|
Post by marcus on Feb 4, 2007 17:53:18 GMT 1
Visst alla lag har värvat, men har ändå inte Jets varit mest aktiva denna försäsongen?
Va jag funderar över hur mycke starkare är dom i år? Utmanar dom CC och SMM?
|
|
|
Post by unimpressed on Feb 4, 2007 18:17:07 GMT 1
Visst, det hjälper alltid att ha mycket folk på träningar men helt ärligt... det är ju inte direkt nögra höjdarvärvningar som har gjorts... De höjer säkert nivån en aning men då förmodligen mest för att det blir fler på träning. Stockholm kommer de nog inte hota. Stockholm är bra, rakt igenom. Det känns som alla lag har någon svag punkt men vad gäller SMM så är den svår att peka ut. Skulle den finnas märks den inte då resten av laget är så bra. Det blir dock intressant att se vad som händer när Robert Johansson försvinner. Carlstad känns alltid stabila. Att Javid inte är med i början av säsongen ställer nog till det en hel del dock. Att bli av med Calle Ingerman och Nick Fertitta (halva säsongen?) blir nog lite jobbigt. Limhamn kommer nog vara snäppet vassare än förra säsongen. Inga tunga förluster och några viktiga värvningar. Får de bara ordning på O-line och en minst hälften så bra QB som förra året blir deras offense väldigt svårstoppat. Största svagheten måste vara DL. Ola Schön är dock klar (eller hur?) och Micke Andersson har jag hört är hemma från Tyskland. Att den som lyckas ta sig igenom den duon sen får möta Calle Ingerman gör ju inte det hela sämre... Om Magnus Lundkvist lyckas hålla sig hel så ska de nog lyckas hålla poängen nere. Vad gäller Tyresö så har jag inte så bra koll. Ska Perlan spela? Huruvida han ställer upp kommer säkerligen göra stor skillnad... Jag tror superserien i år kommer vara en av de mest intressanta på länge. SMM kommer vara bra men jag blir inte väldigt förvånad om ett annat lag (CC, LG eller AJ. TRC tar det inte i år säger magen...) får lyfta bucklan, bara lite.
|
|
|
Post by Forvantning on Feb 4, 2007 18:41:55 GMT 1
Nej på papper inga höjdare, men just därför kan vissa okända spelare överaska. ska bli kul o se.
|
|
|
Post by kanske on Feb 4, 2007 19:00:33 GMT 1
tror och hoppas att de man värvat är spelare man satsar på fast även på lite längre sikt...så de kanske spelar i år främst för att lära men kan utveckas bra och bli stjärnor om 3-4 år. vem vet...
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on Feb 4, 2007 19:08:00 GMT 1
Alla nya spelare(utom 1) vi har fått in i år är under 25 år, Vi hoppas de stannar på lång sikt och vi ser alla som väldigt utvecklingsbara i rätt miljö(alltså i Jets ) Vi vill ha in folk med bra karaktär och en vilja att utvecklas, det anser vi att vi har fått /Sebastian Lindqvist, Arlanda Jets
|
|
|
Post by unimpressed on Feb 4, 2007 19:10:24 GMT 1
Absolut är det så. Ska bli intressant att följa utvecklingen. Vore jättekul om någon av dem visar sig vara ett riktigt kap! Det jag reagerar på är "nuts, Jets har värvat massa spelare inför i år. Kommer va skitbra!" (ingen kritik mot trådstartaren). Det finns mycket annat som hänt som jag anser höjer andra lag betydligt mer. Jag är t ex inte förvånad om Calle Ingerman i sitt nya lag gör större skillnad än Jets nya spelare gör tillsammans. Att Carlstad lyckas behålla Javid tre säsonger i rad (även om två av dem, halva...). Att Kleinsmith stannar i TRC och får kasta till Perlström (eller?). Hade Jets presenterat t ex en erkänt het receiver hade mina förväntningar höjts ordentligt. (De måste hitta nån mer att passa till!!!). Att de fått tag på ett gäng medelmåttor (förlåt... visa att jag har fel, ingen blir gladare än jag ) gör ju ingen större skillnad oavsett hur många de är... Enligt mig är Jets inte det lag som gjort den bästa off-season.
|
|
|
Post by unimpressed on Feb 4, 2007 19:16:16 GMT 1
"Vi vill ha in folk med bra karaktär och en vilja att utvecklas, det anser vi att vi har fått" Det är bara att gratulera! Mina inlägg är ingen kritik mot värvningarna. Allt man kan få är bra (med vissa undantag...) och får man dessutom behålla det över en längre tid är det kanon. Jag hoppas det går som ni tänkt er. Det jag vill frå fram är att jag inte tror dock det kommer göra någon jättestor skillnad denna säsongen. Längre fram? förmodligen, förhoppningsvis.
|
|
|
Post by tror on Feb 4, 2007 19:24:05 GMT 1
Jag tror faktiskt två nya kan göra avsevärd skillnad:
1.Fabian Weldeborn OL, har varit på flera S-landslagsläger och förstärker en svaghet i Jets
2.Andreas Fjäll RB, Mycket bra RB som 04 blev nominerad till både årets RB och årets Rookie i SS samt har landslagserfarenhet
|
|
|
Post by VET on Feb 4, 2007 19:44:29 GMT 1
Dom tre skåningarna är absolut ett klipp , har någon sett dem spela.......eller ni har bara bestämt er för att alla andra är bättre.
|
|
|
Post by hmm on Feb 4, 2007 19:50:46 GMT 1
tror B.D. kan göra det bästa av sitt mitt manskap, men att fjäll är bra råder det ingen tvivel om, men var ska han spela, WR? de behöver ju knappas förstärkning på RB sidan, två LL spelare, de behöver recivers inte RBs
|
|
|
Post by hmm on Feb 4, 2007 19:52:46 GMT 1
med två landslagsmän menar Jag Mikael Öhman och Mathias Jangenäs, så frågan slipper komma upp på tråden...då råder det inga tvivel.
|
|
|
Post by insatt on Feb 4, 2007 19:54:41 GMT 1
Micke Öhman är gammal handbollslirare och kan nog splitta ut, vem är den andra LL RB´n?Spelar man option som Arlanda kan man aldrig få för många RB! Av de andra "medelmåttorna" är det ju ett par som spelat WR
|
|
|
Post by men on Feb 4, 2007 19:57:45 GMT 1
Medelmåttor!!! nu får du väl för fan slappna av!!!!
|
|
|
Post by haha on Feb 4, 2007 19:59:13 GMT 1
haha...helt objektivt...hur kan man kalla sig "insatt" om man inte vet vilka landslagsspelare som finns i det lag man nu är insatt i!? håller för övrigt med om att man inte kan ha för många RBs när man spelar option
|
|
88
Bänkvärmare
|
Post by 88 on Feb 4, 2007 20:17:51 GMT 1
Trodde Jangenäs bara var på läger i år, bytte väl aldrig om till nån landskamp? Att man nu skulle ha två klass RunningBacks och inte skulle behöva en tredje, låter som nån är rädd för konkurrens
|
|