|
Post by Hej on Feb 4, 2007 22:08:20 GMT 1
Jag vill på intet sätt vara oförskämd eller låtsas vara expert på sporten ( det finns redan alltför många av bägge sorter i detta forum )men hur vet man att vissa spelare är bättre än andra om man inte sett ALLA spela minst två matcher OCH om man inte sett de aktuella spelarna spela MOT varandra , för övrigt är det oförskämt att döma någon innan de ens har fått en chans att bevisa motsatsen. Jag kommer säkert att få många kommentarer på mitt inlägg och det välkomnar jag bara det är med stil och respekt för mina åsikter.
|
|
|
Post by koll on Feb 4, 2007 23:16:03 GMT 1
I bästa recruiting stil ger jag stjärnor efter jur bra jag tycker spelarna Jets värvat är - och hur värdefulla de är med tanke på Jets trupp och behov. Jag har sett alla jag betygsätter spela så klart!
***** Fabian Weldeborn, OL Grym potential och helt rätt position för Jets. Hade nog varit en landslagsspelare för länge sedan med bra coach och bra omgivning. Det har han nu.
**** Andreas Fjäll, RB Klasspelare med erfarenhet från college och SS. Ger bra djup för Jets på RB. Kan även spela defense om det kniper.
Rasmus Andersson, OL Riktigt talangfull kille som kommer växa enormt i en så seriös organisation som Jets. Värdefullt med OL.
*** Cristoffer Dessessar, WR/RB Talang med moves och speed. Med rätt attityd och seriösare inställning kan han bli en nyttig spelare i Jets offense.
Mohammad Kadkhodai, WR Duktig WR som springer bra routes och är ganska tuff. Kan vara en sleeper för Jets.
Björn Lindström, OL OK spelare som får en 3:a för att han spelar på en position som Jets verkligen måste uppgradera. Ger djup och gör att bra spelare slipper dubbla.
Ludvig Lantz, WR Talangfull kille som med bättre teknik kommer kunna bli ett vapen i SS med sin speed och explosivitet.
** Damir Karajlnic, LB Har en bit kvar till SS-standard.
Marcus Jacobsson, WR OK spelare som måste kliva fram fysiskt och tekniskt för att bli en faktor i SS.
* Daniel Sjöholm, DB Har en bra bit kvar innan han kan matcha kvalitén på motståndare i SS. Måste bli snabbare, tuffare och har en del teknik att jobba på.
Tobias Gärd, LB Ungefär som ovan. Tuff kille men saknar en hel del fysik.
|
|
|
Post by haha on Feb 4, 2007 23:26:51 GMT 1
wow, när såg du alla lira? Är ju en liten geografisk skillnad på där spelarna har varit!
|
|
|
Post by ingen koll on Feb 5, 2007 1:10:38 GMT 1
Om nu koll vet så mycket om Jets nya spelare får man ju förmoda att man vet hur deras namn stavas............men NEJ
|
|
|
Post by koll on Feb 5, 2007 2:00:11 GMT 1
Copy paste från Jets pressreleaser. Skyll på nån annan.....
|
|
|
Post by Daniel on Feb 5, 2007 2:02:20 GMT 1
Notera att han skrev JAG med feta bokstäver, om nu övriga anonyma pesimister blev ratade i Koll´s rankande av Jets nyförvärv så behöver ni ju inte börja gråta och attackera småfel som inte har med kontentan att göra.
|
|
|
Post by Thomas Sehlan 25 on Feb 5, 2007 7:00:52 GMT 1
vill först bara säga att stavning är inte min starkaste sida men jag vågar änndå skriva vad jag tycker och inte vara anonym.(för nån lär tracka ner på den)
Min tanke var att föra året skulle va mitt sista år som spelare. Men så blir det inte pga föra årets resultat. Efter 10 år som rb så tänkte jag att det skulle va kul att avsluta med en sesång på den "andra" sidan av bollen och prövade lb. Hade inga förhoppningar på att bli starter men pga av skador så vart jag det till slut och med tanke på att det var mitt första år som lb så måste jag påstå att det gick bra men långt ifrån godkänt. Och det svider att jag måste erkänna att jag nu för tiden tillhör en av dom äldre i laget. Arlanda är ett ungt lag och vi spelade med få lm och en del oerfarna spelare. Plus att B.D var tyvär borta från match och träningar i ca två månader.Så det gick ju inte så bra början av föra året och det började se mörkt ut för oss. Men vi lyckades vända skeppet och saker och ting började falla på plats , och till slut hittade vi tillbaka till den sanna arlanda mentalitet som vi brukar vara kända för, specielt i semifinalen. Det är första gången jag kan tänka tillbaka på en förlust match och självklart inte vara nöjd men det känns jävligt bra på nåt sätt.I semin krigade vårat lag och gav allt och jag är så jävla stolt över laget trots att vi förlorade så avslutade vi med flaggan i topp. Så i år ska det bli jävligt kul att få vara med och se laget utvecklas och växa för att vi förlorar inte så många från föra årets trupp och jag kan för första gången säga att vi har bra med djup på lm. Det kommer göra stor skilnad och vi slipper dubbla totte som ml och lm.Detta har fått mig att vilja spela minst ett år till för att jag har svårt att se just nu att vi skulle bli sämre eller stanna på den nivån vi var föra året. Med tanke på att vi inte var så långt ifrån vinst enligt mig i semin med laget vi hade föra året så är man ju rätt nyfiken på hur långt det kan gå med flera man på träning och B.D hela sesången. SÅ hur kommer det att gå för oss? hmm det vet jag inte men det kommer bli ett jävligt kul år då jag tror att det kommer bli en jämnare serie i år än föra.Limhamn var riktigt tuffa att möta redan föra året och dom verkar ju inte bli sämre i år snarare tvärt om. Tyresö kan jag inte säga nåt om då jag inte sett dom spela på många år men tror nog dom kommer vara redo för ss nivå.
tror inget lag kommer bli ett "stryklag" utan varje match blir att kriga för vinst, fan vad kul det ska bli och det är inte långt kvar nu.
Vi ses på plan Sehlan #25 Arlanda Jets
|
|
|
Post by inte koll on Feb 5, 2007 11:31:03 GMT 1
|
|
damir
Bänkvärmare
|
Post by damir on Feb 5, 2007 13:10:24 GMT 1
Koll! Jag förstår att du talar för dig själv och ingen annan. Men jag förstår inte en grej, om du nu HAR sett alla spelare och gjort en rättvis bedömning på oss rookies i laget så är det HELT OKEJ att du skriver som du gör. Men kan du ärligt säga att du har sett ALLA spelare som har blivit rekryterade detta året eftersom du skriver kort "info" om allihopa. Jag vet att det är "upp till bevis" och det kommer jag tamejfan att göra där uppe. Jag vet inte EXAKT vart "standarden" ligger i SS. Men jag kommer att göra allt i min makt för att bevisa att jag KAN spela och att jag har hjärta som få. Så om du inte har sett MIG spela. Var snäll och skriv inte om jag håller SS-standard elr inte. För det verkar som att du inte ens vet vilket lag jag har spelat i om det inte stod i pressreleasen.
Ser fram emot att få spela i ett lag som Arlanda Jets! Syns om 2 veckor!
|
|
|
Post by MJ on Feb 5, 2007 18:31:26 GMT 1
Jag tror och hoppas att årets jets kommer var minst lika bra som förra året, kan inte mer än instämma med det som Sehlan skrev av det blir ett spännande år utan stryklag och min personliga åsikt är att vi bör satsa på guld...som vanligt ;D övrig kurriosa om mig eftersom det spekuleras, 21 år, flickvän, varit med på LL camps men inte landslagsman (bara spelat j-LL), min hjälm å andra sidan har 2 landskamper när micke Ö lånade den i höstas ;D , tror att jag, oohman, jens och christoffarna (muwanga och nya ekebyspelaren om han nu spelar Rb) kommer kompletera, utveckla och göra det allmänt jobbigt för motståndarna i år....det är väl i alla fall målsättningen. it's always a great day to be a jet! Mathias Jangenäs, RB Jets
|
|
|
Post by koll on Feb 5, 2007 19:39:45 GMT 1
Klart några blir lite upprörda när jag inte hyllar dem. Jag försöker bara vara ärlig, vill du höra nån som älskar er så prata med er mamma För att vara tydlig: Westerbotten såg jag 3 matcher av förra året. Plus Rasmus två landskamper 2005. Sundsvall såg jag en gång 2006 och många gånger åren före. Ekeby såg jag 3 matcher av 2006. Göteborg såg jag inte 2006, men både juniorer och seniorer 2005. OK?
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Feb 5, 2007 21:38:51 GMT 1
MJ Guest Re: Hur bra blir Jets 2007? « Reply #24 on Today at 6:31pm » [Quote] Jag tror och hoppas att årets jets kommer var minst lika bra som förra året, kan inte mer än instämma med det som Sehlan skrev av det blir ett spännande år utan stryklag och min personliga åsikt är att vi bör satsa på guld...som vanligt ;D
övrig kurriosa om mig eftersom det spekuleras,
21 år, flickvän, varit med på LL camps men inte landslagsman (bara spelat j-LL), min hjälm å andra sidan har 2 landskamper när micke Ö lånade den i höstas ;D :P, tror att jag, oohman, jens och christoffarna (muwanga och nya ekebyspelaren om han nu spelar Rb) kommer kompletera, utveckla och göra det allmänt jobbigt för motståndarna i år....det är väl i alla fall målsättningen.
it's always a great day to be a jet!
Mathias Jangenäs, RB Jets Fjell då?
|
|
|
Post by MJ on Feb 6, 2007 16:56:29 GMT 1
Självklart kommer vi ALLA att göra jets bättre, och konkurrens kommer det bli och konkurrens är bra, det ger mer peppning och gör att man är mer skärpt hela tiden, kommer bli kul att spela med en sådan erfaren och duktig spelare som honom (Fjäll) han skulle självklart stått bland de andra, sorry!!
Mathias Jangenäs
|
|
|
Post by 46 on Feb 7, 2007 17:25:48 GMT 1
Tobias Gärd kommer spela FB inte LB i Jets, och har nog vuxit en del sen du såg honom sist.
|
|
|
Post by MJ on Feb 7, 2007 17:44:49 GMT 1
Fan va nice, då har vi en till till RB familjen i Jets, kommer bli ascoolt i år ju...vi borde kanske stara en egen tråd som heter AJ RBS, som björkmans SMM OL ;D
Mathias Jangenäs, jets
|
|