|
SMM-Ol
Feb 22, 2007 10:47:27 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 22, 2007 10:47:27 GMT 1
Jag får tacka för inläggena gällande svänskan.. ! och skylla på mina gener och uppväxt som till viss del skedde i Kristianstad och den lilla hålan med banjospelande människor med namnet Bromölla...när jag nu inteb kan skylla på alla smällar då vi faktiskt har PH D och andra skärpta människor bland våra bröder..samt en och en annan vakt.. Och nu över till något helt annat.. såg att min f d lagkamrat blivit offense-coordinator i Dallas Cowboys... Jason Garett! Han spelade qb i laget med det så smått legenderiska namnet San Antonio Riders i World League!! Häftigt värre.. Guds vägar äro outgrundliga..själv sitter jag i Sverige.... ja e inte bitter.. men i alla fall så fick vi en bra kontakt med varandra i Riders.. kanske mycket beroende han var skadad i rotarcuffen och jag var en europisk Ol.. men hans bror spelade wr för oss som också coachar i NFL någonstans och jag skulle väl inte bli förvånad om han också dyker upp i Cowboys.. men de har en syster som jag också fick tillfälle att träffa... en rödhårig vacker kvinna.. nej det blev inget date för jag förstod mig inte på det här med dating.. jag var ju bara 25 år när jag var där eller så var det 27 ..nåja.. Man kanske ska skícka ett mail... He he... Problemet med att få jobb som coach i USA handlar oftast om två saker.. det ena är att du bör hålla på med någon form av coaching och att du känner personer i branschen..för att överhuvudtaget få en anställningsinterjuv.. och det sker oftast framme på svarta tavlan där du grillas i strategi och taktik... men sen finns det undantag även i USA och då på väldig hög nivå där det finns de som fått jobbet tacka vare kontakter och inte kunskap.. ingen nämnd ingen glömd... men sen handlar också om egomanagement på den absoluta proffsnivån.. d v s spelare och andra coacher.. Men det jag gillar är den nygamla trenden att de faktiskt gör en noggrann psyk undersökning på dig innan du fått ett kontrakt vilket är till för att se om du kan jobba i grupp och inte har en sjuklig narcissistisk personlighet med kraftiga sociopatiska drag även om det finns viss i NFL som ligger på gränsen.. och det är faktiskt ganska kul att försöka coacha sådana människor.. ;D Men också att själva lönetaket har hjälp till att fostra en ny slags kultur i NFL när det gäller själva lagkonceptet som Patriots exempelvis.. där laget år efter år lyckats ta sig till slutspel och vinner då och då Superbowl.. detta tyder inte bara på en duktig coach utan också på en målmedveten ägare, en genomgående filosofi helt enkelt.. lite grann som Olle KW pratar om och förespråkar! Ett beprövat begrepp där helhetsprocessen tas till vara tillsammans med respekt för individen som är själva grundstenen i detta!! I kväll får vi storfrämmande i form av TÄD, broder Daniel samt Silversurfarn som kommer på besök till vår träning som börjar kl. 19.00 ute på Bosön och alla är välkomna ner att besöka vår bejublade föreställning.. I kväll blir det mycket passblock och passrush på programmet där vi ska försöka oss på slideprotection bland annat... ;D MVH Björkman SMM-linecoach.. Jag har en dyster nyhet... jag fick nyss reda på att kvällens föreställning kommer att ske utan medverkan ifrån Norrköpingsfamiljen och Silversurfarn.. detta på grund av att en framtida ung Ol-spelare fått vattenkoppor..tråkigt men sant.. så dessa kommer förhoppningsvis att medverka i nästa veckas föreställning.. mvh Björkman SMM-assisterande cirkusdirektör..
|
|
|
SMM-Ol
Feb 22, 2007 13:28:57 GMT 1
Post by Ted on Feb 22, 2007 13:28:57 GMT 1
Jag tycker också det var tråkigt var lite intresserad av shuten men väl mött nästa vecka.
Min ev. återgång till den ädla sporten är fortfrande fördröjt av hjälm problem men vi får se det börjar bli lite spring i benen.
Jag tränar ihop med kyckling farmaren från skogarna och vill medela att han har expanderat han försöker nu implodera lite ;D
|
|
|
SMM-Ol
Feb 22, 2007 15:35:44 GMT 1
Post by Chris on Feb 22, 2007 15:35:44 GMT 1
Ted, kan du inte låna hjälm av Hönsfarmarn då? Såg ut som han hade en hjälm på sig sist han sågs till....
|
|
|
SMM-Ol
Feb 22, 2007 15:50:10 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 22, 2007 15:50:10 GMT 1
Ted, kan du inte låna hjälm av Hönsfarmarn då? Såg ut som han hade en hjälm på sig sist han sågs till.... Asgarv! Jodå Shuten finns kvar även nästa vecka men hjälm.. broder..hjälm... prata med den storvuxne ekonomen boendes öster.. han kanske kan ha någon... MVH Björkman ass cirkusdirektör...
|
|
|
SMM-Ol
Feb 23, 2007 11:32:50 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 23, 2007 11:32:50 GMT 1
Kära vänner och football lovers!!! KL.10.20 Sitter på jobbet och funderar lite grann över diverse diskussioner kring vissa linemen på en närliggande tråd och noterar intressant att en del namn på Ol tillhör den yngre generation av spelare.. en man som jag är definitivt nyfiken på är Oscar Strauss och jag hoppas att vi får se mer av honom i Sverige så småning om. Men jag vet att Tyresö har fler Ol av med både size och talang därute hos Jemnert och en av dom var starting höger tackle i j-landslaget som imponerande på mig under JEM. Nu är jag så bra på namn ... men han hoppas jag att få se på högre nivåer här i Sverige. Nu var det en tag sedan jag såg den gode Strauss men två år i USA på juniorcollege har gjort gott inte minst på tanke med hans size..I like... Men de båda uppvisar en tuffhet som jag anser behövs om du ska lyckas på line of scrimmage och då räcker inte bara talang och storlek och de har dessa definitivt.. jag misstänker att Jemnert kommer att få fram flera talanger av denna rang allt efter vad åren går.. .. för det är på L.O.S som du bygger ett vinnade lag och därmed vinner matcher och mästerskap.. skill är jättegulliga att se.. men dessa spelar en föga roll om du inte har en OL och Dl som kan sitt jobb..för det är inte så kul om du får en Dl i knäet när du spelar Lb:er och då spelar det inte någon roll om du heter Urlacher...och en duktig qb ska det ju tilläggas om han nu inte heter Grossman.. Träningen igår innehöll moment som var inriktade på passblock och det såg jobbigt ut för samtliga inblandade förutom den storvuxne ekonomen som såg ut att vara svettig men inte så mycket anfådd...begriper inte hur han gör.. likadant var det med Myggan när vi körde idioten under 10 minuter.. han såg också helt fantastisk ut med tanke på karln är 48 år fyllda!! Hatten av för er gamlingar.. medan en annan slet och slet men det kändes som man trampande vatten.. ja jag springer själv med laget.. för om jag kan vara med på det roliga kan jag vara med på det jobbiga också.. men också för att hålla hjärtat och fläsket i trim.. men det är ju inte lätt.. Jag blev varvad av arbetsledaren också.. på denna övning... det måste vara ett nytt slags rekord.. Men min kropp och hjärna har aldrig rikigt accepterat det här med just övningen "idíoten".. jag kommer ihåg ett landslagsläger på Gärdet där vi fick springa idioten över en hel fotbollsplan... varje 5 yard line.. vem förbundskaptenen var..? Ja han var kort och kom ifrån New England somewhere.. han bor inte kvar i Sverige... I alla fall så slet vi med framför allt med punsch och fötter och vissa av oss verkar baka pizza när de ska punscha med händerna..Men övning ger färdighet...alternativet är att man binder ett snöre kring armarna eller ett jättelikt gummiband... En annan övning var vs bullrush där Dl sätter sina händer i bröstet på Ol och trampar iväg med fötterna.. motvapnet mot detta är att sänka höfterna dvs sjunka ner med kroppen och få in händerna på bröstet på Dl i sin tur och röra på fötterna så att du som Ol slutar med att du är lägre än DL.. Den naturliga instinkten är att försöka ställa sig upp men det är då du åker i backen och Qb får sig sådan kyss att det blir en dålig stämning i gruppen... Alternativet when in doubt .. är CUTBLOCK!!! En cutblock är aldrig fel!! Och det är en naturlig del i en OL arsenal av blocktekniker och hör sen!!! Jag har till och med cutblockat min egen guard när jag fuskade som center vid ett tillfälle.. Motvapnet mot en Ol som stoppar din bullrush är just bull and pull d vs att när jag känner att Ol blir framtung och glömmer att sjunka ner med höfterna så rycker jag Ol emot mig samtidigt som jag tar ett steg åt ena sidan och vänder upp höften bort ifrån Ol så att jag står sidledes i hålet mitt.. motvapnet i sin tur mot detta är.. ja ni förstår .. vi kan hålla på ett tag med detta.. Jag skällde på Dl:s närvaro igår efter träningen för deras träningsnärvaro och det ska väl sägas det att så länge man hör av sig med en vettig anledning så är det okej anser jag och att ni som var där i går slet på bra under Micros ledning inte minst arbetsledaren såg explosiv ut.. Den gode Mirco körde ett antal intressanta Dl övningar igår som är väldigt utvecklande för alla Dl och som vi kommer att använda vid fler tillfällen!! Bland annat den med en stepover dummy liggandes på tvären mellan din hand och fötter när du står i stance! Detta tvingar dig till att lyfta på första steget över kudden och därmed komma iväg samt vinna mark på OL! Denna övning kan du sedan kombinera med passrush.. run.. screen.. osv.. du som coach ställer dig framför Dl som står i två led med varsin stepover dummy i varje led och sen är det bara för sig att leka qb i parken.. Trevlig helg! MVH Björkman SMM-linecoach...
|
|
Slektforskning innom Familjen
Guest
|
SMM-Ol
Feb 23, 2007 11:44:59 GMT 1
Post by Slektforskning innom Familjen on Feb 23, 2007 11:44:59 GMT 1
Den mystiske men härligt fete RT du tänker på är nog med största säkerhet Dennis Bryntesson. Han är aningen fet, bekväm och lite ufo men annars är han en fotbollspelare som inte går av för hackor.
Det är inte helt omöjligt att beskåda denne sällsamt tjocke yngling på andra sidan planen om en inte allt för avlägsen framtid i SS-sammanhang.
Hälsningar från Familjen med postkod 135, keep up the good work.
|
|
|
SMM-Ol
Feb 23, 2007 11:51:41 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 23, 2007 11:51:41 GMT 1
Den mystiske men härligt fete RT du tänker på är nog med största säkerhet Dennis Bryntesson. Han är aningen fet, bekväm och lite ufo men annars är han en fotbollspelare som inte går av för hackor. Det är inte helt omöjligt att beskåda denne sällsamt tjocke yngling på andra sidan planen om en inte allt för avlägsen framtid i SS-sammanhang. Hälsningar från Familjen med postkod 135, keep up the good work. Underbart broder! jag tackar för namnet och önskar chapter familjen 135 lycka till med säsongen nästa år! Stora famnen från Björkman!
|
|
|
SMM-Ol
Feb 23, 2007 13:23:21 GMT 1
Post by CSM101 on Feb 23, 2007 13:23:21 GMT 1
Myggan fyllde precis 49 år. Annars underbar läsning.
Jag var rätt andfådd igår kan jag erkänna. . .
|
|
|
SMM-Ol
Feb 23, 2007 15:57:41 GMT 1
Post by man undrar on Feb 23, 2007 15:57:41 GMT 1
man undrara stilla vad den gode björkman har för jobb egentligen som göra att han kan sitta och författa så mycket fin läsning på arbetstid... kanske är han nån form av kontrollant på ett kärnkraftverk a la homer simpson där han sitter med fötterna uppe och donut i handen på dagarna och likt en aning packad bellman vräker ur sig den ena träningsepisteln efter den andra.. "ack ack forsmark du spelar på din sista vals.. sen svänger du höfterna runt och tar tag i DL´s hals.."
peace
|
|
|
SMM-Ol
Feb 23, 2007 22:10:31 GMT 1
Post by Coach Golan on Feb 23, 2007 22:10:31 GMT 1
Homer ÄR kung
"I'm so smart, I'm so smart, SMRT...... Doh!" ;D
|
|
|
SMM-Ol
Feb 26, 2007 10:40:27 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 26, 2007 10:40:27 GMT 1
man undrara stilla vad den gode björkman har för jobb egentligen som göra att han kan sitta och författa så mycket fin läsning på arbetstid... kanske är han nån form av kontrollant på ett kärnkraftverk a la homer simpson där han sitter med fötterna uppe och donut i handen på dagarna och likt en aning packad bellman vräker ur sig den ena träningsepisteln efter den andra.. "ack ack forsmark du spelar på din sista vals.. sen svänger du höfterna runt och tar tag i DL´s hals.." peace Asgarvar... folk är så underbart förutsägbara!! Jag satt förra veckan och funderande när ett sådant inlägg skulle komma! Homer Simpson är i mina ögon en riktig livskonstnär.. men att jämföra detta med den pågpående kärnkraftsdebatten var en ny tvist på det hela... men om folk bara visste hur pass illa ställt det är med säkerheten i det svenska samhället som sådan och vad de egentligen får för sina pengar...Många gånger är det svenska säkerhetstänkandet som en fin liten potemkin... Men nu är väl det så att jag har en hyfsad simultantkapacitet och ett jobb som gör att jag kan skriva lite då och då...men i det lutheranska Sverige så ska man vara en flitig hårt arbetande människa och inte sitta vid sin skärm för annars är man en dålig medborgare.. Läste dock lite grann på en närliggande tråd där nivån på inläggena är under all kritik och rena personangrepp! Jag var själv närvarande vid denna match då Minja spelade safety och han står sig bra på den internationella nivån. Den så kalllade TE om jag nu minns rätt hade tränat en sväng med Atlanta Falcons training camp och spelat i NFLE och han fick smisk både av Minja och andra. Med tanke på att det var Minjas första seniorlandskamp så tyckte jag att han skötte sig bra. Inläggena som är skrivna av diverse anonyma ansiktslösa människor är avslöjande hur pass lite de vet och kan om våran sport! MVH Björkman SMM-linecoach
|
|
|
SMM-Ol
Feb 26, 2007 12:57:53 GMT 1
Post by Daniel on Feb 26, 2007 12:57:53 GMT 1
Jag tycker om Bjorkman, han är så objektivt ärlig i de flesta sammanhang. Respekt!
|
|
|
SMM-Ol
Feb 26, 2007 13:04:15 GMT 1
Post by man undrar on Feb 26, 2007 13:04:15 GMT 1
inlägget var inte för att dissa big B.. mer att försöka måla upp en rolig bild på hans bekostnad.. nåt jag tyckte jag lyckades ganska bra med.. dessutom är det inte lätt att hitta på ett rim så där på studs... uj.. här kommer ett till: björkman, o store coach du är så vacker.. förhelvete kom av DT och ner på linebacker.. peace
|
|
|
SMM-Ol
Feb 27, 2007 15:15:44 GMT 1
Post by Bjorkman on Feb 27, 2007 15:15:44 GMT 1
inlägget var inte för att dissa big B.. mer att försöka måla upp en rolig bild på hans bekostnad.. nåt jag tyckte jag lyckades ganska bra med.. dessutom är det inte lätt att hitta på ett rim så där på studs... uj.. här kommer ett till: björkman, o store coach du är så vacker.. förhelvete kom av DT och ner på linebacker.. peace Ditt inlägg var underbart! Jag gillade det du skrev och uppskattas! Speciellt det sista du skrev! Jag har ett svagt minne över att ha sagt detta till våra familjemedlemmar vid något tillfälle...Samt Daniels inlägg värmer! Jag bevakar dock inget kärnkraftsverk utan mindre laddade partiklar än så.. Ni på Dl som inte meddelade er frånvaro på teorimötet i söndags... är ni speciella eller? ´ Nu hade vi arbetsledaren ak a kyrkans ungdomsledaren.. ( han är min moraliska förebild och jag är inte sarkastisk!..).. korvhandlaren och sist men inte minst våran egen Gunde Svan en riktig doldis när det gäller både Dl och Ol spel..(han kommer kanske att förvåna en del i år.).. på plats.. men det är klart .. ni andra som inte var där kanske kan det här bättre än vi som var där... Annars var hela familjen på plats förutom byggherren som var upptagen med andra viktiga göromål. Måste få detta på pränt och det är att våran bussexpert från Solna som kom till oss i år har egentlig aldrig varit frånvarande i från sin egen familj och det känns som han alltid funnits där... Han passar så bra in att jag ibland blir häpen... Fick en bild ifrån Jets nya färdiga styrkehall som finns under läktaren på vikinga vallen och är imponerad av denna facilitet! Drägglar av avundsjuka över denna tillgång för laget! Att ha en sådan styrketräningshall innebär att du som tränare kan vara md och lära ut styrketräning till de yngre samt övervaka de äldre.. jo det finns en viss skillnad.. i detta... eller hur Byggherren? MVH Björkman SMM-linecoach
|
|
|
SMM-Ol
Feb 27, 2007 23:13:07 GMT 1
Post by Bullen on Feb 27, 2007 23:13:07 GMT 1
Bussexperten har under många år förberetts för sin övergång till er Björkman. Först nu ansåg vi honom som gammal, bitter och väläten nog att passa med sina likasinnade hos dig. Slit honom med hälsan! Tack för i övrigt trevlig läsning!
|
|