|
Post by BKspelare igen on Dec 5, 2005 12:55:24 GMT 1
Det kan ju vara så att just jag, som var nog en av de pratgladaste i ÖBK, råkade försöka prata med de i GRD som var de mest sammanbitna. Och sen var det mitt första år så jag har ingen erfarenhet av ÖBK-GRD tidigare, men har ju hört en del saker som säger mig att det finns en viss rivalitet där. Hur som helst så var det schysst spel, som jag nämnde tidigare. Det var det inte med vissa andra lag, men den dikussionen vill jag inte ta upp. (Där ser ni, jag är inte så dum att jag inte kan lär mig. ;D ) P.S. Har jag nämnt att det är ju alldeles möjligt att jag inte är så smart.
|
|
|
Post by Difare on Dec 5, 2005 13:05:33 GMT 1
Till Ches som skrev "1. DIF, Vinner serien trots dålig coaching och andefattigt offense."
Dålig coaching? Vet du ens vilken/vilka coacher vi ska ha nästa säsong?
Och om du refererar till att vi skulle haft dålig coaching i år så är du ute och cyklar... Kom in i matchen, vi hade fan de bästa coacherna
Puss och Kram!
|
|
|
Post by DIF 50 on Dec 5, 2005 22:46:53 GMT 1
Om inte de bästa så iallafall flest!!
|
|
|
Post by Oscar on Dec 5, 2005 23:21:00 GMT 1
Och om du refererar till att vi skulle haft dålig coaching i år så är du ute och cyklar... Kom in i matchen, vi hade fan de bästa coacherna
Vilka av de andra lagens coacher har du haft, eftersom du kan uttala dig om vilka som är bäst? Sen tycker jag det verkar fel att påstå att era var sämst. Att med så bred trupp och minst ett par spelare på offense som är i eller nära landslaget är det mycket svagt producerat av er poängmässigt 2005. Inte minst om man tänker på att ert defense tog en hel del turnovers och gav bra field position.
|
|
|
Post by 85an on Dec 6, 2005 13:05:24 GMT 1
Att med så bred trupp och minst ett par spelare på offense som är i eller nära landslaget är det mycket svagt producerat av er poängmässigt 2005. Inte minst om man tänker på att ert defense tog en hel del turnovers och gav bra field position. ...vilket endast visar vad som gör denna sport så härlig. Det är inte en handfull välgymmade stjärnor som definerar ett lag, utan dess svagaste länk! En vindsnabb receiver, en running back som är kvick i vändningarna eller en quarter back med världens arm kan inte ensam vinna en match, det krävs framförallt duktiga spelare på den positionen som kanske hyllas minst: O-Line. Vi måste uppmärksamma linjespelarna mer i Sverige för att sporten ska utvecklas åt rätt håll. Det är inte i närheten så svårt att attrahera killar som hållit på med mer traditionell europeisk idrott som kan komma in och glänsa på de positioner som uppmärksammas mest, som det är att knyta till sig duktiga linjespelare, framförallt på offense. Mer fokus på de som gör ett riktigt grovjobb utan att få ett ordentligt tack av andra än sin egen positionscoach! Därmed ABSOLUT INTE sagt att det var där vårt offense brast i år, utan det berodde på bristen av bredd och djup i allmänhet på de flesta positionerna.
|
|
|
Post by Difare on Dec 6, 2005 13:18:25 GMT 1
Håller helt och hålet med dig Oscar att vårt offense producerade väldigt dålig. Men det kan inte skyllas på coachningen helt enkelt.
|
|
|
Post by DIF 50 on Dec 6, 2005 13:27:57 GMT 1
... onödig kommentar och förmodligen inte ens ditsatt av en difare heller. Vårt offense presterade precis så många poäng att vi tog oss till seriefinal. Mer än så behövde de inte göra... De starkaste lagen är de lag som gör många poäng på offense samt har ett defense som stänger ned motståndarna. I brist på detta är det näst starkaste lagen de lag som stänger ner motståndarna och gör precis så många poäng på offense att de vinner. I slutänden är det vinsten som räknas inte hur man vinner den. Till övriga som har något att anföra mot vårt offense har jag följande att säga: Försök slå oss nästa år så får vi se vem som lyckas producera ett W.
|
|
|
Post by Hmmm on Dec 6, 2005 16:42:33 GMT 1
Är inte ett lag med ett offense som öser in poäng och med ett defense som släpper in precis tillräckligt få pinnar att laget ändå vinner exakt lika bra? Kanske tom bättre eftersom de flesta faktiskt gillar att se poäng och inte en snål tillställning?
|
|
|
Post by Nja on Dec 6, 2005 19:54:17 GMT 1
Jag trodde de flesta föredrog jämna matcher, snarare än blowouts... Om det var någon som följde MNF-matchen mellan Seattle och Philadelphia, så var det kanske inte så värst kul att det stod 35-0 efter första halvlek och 42-0 någon minut in i andra. Min poäng är bara att DIF under den gångna sässongen såg till att hålla nästan alla matcher intressanta ända till slutsekunderna. Om vi hade velat hade vi nog kunnat förvandla alla matcherna till blowouts, men vi tror inte att det är rätt sätt att locka publik till matcherna...
|
|
|
Post by Nja on Dec 6, 2005 19:57:51 GMT 1
Jag trodde de flesta föredrog jämna matcher, snarare än blowouts... Om det var någon som följde MNF-matchen mellan Seattle och Philadelphia, så var det kanske inte så värst kul att det stod 35-0 efter första halvlek och 42-0 någon minut in i andra. Min poäng är bara att DIF under den gångna sässongen såg till att hålla nästan alla matcher intressanta ända till slutsekunderna. Om vi hade velat hade vi nog kunnat förvandla alla matcherna till blowouts, men vi tror inte att det är rätt sätt att locka publik till matcherna...
|
|
|
Post by Johan on Dec 6, 2005 20:26:12 GMT 1
Västerås vinner nog inte mer matcher än vad dom gjorde förra året med tanke på att dom kommer ha samma dåligt upplagda spelbok
|
|
|
Post by hejsan on Dec 6, 2005 22:30:37 GMT 1
Och om du refererar till att vi skulle haft dålig coaching i år så är du ute och cyklar... Kom in i matchen, vi hade fan de bästa coacherna haha, vadå bästa coacherna, varför skulle dif ha de bästa coacherna? undrar bara varför ni skulle ha de bästa coacherna? en offensive playbook, och en drive serie som lyder; dive höger, dive vänster, fade, dive vänster, fade, hitch, dive vänster, outside zone höger, fade. grymt alltså, ni scorar inte flest poäng och ni släpper inte in minst heller, och coachingen spelar väl in en del i det? eller? nej men det är ju sant, ni har ju Fred Armstrong, Larry, den ända bra som ajg akn hålla mig till är Mathias holmgren som jag hade i juniorlandslaget, är en bra person samt att han ger bra tips och pointers. nej ajg skulle nu rösta på Jan Jenmert och Andreas Ehrenreich, eller Limhamns Coacher, som nu spelar i Superserien, med tanke på rutin och erfarenheter. och faktiskt lyckats mest. nu tror ni säkert att jag spelar i Tyresö, men de gör jag inte, utan det är vad jag tycker. eller som Oscar säger; hej ajg heter Oscar och har spelat amerikansk fotboll i ett år, och ajg tycker att djurgården har världens bästa coacher, för de har lärt mig att stå i stans, och det tog bara en säsong. det funkar inte i längden.
|
|
|
Post by Oscar on Dec 6, 2005 23:04:07 GMT 1
Väldigt mycket vässande från KTH om hur bra ni blir nästa år! Om inte jag är helt ute och cyklar så är ni det enda S1 laget som inte får upp en enda bra junior till er A-trupp. Och era stjärnor är väl inte unga precis?
Det är jättebra att ni tror på er själva men lite verklighetsuppfattning vore på sin plats, ni är ju KTH inte New England...
|
|
|
Post by Jod on Dec 6, 2005 23:45:57 GMT 1
Ähh vi är inte KTH längre utan DIF och till "hejsan" så vill jag bara säga att Fred Armstrong har inte tränat DIF. Vi har annars haft gryma coacher i: Coach P Mathias Micke Larry Rik Parker Gunnar mfl. Och det känns tycker jag lite väl optimistiskt att hoppas på att få upp en junior redan efter en säsong med ett helt nystartat lag. Men allt sånt är på gång. Nästa år har vi ju en väldigt massa juniorlag och B-lag. Peace out!
|
|
|
Post by Ej DIFare on Dec 6, 2005 23:47:16 GMT 1
Vissa verkar stirra sig blinda på att få upp spelare från U-19. Det finns ju även en möjlighet att rekrytera nytt folk till sporten. Med bra coachning kan duktiga atleter som ej tidigare sysslat med sporten snabbt bli stjärnor. I alla fall på den nivån sporten än så länge ligger på i Sverige.
|
|