|
Post by mOsSieFieD on Jun 1, 2007 21:28:04 GMT 1
Det är en bit från l¨åten STOMP med Young Buck
|
|
|
Post by STAAAAAAATS on Jun 6, 2007 17:38:34 GMT 1
VART ÄR STATS? KOM IGEN NU
|
|
|
Post by skullervalifransig on Jun 6, 2007 19:18:41 GMT 1
det får du nog vänta med.. först ska de bara hitta spelarlistorna. sen blir det väl en härlig pannkaka av det hela precis som i limhamns matchen, där det inte var en siffra rätt förutom på cc själv.
|
|
|
Post by Weaker on Jun 6, 2007 21:25:22 GMT 1
Verkar som om CC-organisation har försvagats.
|
|
|
Post by Bjerte on Jun 7, 2007 7:44:23 GMT 1
Verkar som om CC-organisation har försvagats. Ja absolut. Eller så är det den nye statistikansvarige som inte sköter sitt jobb? Vad tror du det kan vara?
|
|
|
Post by Johan L on Jun 7, 2007 8:12:56 GMT 1
Hej, Statistiken är inskickad till kansliet i måndags. Varför den inte kommit upp kanske kansliet kan svara på. Vi hoppas komma till rätta med rutinerna runt detta.
Jag vet också att det sitter ett fåtal personer ute i landet som inte önskar annat än att det ska gå åt helvete för oss. De personerna har dessutom roller som borde kräva mer opartiska åsikter. Många personer, bla jag, tappar helt inspirationen när de gång på gång ska försvara sig och hela tiden misstolkas. Hur de orkar leta fel i varje sak förstår jag inte. Hur kan jag tex bli anklagad för att peka fingrar när jag säger att jag inte vill peka finger? Jag skulle vilja be de få personerna att lämna oss ifred och gå vidare med sitt. Ni tjänar inget på att hela tiden försöka svartmåla föreningen och ni skadar inte ett fåtal personer utan HELA föreningen. Allt ifrån våra nya PeeWee-spelare, våra engagerade föräldrar till landslagsspelare. Glöm inte att vi sitter i samma båt och att vi tillsammans ska försöka öka intresset för amerikansk fotboll i Sverige.
Vi har äntligen fått fart på vår ungdomsverksamhet igen, mycket tack vare Christian Larsson, och vi behöver inga kroksben som tex den vridna tidningsartikel som publicerades ifjol, som var riktad mot bla mig men istället skadade hela föreningen. Flera ideella personer tröttnade och tom sponsorer drog sig ur. Inte för vad som stod skrivet utan att vi inte kunde hålla ihop och skapade negativ publicitet.
Fotboll ska vara kul.....
Johan Larsson Sportchef Carlstad Crusaders
|
|
|
Post by Cecilia on Jun 7, 2007 11:51:29 GMT 1
Tyvärr är det ju så, speciellt i sverige, att gemene man gillar att klanka ner på de som är framgångsrika. De som faktiskt har koll på saker och ting och vet hur mkt tid, pengar och energi det krävs för att få en förening (spec på elit nivå) att snurra, är även de som faktiskt gör något istället för att klaga.
Skrev ett långt inlägg för något år sedan om hur så många skördar frukten av några få personers arbete utan att ens förstå hur mycket dessa få kämpar för att vår sport ska finnas.
Tillslut börjar man tvivla på sig själv och det man gör. Man jobbar och jobbar mot att förbättra något som man brinner för men det enda man får tillbaka är skitsnack och fingerpekande från folk som inte har koll. Inte ofta som någon skriver/säger att man gör ett bra jobb för det tas nästan förgivet att man ska göra...eller så märks ens jobb helt enkelt bara när något fallerar eller sticker i ögonen på avundsjuka idioter.
Fotboll ska vara kul...annars är det liksom ingen mening att hålla på längre. Det är inte meningen att en persons jobb bara ska ge glädje åt andra, inte en själv. Då orkar man helt enkelt inte längre och ännu en eldsjäl har dött...som så många innan.
Så jag tänkte säga till dig Johan och ni andra få där ute som jobbar häcken av er för att så många ska få spela och titta på vår underbara sport: Tack! Ni gör ett underbart arbete.
/C - Ut saepe summa ingenia in occulto latent
|
|
|
Post by Tommy Lindgren on Jun 7, 2007 11:51:39 GMT 1
Håller fullständigt med Johan Larsson. Förstår inte varför man hela tiden skall klanka ner på föreningar och dess ledare som försöker att få till något bra. Kommer själv från Östersund, där ifjol all kraft från många i övriga landet gjordes för att dissa Jamtland Rebuplicans, jag avundas dessa ledare som orkar hålla på år efter år. Har bara kontakt med amerikansk fotboll genom att en son håller på med sporten, men har mångårig erfarenhet av andra idrotter där det helt saknas denna form av påhopp, som hela tiden dryftas i detta forum. Är det inte bättre att vi alla som gillar denna sport går tillsammans och får den bättre på alla plan. Tror inte att det gynnar någon med alla fula och ibland helt falska anklagelser som man läser. Är det något man tycker är fel, så för f-n ta upp det med aktuell person och göm Er inte bakom en synonym på ett forum. Lägg ner all Er kraft på att göra Er egen förening så bra som möjligt istället för att ödsla massa onödig kritik mot andra, då tror jag att vi skulle komma varandra närmare. Hjälp varandra istället för att stjälpa varandra.
|
|
|
Post by henrik on Jun 7, 2007 12:15:30 GMT 1
100% cred till ditt inlägg här, Johan, och till allt annat hårt arbete du och dina Crusaders-kollegor levererar år efter år. Jag hoppas och tror att alla som tänker efter litegrann inser att det ni gör både är beundransvärt och kanonbra!
Jag tror också man ska ta alla anonyma postare på det här forumet med en stor nypa salt - tror inte det är individer som åstadkommer speciellt mycket.
Kanske skulle man kunna ha en vuxen-sektion i forumet där inlogg är ett krav och där användarnamnet eller signaturen verkligen skall visa vem man är... där skulle vi kunna föra den konstruktiva debatten och hjälpa varandra att föda schyssta idéer och driva sporten framåt.
En sak som slog mig är att ingen (såvitt jag sett i alla fall) har utnyttjat forumet till att exempelvis fråga Crusaders hur man lyckats etablera en så bra kontakt med lokaltidningarna, och försökt lära sig av det man gjort i Karlstad.
Summa summarum: jodå, Johan, ni har supporters runtom i landet, som inser att ni gör ett fantastiskt arbete. Keep it up!
|
|
|
Post by hehheee on Jun 7, 2007 16:01:11 GMT 1
vad skall man gömma sig bakom, om inte synonym
;D ;D ;D
|
|
|
Post by bULLEN on Jun 7, 2007 22:51:04 GMT 1
Tyvärr är det ju så, speciellt i sverige, att gemene man gillar att klanka ner på de som är framgångsrika.
Skulle vilja se forskning/statistik på att detta skulle vara typiskt Svenskt. Tror många skulle bli förvånade över i hur många länder man säger så. Faktum är att det är otroligt vanligt i väldigt många länder att man säger "typiskt xxx-land" eller "detta skulle bara kuna hända här i xxx-land".
Jag stör mig enormt på detta sätt att uttrycka sig. Det har INGET med nationalitet att göra. Avundsjuka, missunsamma och småsinta skitsnackare finns tyvärr överallt.
I sakfrågan håller jag med Johan till 100%. Att folk vill att det ska gå illa för CC är otoligt lågt och jag fattar inte hur dessa tänker. Dock tror jag det är få individer bakom snacket, men som vanligt hörs puckona mest.
|
|
|
Post by Haha on Jun 8, 2007 6:55:54 GMT 1
Folk vill inte att det ska gå illa för CC. Vi var många som satt och hoppades att CC skulle vinna finalen 2004 istället för SMM. Men vi blev ännu gladare av att se den ena Larssonbrodern få den avslutning på sin karriär han förtjänade. Nu hoppas vi att den andra kan lyckas med samma sak.
|
|
|
Post by Obegripligt on Jun 8, 2007 7:33:59 GMT 1
Folk vill inte att det ska gå illa för CC. Vi var många som satt och hoppades att CC skulle vinna finalen 2004 istället för SMM. Men vi blev ännu gladare av att se den ena Larssonbrodern få den avslutning på sin karriär han förtjänade. Nu hoppas vi att den andra kan lyckas med samma sak. Varför?
|
|
|
Post by en som vet on Jun 8, 2007 8:42:41 GMT 1
Tyvärr så är det de personer som inte gör något i sina egna föreningar som har tid o sitta och klaga på andra. De som jobbar för fotbollen har inte tid till detta. Och nej jag tillhör inte CC, inte ens samma distrikt.
|
|
|
Post by August Eriksson on Jun 8, 2007 16:15:35 GMT 1
Tråden urspårad, låses.
|
|