|
Post by Domare on May 20, 2006 20:10:11 GMT 1
resultat 41-30 (16-16) Poäng CC Sean Cotten 12p Marcus Seger 6p Johan Ståhl 6p Javid Shomaker 6p Mats Fagerström 5p
Poäng JR Robert Bakke-King 12p Jonas Moss 12p Örjan Glas-Wallin 6p
Antal regelbrott CC 11 JR 8
|
|
|
Post by correct on May 20, 2006 20:43:58 GMT 1
stål hade väl 2 tds alltså 12 poäng
|
|
|
Post by mjodmjuk on May 21, 2006 1:28:32 GMT 1
Johan Larsson...diplomatisk och ödmjuk som vanligt ;D Vad är det för fel att säga att Starboys spelar i halvtid? Vet inte om det har något med ödmjukhet att göra?!
|
|
|
Post by Odmjuk on May 21, 2006 9:25:51 GMT 1
Kommentaren om ödmjukhet hade nog inget med Starboys att göra. Läs artikeln från VF igen och du hittar säkert en mening lite längre upp som är underskriven Johan.
|
|
|
Post by mOsSieFieD on May 21, 2006 15:34:38 GMT 1
ja håller med, jag hade ju 2 TD's! varför står de bara att ja hade en *lessen* ;D Stålis #3
|
|
|
Post by Lokaltidningen on May 21, 2006 16:30:33 GMT 1
|
|
|
Post by guest on May 21, 2006 17:30:08 GMT 1
bilder från matchen?
|
|
|
Post by 44 on May 21, 2006 23:12:08 GMT 1
stats?
|
|
|
Post by Karlskoga on May 22, 2006 8:49:38 GMT 1
Kommentaren om ödmjukhet hade nog inget med Starboys att göra. Läs artikeln från VF igen och du hittar säkert en mening lite längre upp som är underskriven Johan. Varför gnälla? Skriv på div 2 forumet istället! Kul att media uppmärksammar och att det finns lag som har 800 åskådare på läktarna. Stora artiklar i media idag. Surt sa räven. Jante is alive!
|
|
|
Post by Kingen on May 22, 2006 9:10:25 GMT 1
ahh 800 på läktarna? Fotbollen lever i Carlstad!! Hoppas att det blir lika många på nästa hemmamatch för Jämtland!!
Johan & co. ska endå ha kredit för att de fixat det trots allt....
|
|
|
Post by Per Fridberg on May 22, 2006 9:19:47 GMT 1
Från dagens VF Vändningen. Carlstad Crusaders nyförvärv Johan Stål låg bakom lagets vändning mot Jämtland i hemmapremiären.
Underläge med sju poäng. Då spurtade Carlstad Crusaders - med nyförvärvet Johan Stål. - Det var bara att kämpa och köra på, ler Crusaders nya stjärna.
Crusaders har skruvat upp förväntningarna på 21-åringen från Örebro. Trots att man fick tillbaka Sean Cotton och hittade ett par försvarsjättar var det aldrig något snack om saken: Johan Stål var den viktigaste pusselbiten. Det betyder med andra ord att den nya wide recievern har en hel del att leva upp till. - Men jag känner ingen press eller någonting. Det enda jag går omkring och tänker på under matcherna är att fotboll är kul, berättar Stål. Crusaders tappade inför säsongen veteranerna Kalle Flognman och Johan Perlström som kantspringare. Stockholmaren Perlström var kanske Sveriges vassaste på uppgiften när han väl fick spelet att stämma. Men efter lördagens vinst mot Jämtland Republicans med 41-30 var det nog ingen som saknade honom. Johan Stål presenterade sig inför Karlstadspubliken med bravur. Tre minuter in på den andra quartern small det till i bortalagets endzone när han med sin kvicka och eleganta stil slingrade sig igenom Jämtlandförsvaret. I det läget fanns det dock ingen anledning att jubla för mycket. Crusaders låg under. Spelet hackade och det slarvades något otroligt. - Det var massa små misstag hela tiden. Den offensiva linjen gjorde till exempel en del fel, menar Stål och fortsätter: - Jag tror vi underskattade dem, även om vi hade pratat innan om att inte göra det. Hans samarbete med quarterbacken Javid Shoemaker var också det uselt. - Men det blir bättre och bättre. Vi börjar förstå varandra, men visst; det är en bit kvar. * Ibland såg du väldigt ren ut men fick inte bollen. - Ja, jag började nästan vinka. Men det är inte lätt för honom heller att se mig när det kommer fem Jämtlandsspelare rusade. I sluttampen låg Carlstad Crusaders under med 23-30. Då kom vändningen - med Johan Stål. Shoemaker hittade närkingen som klistrade bollen i näven. Så som han ska göra. Crusaders fann därefter lugnet och tryggheten. Kompromisslöst kunde de till slut, efter mycket om och men, knäcka gästerna. Och Johan Stål fortsatte att briljera - som cornerback i försvaret. - Det är en ny roll för mig. Jag är inte tränad på det och absolut inte på att tacklas. Det är nästan så jag fick ont själv när jag tacklades, flinar Stål. Eftersom Crusaders trupp i år är tunnare än tidigare upplagor tvingas Stål dubblera i både anfallet och försvaret. - Det funkar även om man blir väldigt trött. Man hamnar lite efter ibland. * Hur ser du på Crusaders utsikter? - Vi är inte långt efter Stockholm, det bevisade vi i seriepremiären. Jag tror på SM-guld. Såklart, avslutar Crusaders nya gunstling.
JONAS ÖSTLUND
|
|
|
Post by Jojje on May 22, 2006 9:23:29 GMT 1
|
|
|
Post by Jojje on May 22, 2006 9:26:02 GMT 1
|
|
|
Post by Nicke on May 22, 2006 9:57:05 GMT 1
Det var nog 800 på läktaren. Huvudläktaren var fylld till 75% och det satt ju även folk på läktarna vid sidan om.
|
|
|
Post by slobio on May 22, 2006 10:14:18 GMT 1
ja runt 800 var det nog. helt okej för en dag med dåligt väder
|
|