort hur man beter sig. Tycker att de senaste matcherna har varit schyssta och tuffa, sedan att det finns de som tycker att Devils spelare är kaxiga, ja..... det får man ta med en nypa. Kaxiga spelare finns det i alla föreningar, men på sidan av planen har man hjärta. Det finns lika många som gillar devils som hatar dem, "thats life". Kämpa på ÖBK!!!!
|
|
|
Post by EX GRD28 on Dec 5, 2005 11:02:02 GMT 1
En gissning av hur det går 2006. Jag tänker hålla mig ifrån synpunkter om hur roliga de olika lagen är att möta eftersom det inte har något med mitt tips att göra. Jag började spela 1990 och vill bara säga att enstaka idioter finns i alla lag, men de är (nästan) alltid i minoritet.
1.DIF Andra tror ju på dem, de spelar smart fotboll utifrån sin förmåga med liten felmarginal. Jag ser femtopplag som alla kan slå varandra. Små marginaler kommer att avgöra. 2.STU De har två organisationer och spelstilar som måste gå ihop. Börjar skakigt och blir bättre allteftersom 3.Gefle Vill inte sätta dem högre eftesom jag är partisk. Finns dock många unga killar som mognat under 2005 - inte minst mentalt. Det kritiska är att de får ihop en tillräckligt bred trupp. 4.TRC I år levde de mycket på sin Qb, i övrigt tycker jag att de har en lovande trupp, men den är inte mogen. 5.Uppsala En pigg Scott gör att de kan gå bättre, men ett lag med så mycket ATP-poäng blir ojämna när träningar skall konkurrera med hämtning på dagis. Toppresultat blandas med bottennapp. 6.Umeå tror att de kan vara en possitiv överraskning. 7.Sundsvall ett lag på väg ner, tror inte att de lyckats behålla SS-tempot. 8.Västerås, vinner jämn match mot Örebro. 9.ÖBK Ser mörkt ut, tror inte att de räcker.
Jag tror på två halvor av serien där 1-5 och 6-9 spelar i olika divisioner och i är man mycket jämna. Det är riktigt roligt i alla fall med en "superetta" så man slipper dubbel eller trippelmöten med 2-3 lag.
|
|