|
Post by hmm on May 17, 2006 8:18:36 GMT 1
vilket slag är starkast?
|
|
|
Post by 34 on May 17, 2006 8:58:41 GMT 1
Detta är ett skämt eller hur?
|
|
|
Post by Jonte on May 17, 2006 13:25:42 GMT 1
Tror på CC seger även om jag inte helt vill räkna bort Jämtland.
Matchen på Lördag sätter standarden för lagen resten av säsongen. Förlorar Jämtland så tror jag att korthuset rasar...Vinner Jämtland så tror jag de lyfter sig både två och tre snäpp och blir så farliga som de själva hävdat att de ska bli i år.
Ska bli spännande att se matchen på Lördag.
|
|
|
Post by Defense on May 17, 2006 23:31:33 GMT 1
Får man fråga vad det är för defense jamtland använder sig av? Ser minst sagt okoventionellt ut!
|
|
|
Post by df on May 18, 2006 9:24:22 GMT 1
Tror dom kör 3-3 stack
|
|
|
Post by 34 on May 18, 2006 9:25:27 GMT 1
Såg filmen mot Limhamn och tycker det är pinsamt att en stor kille som Desmond Thompson inte får något tryck alls upp i mitten. Han stog i 2 point stands hela matchen och gjorde inga försök alls att komma uppfield.
|
|
|
Post by guest on May 18, 2006 10:07:33 GMT 1
Jämtland spelade 4-4 cov 3 och cov1 mot Limhamn hela matchen. dom försökte overload blitza strong side i andra halvlek utan framgång. Desmond Thompson var ett skämt, stor luffisg och i usel form, Limhans center Robin Manning dominerade honom hela matchen trots att Robin får plats i Desmonds bakficka!!!
|
|
|
Post by Jörgen Wedmark on May 19, 2006 7:52:49 GMT 1
Jämtland spelade 4-4 cov 3 och cov1 mot Limhamn hela matchen. dom försökte overload blitza strong side i andra halvlek utan framgång. Desmond Thompson var ett skämt, stor luffisg och i usel form, Limhans center Robin Manning dominerade honom hela matchen trots att Robin får plats i Desmonds bakficka!!! Riktigt lågt att dissa enskilda spelare på forum, särskilt när man inte heller ens kan stå för det med sitt namn. Finns tydligen människor som tillhör släktet ryggradslösa djur också...
|
|
|
Post by dsf on May 19, 2006 8:08:32 GMT 1
Uttalandet må vara ryggradslöst, men det var helt korrekt.
|
|
|
Post by Kingen on May 19, 2006 8:32:42 GMT 1
ja,ja det kan väl nästan klassas som ett personangrepp..... Nej hoppas jämtarna rycker upp sig till nästa match.
|
|
|
Post by Clips of the game on May 19, 2006 12:50:43 GMT 1
Robin Manning VS Desmond Thompson?
HAHA ;D
|
|
|
Post by MV7 on May 19, 2006 14:57:34 GMT 1
"Riktigt lågt att dissa enskilda spelare på forum, särskilt när man inte heller ens kan stå för det med sitt namn. Finns tydligen människor som tillhör släktet ryggradslösa djur också..."
Jag trodde ni ville ha respekt för er sport och ert utövande, att ni ville att den skulle växa till och med? Då håller det väl inte att strypa den enda debatten som existerar i hela Sverige? Geeeez.
|
|
|
Post by M on May 19, 2006 18:51:08 GMT 1
Wedmark läste MP i lördags så stog det under 3 st i Republicans lag MULTI jag bara undrar vad Multi är för position?
|
|
|
Post by yeah on May 19, 2006 19:03:16 GMT 1
de är sånna athletes att de kan spela typ allt...
|
|
|
Post by fron vf on May 20, 2006 8:08:26 GMT 1
De gör comeback - mot gamla laget
2006-05-20
Borg och Rindberg åter när Crusaders hoppas på premiärfest FOTO: LARS SJÖQVIST
Redo för spel igen. Rickard Borg och Per Rindberg gör i dag comeback i Carlstad Crusaders. De får dessutom möta sitt gamla lag Jämtland.
Rickard Borg spelade sin senaste match 2004. Per Rindberg hade tänkt att lägga av. I dag gör de comeback då Carlstad Crusaders möter duons förra klubb Jämtland Republicans. - Jag har sagt till mina gamla lagkamrater att det som händer på planen stannar där, säger Rindberg.
I dag är det dags för Carlstad Crusaders hemmapremiär då storsatsande Jämtland Republicans kommer på besök till Tingvalla. - I fjol kunde vi ha vunnit med juniorlaget mot dem, men nu har de värvat fyra nordamerikaner och några meriterade svenskar, säger frontfiguren Johan Larsson. Men Carlstad Crusaders å sin sida bjuder på två överraskningar i startuppställningen då Rickard Borg, 29, och Per Rindberg, 30, gör comeback. SENAST BORG FANNS på planen var hösten 2004 då Sverige mötte Finland i en landskamp, matchen var tänkt att bli hans sista framträdande då han länge dragits med knäproblem. - Snart ska jag göra min sjätte knäoperation men det ska inte innebära någon större risk för mig att spela, säger Borg. Just att det är Jämtland som står på andra sidan är givetvis en viktig faktor för att comebacken sker just nu. - Det är alltid extra roligt att möta Jämtland. Det brukar bli lite smågrinigt på planen och en massa personliga intriger, säger running backen Borg med ett skratt. SAMMA BEMÖTANDE väntar Per Rindberg som representerade Jämtland inte mindre än tio säsonger. Förra säsongen var tänkt att bli den sista, men kärleken till sporten blev för stark. - Under vintern har jag tränat på egen hand men förra veckan gjorde jag min första "fotbollsträning". - Det är inget snack om att suget finns, förhoppningsvis kan jag spela resten av säsongen också. * Hur blir det att möta Jämtland? - Som alltid betyder det inte så mycket för mig vilket lag som står på andra sidan. Jag har aldrig tyckt om något motståndarlag. - Men jag har fortfarande många kompisar i laget och när vi snackar inför matchen säger jag att det som händer på på planen stannar på planen. RINDBERG, SOM HAR EN pacemaker inopererad och även har diabetes, dras dock med ryggproblem. - Jag har haft problem i några år och det är något i ländryggen som inte är som det ska, säger försvarslinjespelaren som faktiskt uppvaktades av just Jämtland inför den här säsongen. - Men eftersom jag inte ens visste om jag skulle kunna spela kändes det inte rätt. Sen hade det dessutom blivit väldigt långt att pendla. Crusaders satsar även på att locka tillbaka publiken till Tingvalla med fritt inträde. Klubbens sponsorer går in med samma summa pengar för att föreningen inte ska gå back. - Sen kommer Starboys att uppträda i halvtid, säger Johan Larsson.
JOHAN ERIKSSON
|
|