|
Post by ToMuchFun on May 28, 2007 6:07:35 GMT 1
Stål sa inte precis så, jag var brevid när han pratade med pressen och jag pratade med honom efteråt. Han sa bara att han var extra pepp pga att han kallade sig prime-time inte att han skulle täcka honom, han spelar safety. Stål vet nog om att en safety inte täcker honom i matchen. Så tidningen skrev lite fel. Själv så tycker jag det var lite roligt det han sa, eller förlåt i Sverige får man inte säga något alls om sina motståndare, vi ska alla vara bästa vänner hela tiden. haha
|
|
|
Post by cane on May 28, 2007 8:03:15 GMT 1
Rookie eller inte man kallar sig inte för "primetime" om man inte kan steppa upp til ett sådant nick.
Och för de som inte vet vad "Primetime" är så kan jag förklara att det var Deion Sanders smeknamn aka Neon Deion. En av de bästa i sporten (NFL) och en multiback utan dess like. CB,Wr, Returner samt att han spelade baseball i högsta ligan.
För en rookie som 4an i jets att kalla sig för Primetime är inget annat än klar hybris såvida det inte finns en skämtsam förklaring..
|
|
|
Post by Carlstadspelare on May 28, 2007 8:35:21 GMT 1
DET VAR KLASSKILLNAD! Arlanda och Tyresö hör inte hemma i SS helt klart. Katastrofinlägg!!! Siffrorna rann iväg på slutet, annars så stod Arlanda upp väldigt bra. Läste i matchprogramet att karlstad i snitt väger 10kg tyngre och är mer än 5cm längre. Dessutom är snittåldern 2år högre. Lite roliga siffror och faktiskt märkbart även på plan.... Vi i karlstad är väldigt tacksamma att Tyresö och Arlanda satsar och har en ung trupp att räkna med i framtiden. Hade vi varit tre lag i SS så hade det varit väldigt väldigt tråkigt och förmodligen en dödsstöt för sporten!
|
|
|
Post by skador on May 28, 2007 9:50:32 GMT 1
jets såg ut att ha ett par skedeskjutna lirare efter matchen, stämmer det...?
|
|
|
Post by Ryktet on May 28, 2007 13:28:23 GMT 1
Glaspojken Jangenäs var lite banged up vad jag hört.
|
|
|
Post by Dessezar the SuperStar on May 28, 2007 14:39:12 GMT 1
HAHAHA, Kul att folk fortfarande har så svårt att se glimten i ögat! Neon Sanders aka PrimeTime är enligt mig den bästa spelaren i historien. hans sätt och all upmärksamhet han fick på OCH av plananen är så arogant och löjligt att det blir Coolt! hahaha. och jag tror och hoppas verkligen att Stål vet att en safety inte håller honom, så det i tidningen kan nog tas med en nypa salt. för övrigt är det otroligt kul att spela i SS, och vi i Jets kommer att kunna överaska! så Åter igen, med GLIMTEN I ÖGEN, klart slut från PrimeTime ;P
|
|
|
Post by mj on May 28, 2007 15:45:19 GMT 1
HAHA!!! ;D har ban dragit samma baksida 3 år i rad och skadat sig nu igen så får man väl ta det...men hoppas på att spela igen om 2 veckor, kan ju skicka en hälsning till Ali Rouass att din hjälm är hård och ja, jag har haft ont ...du undrade över det efter matchen ju... när vi ändå är inne på smeknamn, over and out/ Mathias "glaspojken" Jangenäs ;D
|
|
|
Post by ljligt on May 29, 2007 11:17:52 GMT 1
Sola i Karlstad har tydligen slutat skina , istället skiner avundsjukans fula tryne i form av en idiotisk kommentar från Johan Stål . Det faktum att killen kallar sig Prime Time har redan stötts och blötts för länge sedan och redan då gick han ut och berättade att det var menat som ett skämt ( men enligt min mening så varar det inte länge innan han faktiskt "steppar " upp ) . För övrigt ett misserabelt stycke journalistik Kristofer Holmberg , där en person hängs ut för det första felaktikt och för det andra utan en chans att försvara detta påhopp på hans person , men det är väl så det går till i Karlstad.
|
|
|
Post by Per on May 29, 2007 12:03:22 GMT 1
SJÖDIN,, IS THAT YOU !!!
|
|
|
Post by bra med lite hugg on May 29, 2007 12:06:01 GMT 1
ah, så farligt är det väl inte... tror knappast att allt som skrivs om Tre Kronor eller "bråk i fotbollslandslaget" är helt sant... det handlar ju bara om att konflikt är lättare att skriva om i tidningen, och att det blir en bättre story.
nej, rätt sätt att spinna vidare på artikeln är ju att Jets nu bearbetar sin lokalpress och överdriver detta som fan, och ser till att få ut en motsvarande story inför returen den 16/6 (bara tre veckor senare)... "nu möts de igen" typ
cred till både Stål och Dessezar för att dom skapat sportens första story med lite mer tändvätsa än småtorra matchreferat!
|
|
|
Post by Borat on May 29, 2007 12:52:01 GMT 1
;D Förklara bara hur Ståls kommentar kan tydas som avundsjuk.... och på vad? Usch för media i Karlstad..... mycket bättre på annat håll i Sverige. Sopa!
|
|
|
Post by mOsSieFieD on May 29, 2007 15:57:34 GMT 1
Sola i Karlstad har tydligen slutat skina , istället skiner avundsjukans fula tryne i form av en idiotisk kommentar från Johan Stål . Det faktum att killen kallar sig Prime Time har redan stötts och blötts för länge sedan och redan då gick han ut och berättade att det var menat som ett skämt ( men enligt min mening så varar det inte länge innan han faktiskt "steppar " upp ) . För övrigt ett misserabelt stycke journalistik Kristofer Holmberg , där en person hängs ut för det första felaktikt och för det andra utan en chans att försvara detta påhopp på hans person , men det är väl så det går till i Karlstad. Säg ditt namn istället för att gömma dig bakom en dator! eller tycker du det är pinsamt att säga vem du är? NOLLA! så trött på alla anonyma fjollor som aldrig vågar stå för något! Så de jag sa är JÄTTE fel eller? Jag sa att jag blev EXTRA PEPP inför denna match pga att han kallade sig PrimeTime, kolla med ALLA i CC, dom såg mig innan matchen gå och skrika och hålla på som jag aldrig annars gör! Som jag sa förut, PRIMETIME är den bästa genom tiderna, så att en DB i sverige kallar sig de ser jag som en utmaning! ÄR DET FEL? aaaaaaaaaaaaa orkar inte med ANONYMA FEGISAR längre! stå för det ni säger!!!!!!!!!!!!!!!!!! ljligt <----IM CALLING YOU OUT! eller förlåt är det lite för osvenskt att göra någe sånt! förlåt ska aldrig mer säga någe kaxigt någe mer! för det är ju så dumt när det står något i tidningen! HAHAHAHAHAH ORKA MED! Peace out - Pissed of Stålis
|
|
|
Post by Par Sjodin on May 29, 2007 20:13:33 GMT 1
Hej. Brukar endast läsa vad som står på detta forum utan att lägga några kommentarer vare sig anonyma eller med mitt namn. Då mitt efternamn dök upp (vilket inte händer så ofta) så vill jag ändå ge mitt svar. Kanske är det inte menat till just mig, men jag svarar ändå så ni vet vart just jag står, så mitt namn inte förväxlas med någon annans. Till Per (F) (inte så anonym)No sorry it’s not me and I don’t know who…. Till Borat (vill vara anonym)Vet inte om det är till mig som person du ställer frågan men du kallar just mig för sopa får det stå för dig. Ring gärna om du har frågor eller undrar om något. Jag står med i katalogen och skulle du träffa på mig vilket jag vet att du gör ibland, fråga mig i så ifall då om du undrar över något, istället för att titta bort. Undrar du om det är jag som skrivit något i tråden så är svaret nej jag har inget intresse av det. (nu fick jag i och för sig det) Till mOsSieFied (Stålis)Jag håller med dig helt och hållet. Kallar man sig PrimeTime även om det bara är humor så får man ta det. Kaxighet möter kaxighet… än sen då? Det som stod i tidningen var väl inte så farligt, tycker inte att du ska behöva ursäkta dig eller förklara något, det står ju inte ens i tidningen vem denne PrimeTime är. Skulle man bara skriva resultatet vore ju allt ointressant. Tycker det var en helt ok artikel. Jag är också trött på anonyma personer som inte vågar stå för saker. Ett litet tips angående anonyma inläggstillverkare så finns det en liten kille som ligger i ledningen angående anonyma inlägg. Här kommer ett litet ax-plock av några av de namn denna person använt istället för sitt eget på bokstaven B. Borat Bengan Berry White Bengt Berra Buppe Bedrup Brut Berge Buu Bjarven Bengt Baver Bengt Bedrup Burt Bavern Bert Borje Brje Borgan Blek Bempa Burken CC Benke Ovanstående är dock inte skyldig till ”Sola i Karlstad har tydligen slutat skina” och vem som är det har jag ingen aning om. Du får fortsätta ditt sökande. Eftersom jag förmodligen inte skulle känna igen dig Stålis på stan så får jag be om ursäkt ifall jag skulle missa att hälsa på dig. Hälsningar Gammal och avdankad fotbollsspelare som bor i Karlstad Pär Sjödin Ps. Denna tråden handlade om matchen CC-Jets och den såg jag inte så jag har inte så mycket att säga om den... men grattis CC till vinsten och Jets det är bara att bita ihop och komma igen Ds.
|
|
|
Post by Coffe on May 30, 2007 3:02:35 GMT 1
Någon som vet när statsen från matchen kommer?
|
|
|
Post by Bjerte on May 30, 2007 8:13:15 GMT 1
Hej. Brukar endast läsa vad som står på detta forum utan att lägga några kommentarer vare sig anonyma eller med mitt namn. Då mitt efternamn dök upp (vilket inte händer så ofta) så vill jag ändå ge mitt svar. Kanske är det inte menat till just mig, men jag svarar ändå så ni vet vart just jag står, så mitt namn inte förväxlas med någon annans. Till Per (F) (inte så anonym)No sorry it’s not me and I don’t know who…. Till Borat (vill vara anonym)Vet inte om det är till mig som person du ställer frågan men du kallar just mig för sopa får det stå för dig. Ring gärna om du har frågor eller undrar om något. Jag står med i katalogen och skulle du träffa på mig vilket jag vet att du gör ibland, fråga mig i så ifall då om du undrar över något, istället för att titta bort. Undrar du om det är jag som skrivit något i tråden så är svaret nej jag har inget intresse av det. (nu fick jag i och för sig det) Till mOsSieFied (Stålis)Jag håller med dig helt och hållet. Kallar man sig PrimeTime även om det bara är humor så får man ta det. Kaxighet möter kaxighet… än sen då? Det som stod i tidningen var väl inte så farligt, tycker inte att du ska behöva ursäkta dig eller förklara något, det står ju inte ens i tidningen vem denne PrimeTime är. Skulle man bara skriva resultatet vore ju allt ointressant. Tycker det var en helt ok artikel. Jag är också trött på anonyma personer som inte vågar stå för saker. Ett litet tips angående anonyma inläggstillverkare så finns det en liten kille som ligger i ledningen angående anonyma inlägg. Här kommer ett litet ax-plock av några av de namn denna person använt istället för sitt eget på bokstaven B. Borat Bengan Berry White Bengt Berra Buppe Bedrup Brut Berge Buu Bjarven Bengt Baver Bengt Bedrup Burt Bavern Bert Borje Brje Borgan Blek Bempa Burken CC Benke Ovanstående är dock inte skyldig till ”Sola i Karlstad har tydligen slutat skina” och vem som är det har jag ingen aning om. Du får fortsätta ditt sökande. Eftersom jag förmodligen inte skulle känna igen dig Stålis på stan så får jag be om ursäkt ifall jag skulle missa att hälsa på dig. Hälsningar Gammal och avdankad fotbollsspelare som bor i Karlstad Pär Sjödin Ps. Denna tråden handlade om matchen CC-Jets och den såg jag inte så jag har inte så mycket att säga om den... men grattis CC till vinsten och Jets det är bara att bita ihop och komma igen Ds. Tror inte SOPA var menat till dig.... om du läser inlägget igen så kan ju kanske du förstår att det syftar till det som "ljligt" skrev. Att du får en känga kanske beror på du gick till tidningen ifjol och skrev ner klubben? Borde till och med du fatta. Ditt rykte i föreningen är ju inte direkt bra
|
|