|
Post by Franz on Feb 27, 2007 18:23:02 GMT 1
Han gespielen mit der Limhamn Griffins jaaaaah!
|
|
damir
Bänkvärmare
|
Post by damir on Feb 28, 2007 1:49:47 GMT 1
HAHA Franz. Auf Wienerschnitzel!
|
|
|
Post by topteam on Feb 28, 2007 10:28:39 GMT 1
Jag håller med tidigare talare, om att de som var/är bäst var de som startade mot finnarna samt österike. alltid är det något undantag en eller två som missar LL pga jobb osv.
se DB positionen som ett exempel, Minja spelade båda matcherna om jag inte minns fel, han gjorde ett suveränt jobb. all heder. Han spelade inte en enda superseriematch, men ändå kunde han "kliva upp" och spela på den position som annars Petter från smm troligtvis skulle starta på, vad vet jag. Ta corners, några nämner Biro, han spelade/tränade inte alls förra året, en riktig "atlet" om han lägger fokus på fotbollen, det gjorde han inte då och inte nu heller. Självklart vill jag se Biro i en LL trupp, bara han börjar träna. sedan nämner några Hegart som DB, han var WR förra året, i år är han nog bara trött. liksom Biro en riktigt "atlet" om han flyttar fokus till fotbollen och som jag sa ovan så skulle jag vilja se honom i en LL trupp. Rashid är en till motivationsspelare, en "atlet" som gör lite som han vill då han låter hans talang tala. hans superseriessäsong var ok, den hadde vart bra om det var någon annan, men han kan så mycket mer, handlar nog mer om motivation. (sedan vet jag att han hadde saker utanför fotbollen som han prioriterade) på landskamperna steg han fram, vissa säger att en bra corner syns inte. mot finnarna hadde han en riktigt bra match, spelande snyggt utan felakigheter samt klev in som Nickelback, och stängde ner. Mot Österike var han helt fel fri, tror han hadde en reception(nitade wr så att han klev av) på sin sida samt att han hadde två ner slagna bollar. Biro, Hegart, Rashid, bara dem vill så.. någon nänmde Thoren, han hadde för hans egna del, en riktigt bra superserie, skulle vilja påstå att det var hans år då han slog igenom. inget märkvärdigt men ändå. klart han skall med i LL, kanske inte lika "all around " iom specialteams och så. men han blir hela tiden bättre och bättre med teknik och är på top under träningar men saknar "it" som hegart och rashid har, alltså lugnet och spelsinnet. men det kommer väll andra föds med det.. gjorde två tre fatala mistag under LL. Bjurström är duktig, lugn och sansad, kanske lite för lugn i mellan åt, hade en bra säsong i CC de har visserligen en grym D-line samt att de spelar cover3 gör att det är ganska enkelt att spela CB. i superserien samt i CC kläder så kommer han göra bra ifrån sig, mot top motstånd, ex europacup matcher samt LL så, ja, endel att bygga på, men absolut ett komplement. Haraldson har spelsinnet, i superserien är han riktigt bra, mot top motstånd gör han bra ifrån sig, men där skulle man behöva en "hard hitter" vilket han inte är.. vet vet kanske minja om två tre år.. men i dagsläget är Haraldson den bättre i SS. ena Lundqvist brosan spelade väll i SS förra året? han är klart den mer framstående av SS/FS nu vet jag inte om han spelar eller ej.
så, för att sammanfatta kort, om man enbart skall gå på Superserie prestationer så blir det följande uppställning:
DB - Thoren DB - Haraldson/Lundqvist DB - Petter/Lundqvist DB - Bjurström/Rashid(är bättre än båda CB men motivationen..)
Räknar man in LL förra året så blir det enklare:
DB- Rashid DB- Haraldson DB- Petter/Minja(Petter spelade inte LL?) DB- Thoren/Bjurström (båda gjorde sådär ifrån sig i LL, men det handlar mer om motstånd än dagsform)
jag är inte allvetande, bara mina funderingar!
|
|
|
Post by StefanOud on Feb 28, 2007 17:11:31 GMT 1
jag är inte allvetande, bara mina funderingar! Jag tog inte med hela ovanstående citat, men vill tacka för ett väl underbyggt och intressant inlägg i forumet (det är inte så många inlägg som är det...) I övrigt vill jag inte kommentera inlägget då det inte är rätt forum för just mig att göra det. Tack, Topteam, för ett intressant inlägg!
|
|
ocho
Backup
|
Post by ocho on Mar 1, 2007 11:45:41 GMT 1
ena Lundqvist brosan spelade väll i SS förra året? han är klart den mer framstående av SS/FS nu vet jag inte om han spelar eller ej. Magnus Lundqvist slog axeln ut led mot Finland under EM i Malmö. Sedan dess har han spelar några matcher men aldrig blivit riktigt bra. Opererades i höstas och tränar nu för fullt för att hinna tillbaka till säsongen.
|
|
|
Post by DB EXPERT on Mar 5, 2007 21:25:17 GMT 1
D O N'T B E A P L A Y E R H A T E R ! ! ! ! ! MAGNUS LUNDQUIST TAUGHT SWEDEN THE TRUE MEANING OF WHAT A DB MUST BE LIKE! WITHOUT PATRICK AND MAGNUS LUNDQUIST FOOTBALL IN SWEDEN WOULD BE BORRING TO WATCH! THEY ARE ABLE TO MASTER THE SKILLS OF DB's! OTHER NAMES THAT APPEAR AS "G O O D" DB'S IN THIS FORUM ARE NOT EVEN NEAR THEIR LEVEL. THEY SHOULD BE PLAYING DIV.3! FOR NOW TAKE CARE, DON'T DRINK TOO MUCH MOONSHINE!
|
|
|
Post by plutten on Mar 9, 2007 13:09:35 GMT 1
D O N'T B E A P L A Y E R H A T E R ! ! ! ! ! MAGNUS LUNDQUIST TAUGHT SWEDEN THE TRUE MEANING OF WHAT A DB MUST BE LIKE! WITHOUT PATRICK AND MAGNUS LUNDQUIST FOOTBALL IN SWEDEN WOULD BE BORRING TO WATCH! THEY ARE ABLE TO MASTER THE SKILLS OF DB's! OTHER NAMES THAT APPEAR AS "G O O D" DB'S IN THIS FORUM ARE NOT EVEN NEAR THEIR LEVEL. THEY SHOULD BE PLAYING DIV.3! FOR NOW TAKE CARE, DON'T DRINK TOO MUCH MOONSHINE! Ord och inga visor... Även om jag inte håller med. Visst är Lundquistarna bra, kanske bäst i Sverige, men det går egentligen inte att jämföra corners med safetys och olika spelare som spelar i helt skillda spelsystem... Släpp upp capslock, ta ett djupt andetag och ta det lugnt...
|
|
|
Post by CSM101 on Mar 9, 2007 14:48:52 GMT 1
Inte för att jag har så stor koll på skillnaden på de små liven (DBs) men kan hålla med om att det måste vara skillnad att spela safety o Cornerback. Vill också framhålla att det är skillnad på att spela OT, OG eller C. En bra OG kan vara en usel i bästa fall medioker OT. Och kan man inte snappa bollen så är man rätt rökt som C!! HAHA Till viss del kan sägas liknande om DL. En snabb DE kan försvinna rätt fort som DT. Tycker alltid det känns fel att man delar ut Årets Tight end, men att man begränsar sig till Årets OL.
|
|
|
Post by Minor Threat on Mar 10, 2007 0:02:35 GMT 1
en jag saknar e Robban Johansson.. Tyngre,snabbare o vassare WR har inte skådats sen den..
O jag e INTE smm...bara FS
|
|