|
Post by avis el on Nov 14, 2006 22:51:56 GMT 1
Joakim Palm, är detta ett skämt eller? Killen har inte lyckats att fullfölja en hel säsong de senaste 5 åren. Han tränar max en träning varannan vecka och har ett extremt storhetsvansinne. Skulle detta vara sant så tror jag att de flesta i Ystad hade uppskattat att bli av med Palm. Hahahaha!!!!!!!! Killen som blev mest avundsjuk i fotboll sverige när han såg att hans namn inte var på tal, ne då börjar man snacka ner jåke..... hahahaha.... Palm är bra, visst att han inte kört så mycket iår el förra för den delen heller men ge snubben ett lag som kan spela fotboll (dvs inte rockets) så kommer detta gå bra. men att palm har storhets vannsine vet alla. men till skillnad från dej och många andra, så vill han(!!) så lever han upp till det... Hehehe... bli av me palm...hahahah kan inte låta bli att skratta.... nämn en spelare i ystad som e bättre än palm??? moström kommer att bli bra men nån som spelat i år som e bättre i ystad??
|
|
|
Post by Mattias 13 Rockets on Nov 15, 2006 0:43:31 GMT 1
Bara några exempel på bättre eller likvärdiga spelare: RB Martin Tullberg RB Robert Andersson DL Ola Schön DL Roger Ljunggren MLB Mikael Erlandsson QB Ted Rasmusson CB Dennis Vang OL Andreas Johansson DL Marcus Jepsson
Visst jocke gjorde 22poäng i första matchen mot kalmar, men vilket lag gjorde inte mycket poäng mot kalmar?(hoppas att inte kalmar ta för illa vid sig). Efter den matchen försvann han och ystad ångade på utan honom.
Pluggar i växjö vilket innebar att jag missade nästan hela försäsongen men av vad jag fick höra var det bara positivt om jocke och att han träna och jobba på. Sen hände något, vet inte vad men jocke var borta väldigt länge. När han väl kom tillbaka, sista seriematchen innan kvalet skada han sig under matchen. Den långa tiden borta, sen agera som om inget hänt och inte ge en förklaring kan ligga bakom en hel del kritik mot jocke.
Man får ha en egen uppfattning om allt och personligen har jocke en del att bevisa för mig. Men självklart är jag glad för Jocke, pratade med honom senast förra veckan och då visste han inte hur han skulle göra. Hade varit kul att se honom i superserien och om han verkligen satsar och lägger ner tiden på träning som krävs kan han han bli en viktig spelare i vilken SS klubb som helst.
|
|
|
Post by AndersRockets on Nov 15, 2006 15:40:29 GMT 1
avis el:
jocke palm är en grym talang, absolut! men det är hans inställning till alla andra i laget som blir han måste ändra på! han var med på 2 matcher förra säsongen, Kalmar o Lugi, sen hörde vi inte ett pip!
när jocke försvann så fick Martin Tullberg chansen och han gjorde inte bort sig! vindsnabb!! .. hade problem i början med att han sprang upprätt , men blev bättre o bättre! mot halmstad borta i grundserien sprang han en 90+ yards som vinkades för tripping då jag snubblade baklänges o lyckades fälla min DL kille! men ingen hade en chans att hänga med honom när han satte fart! Martin kommer bli grymt skoj att följa denna säsongen, han har alla möjligheter att bli ruskigt bra!
bara att önska Jocke lycka till om han får chansen i Tyresö! nu får han en chans att visa vad han kan! ska bli intressant vad han klarar mot SMMs försvar , med Rugeland, Kvarnmark mf.l
och att du (avis el) säger att vi inte kan spela fotboll? vi förlorade bara 1 match förra säsongen, 18-14 mot ett lag som kom direkt från superserien!
pinsamt att du inte vågar stå för vem du är!
|
|
|
Post by Fakta on Nov 15, 2006 17:43:35 GMT 1
Vill bara tillägga att Joakim Palm inte enbart spelat i Ystad Rockets Roskilde Kings 2003 danska silvermedaljörer som tränades av dåvarande danska Landslags offense cordinatorn -03 Rasmus Ryberg Limhamn Griffins 2004 i Superserien tränades av nuvarande juniorlandslags cordinatorn Johan Olsson.Då hade Palm inte tålamodet att vänta som andre RB,tills chansen dök upp Som sagt jag hoppas Palm har mognat nu,och blir något att räkna med i Tyresö.För han kan om han vill .Det visade han främst i träningsmatcherna När Ytown Rockets mötte danska elitserielag i år
|
|
|
Post by vet lite on Nov 15, 2006 17:49:19 GMT 1
Om jag inte har helt fel så lirade LG i ettan -04, inför första matchen mot jönköping hade Palm fått stryk när han festat och kunde inte spela pga ögat,
han var med på träningsmatchen mot smm som han gjorde helt ok, match nummer 2 med LG var mot ystad då LG enbart sprang med bollen alternerade Palm och en annan.
men han ska helt klart ha ett lycka till vart han än går för han kan bli riktigt bra om attiityden ändras en smula mot kamraterna
|
|
|
Post by joakim palm on Nov 15, 2006 23:58:42 GMT 1
tja.. 5 år säger du, vad ja vet var ja med i landslaget då.. men vista har ja hat problem med mitt privat liv som gjort att ja inte kunnat fullfölja.. men ja e jävligt tacksam att tyresö har ett mig den otroliga chans, och ja kommer ge allt.. det laget har hjärta
men du vem du nu är som är hemlig, ja orkar inte läga energie på dig.. förmodligen har ja kanske sprunigit för bi dig..
baby ... don`t hate, accelerate
|
|
|
Post by joakim palm on Nov 16, 2006 0:08:58 GMT 1
mycket snack nu.. men ja ska göra sker klart.. ja ja fick stryck. kunde inte spela den matchen..
mot sthlm hade ja hjärnskakning , men som sagt gick hetl okcej.. var jävligt respektfull mot sthlm..
ja försvann i sommras pga personliga problem hade ja kän ja vleat dela dom hade ja gjprt det
vill tack dom som skriver saker och tror på mig.. lovar ska inte göra er besvikna.. ja hippas allt löser sig så ja kan spela fotboll.. för ja har varit borta allt förlänge.. men vi ses under ses.. ska bli riktigt kul lycka till i år..må väl all
|
|
|
Post by PALM SUGER on Nov 16, 2006 2:08:22 GMT 1
nuts e alla "in LUVE" me palm?
HE SUX! Killen har verkligen storhets vansinne!
He sux...you can't come to practice, don't play! And please don't talk about your past success, show it to me! SHOW IT TODAY, cause TALK IS CHEAP BIATCH!!
Mvh
Anti JOCKE!
|
|
|
Post by TB on Nov 16, 2006 9:18:46 GMT 1
Jag tycker att det är väldigt tråkigt när människor bryr sig på så otroligt negativa sätt. Vem eller vad det än gäller. Varför tracka på någon som inte gjort dig eller er något. Jag skulle vilja att någon som tidigare har skrivit kan förklara varför man känner att det är så viktigt att snacka skit om någon!? Att diskutera fotbollen och dess olika sätt och tacktiker att spela på är helt okej. Även om man ibland gör det med vass tunga. Det som skiljer de som gör det här på forumet är att de använder sina egna nam. Ta Oud, Billgren med flera. Dessa herrar driver sporten och dess rykte framåt på ett väldigt respektfullt sätt. Detta är possitivt för oss. Oss alla som lever för detta. Jag tycker att ni som skrivit dessa negativa saker borde tänka efter och varför inte be om ursäkt. Att man inte gillar någon ger en inte rätten till att trampa på personen ifråga. Jag hoppas att han tar det här med en axelryckning och går vidare och gör det han är bäst på. Spela boll.
Tomas Bodin
|
|
|
Post by Trallalalala on Nov 16, 2006 17:20:19 GMT 1
Tillbaka till ämnet!
Förutom en väldisskuterad RB från "the dirrty south", är det någon som vet om TRC har några fler rekryteringar i planeringsstadiet ? Kommer det in någon/några nya amerikaner ? Hur ser det ut på QB fronten t ex ?
|
|
|
Post by publik on Nov 16, 2006 19:28:48 GMT 1
Tror att de vill värva Viktor Lejon från GRD.
|
|
|
Post by Up North on Dec 4, 2006 21:31:30 GMT 1
Victor Lejon gör lumpen i Arvidsjaur atm
|
|
|
Post by Predator on Dec 10, 2006 12:31:07 GMT 1
Victor Lejon gör lumpen i Arvidsjaur atm två stycken A är på väg ner till TRC
|
|
|
Post by publik on Dec 10, 2006 14:32:58 GMT 1
Viktor har hoppat av lumpen, efter att gått ner ett antal kilo första månaden så tyckte han att det fick räcka.
|
|
|
Post by Tompa 31 on Dec 10, 2006 15:52:54 GMT 1
sann O-line anda
|
|