|
Post by snart dags on Apr 24, 2006 9:58:55 GMT 1
Snart börjar superserien!
första matchen SMM - CC!!!
Hur tror ni och hur slutar matchen?
|
|
|
Post by 44 on Apr 24, 2006 10:07:07 GMT 1
smm vinner med minst 40
|
|
|
Post by Solna on Apr 24, 2006 10:58:32 GMT 1
SMM lär vinna enkelt. Gissar att matchen slutar 55-12.
|
|
|
Post by hmmm on Apr 24, 2006 12:37:27 GMT 1
Smm vinner lätt med 40 - 0 om inte mer-
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 24, 2006 14:28:22 GMT 1
Tråkigt nog kan inte CC, eller någon annan, göra motstånd mot SMM i år. Heller. CC har dessutom tappat för många spelare för att vara riktigt nära som man varit de senaste åren. SMM har dessutom en match i kroppen. CC får vara glada om de kommer undan med 50-0.
|
|
|
Post by Jag on Apr 24, 2006 14:33:31 GMT 1
Allvarligt talat vad tror alla om SMM? Visst är dom duktiga men SMM möter ju inte CCs U16-lag och inte heller deras U19 lag. Att SMM ska vinna över CC med minst 40-0 finner jag helt omöjligt. Jag personligen ska åka o kolla på den matchen, är säker på att det blir en något jämn match men SMM tar det i slutet ändå.
\ K.S
|
|
|
Post by jag on Apr 24, 2006 16:59:51 GMT 1
Tror det blir snäppet ojämnare än finalen ändå dock, pga att smm´s nya QB är bättre än den dom hade förra året...
|
|
|
Post by Mr Master on Apr 24, 2006 22:38:14 GMT 1
21-0 efter första kvarten borta i Carlstad förra året. Slutresultat 35-6. Och detta var på bortaplan för SMM.
Dock var Carlstad utan sin amerikanske QB som i finalen visade att han kan göra stora spel själv. Frågan är om detta räcker för att väga upp de förluster laget har haft.
Minst 35-6 på hemmaplan för SMM känns inte som alltför vågat tycker jag. Åtminstone på inget sätt omöjligt.
/ Mr. Master
|
|
|
Post by plutten on Apr 25, 2006 7:47:31 GMT 1
Hoppas att SMM slänger in lite backups om matchen blir för ojämn... Trist med deras stil att köra no-huddle mot slutet av matcher som dom vinner stort. Man kanske skulle kunna ge en svensk qb lite snaps i ett sådant läge i stället och låta honom passa lite...
|
|
|
Post by Krut knut on Apr 25, 2006 9:39:25 GMT 1
Vore skönt om något gäng kunde täppa till truten på SMM, det är inte bra för fotbollen att ett lag blir för överlägsna, Och Speciellt inte sthlmare. Har alltid ogillat att möte SMM för dom spelar med arrogans och inge vidare sportslighet,,mkt cheaptricks.
Go Football
|
|
|
Post by CSM101 on Apr 25, 2006 10:17:09 GMT 1
Krut Knut.
Tack
|
|
|
Post by plutten on Apr 25, 2006 11:07:58 GMT 1
Håller med Krut Knut. Inte ens CC kommer upp i SMM´s klass vad gäller struptag, pungnyp, slag i magen, late hits, skallningar och allmänna tjuvnyp. Att spela hårt betyder inte att man ska spela fult...
|
|
|
Post by 23 on Apr 25, 2006 11:59:44 GMT 1
Och Rashid skulle som corner göra 500% fler tacklingar än han gör idag om han inte skulle vara upptagen med att snacka skit mot en reciver som just har blockat bort honom från spelet. Han kan vara uppblockad på läktaren 500 meter från bollen och killen snackar ändå skit.
|
|
|
Post by reciver on Apr 25, 2006 13:20:43 GMT 1
jo du nämn EN reciver som rashid snackat skit med/om under eller efter match.. ta fram EN som han varit otrevlig mot genom att snacka skit. jag tror faktiskt att han är den spelare som skrattar/ler mest av alla i superserien (dock obekräftat) och att han skulle ställa sig och snacka skit och typ försöka få en reciver i obalans ser nog han bara som omoget käbbel. ang att han skall vara uppblockad på läktaren måste du ha drömt, att en DB står längst bak betyder inte att han är bort blockad, du vet ibland så spelar ett defense m2m, ibland så spelar en corner djupet, ibland så kanske man spelar aggresivt run osv.. du vet ett bra D spelar sina uppgifter och litar på sina med spelare. LAGSPORT.
personligen tror jag att du bara e en irriterad person som försökt blocka honom men misslyckats.
nr 23, lycka till i serien, hälsa till rashid på plan från mig då du möter honom.
|
|
|
Post by 1cent on Apr 25, 2006 15:11:22 GMT 1
Synd att inte så många i sthlm har jakt licens annars kunde vi skjuta av lite kråkor, för mycket kraxande här inne. Kom till baka till matchen.
TYVÄRR, har inte CC så mycket att komma med. Speciellt på D då Carl möter Carl och den större oftast dominerar den mindre. Lite längre bak har vi ett hyfsat gäng LBs, Dbs nej de är inte redo för SMMs nya generation WR som är mycket bättre än förra året. CC O-line Nja, inte mycket där heller. Skulle tro att de satsar på luften med bra Qb och Wr som stål.
|
|