|
Post by Tjata on Aug 14, 2006 1:13:56 GMT 1
Tyvärr så kommer väl även den negativa uppmärksamheten med mer utrymme i media, man får ju ögonen på sig så att säga, både CC och jämtland är ju bevis på det. nuts happens säger jag, det är väl bara att köra på, det ända jag personligen har emot JR är att det är så jääääkla långt till den där borta matchen.
|
|
|
Post by OP on Oct 1, 2006 14:41:30 GMT 1
|
|
|
Post by Jamtland on Nov 13, 2006 15:10:41 GMT 1
Jamtland spelar i div2 nästa år...
|
|
|
Post by Gr dom on Nov 13, 2006 18:34:05 GMT 1
Ska dom? Har svårt för att tro det av någon anledning
|
|
|
Post by Kommande saesong on Nov 13, 2006 20:44:55 GMT 1
Se www.reps.se och läs nyheten ordförande har ordet så ser ni att det blir nog inget division 2 för Jämtarna nästa år.
|
|
|
Post by OP on Nov 14, 2006 9:16:03 GMT 1
|
|
|
Post by spelare on Nov 14, 2006 10:42:19 GMT 1
Är inte 25 spelare lite i underkant för en ss satsning?
Spec om man inte vunnit en match på 3-4 säsonger
|
|
|
Post by Vi far hoppas on Nov 14, 2006 10:51:44 GMT 1
Vi får hoppas att det är deras lägsta gräns och att dom förhoppningsvis hamnar över den.
|
|
|
Post by Elitidrott on Nov 14, 2006 12:11:48 GMT 1
"Jag pratade med Tommy Wiking, förbundsordföranden, och han sa att "bygga om från grunden, det kan ni lika gärna göra i superserien".
Citat från OP?? Kan det stämma? Ett hån mot alla lag i Ettan som också bygger för superserien. Då kan alla lag vara 20-25 spelare, ha skitkass ekonomi, samt förlora alla matcher i ett par år och ändå vara aktuella för den stängda SS.
Hoppas att uttalandet inte är korrekt!
|
|
|
Post by Bry sig on Nov 14, 2006 13:22:42 GMT 1
Uttalandet har gått genom två personer.....och det har justerats av en journalist för att se mer intressant ut. Så funkar det alltid. Bli inte upprörd över det.
Se det hellre som något positivt att förbundet har en dialog med föreningarna.
Smile!
|
|
|
Post by Rikard Borg on Nov 20, 2006 13:10:33 GMT 1
Bevara Republicans i Superserien! För att hålla ryktet uppe som en "rekryterande förening som dammsuger fotbollssverige på talanger", tog jag direkt kontakt med några Jamtlandsspelare när det viskades om att Republicans skulle kliva ner från högsta serien. Denna kontakt bestod i att jag som Sportchef för Crusaders hade ett informellt samtal med en handfull spelare, vilka jag för övrigt känner sen min tid i Östersund. Då det i förra veckan framkom att Jamtland satsar på att stanna kvar i Superserien under 2007, fattade jag dirket beslutet om att inte diskutera mer med dessa spelare. Jag uppmanar nu samtliga Superserieföreningar i Sverige att inte rekrytera från Jamtland! För egen del ser jag hellre att Republicans är kvar i Superserien än att vi i Crusaders får ett par-tre spelare. Jag är övertygad om att Jamtland, som redan her en liten trupp, vid en förlust av några nyckelspelare kommer att få det svårt att genomföra en hel säsong 2007. Detta är ett löfte som jag gett till Republicans ordförande, Fredrik Åström. Jag hoppas nu att fler ställer upp på min uppmaning. Naturligtvis kan ingen hindra någon spelare som av fri vilja vill lämna klubben - men jag hoppas att alla föreningar i Sverige låter bli att aktivt värva från just jamtarna! Och vad gäller våra värvningsförsök från andra föreningar, så har jag inget att säga Även solen måste få ha sina fläckar! Med vänlig hälsning Rikard Borg Sportchef Carlstad Crusaders ”Hellre Fem silver med Carlstad, än Ett guld med Stockholm”
|
|
|
Post by BD Kennedy on Nov 21, 2006 19:43:57 GMT 1
In the light of one of the most all ready talked about recruiting seasons in the SS since I have lived in Sweden, I thought it would be best to put out an official recruiting letter to all interested players. We at the Arlanda Jets are very proud of our youth programs and the players that have logged a lot of time in those programs and we know that some day all of those guys will be up into the A-laget and we will have solid depth at all positions. But until we get those guys up we will be looking for help. Since we are basically classified as an amature sport and don't exactly have a large budget I can make the following promises to any interested players. If you come to Arlanda, you will have the opportunity to play football for the Arlanda Jets. We have our own field, locker rooms and soon weight room, which will allow you the best opportunity to improve as a player. I know several coaches in the US. I have had coffee with Bob Stoops and talked with him about players in Sweden. If I call him and reccomend you. he will want film and you will have to prove yourself good enough. I cannot guarantee you that opporunity, it is up to you. Understand? If you want to go to NFLE. I can call coaches and they will want film and you will have to prove yourself good enough to get the opportunity to go up to that level. Understand? I will not pay you to play. Even I will work ideelt this year . If you need a job and can handle packing chocolate...we can fix that. Alot of great men have thrown alot of chocolate around out in the warehouse in Rosesberg. If you play for me, I cannot promise you a spot on the National Team. My club team and Sverige are two different teams. Understand? So, I think I got our recruiting stuff out in the open. We will follow Borgs request and not recruit from Jamtland....unless a certain O-lineman gets lost on his way to Norway and ends up in Märsta. So, Happy recruiting trails...and remember we really are getting new jersey's next year ;D
|
|
|
Post by DL on Nov 21, 2006 20:11:59 GMT 1
Är det Robert Fernandez som flyttat till Jamtland?
|
|
|
Post by Mattias on Nov 21, 2006 21:15:11 GMT 1
Hahaha... Jämtland har sin egen matador...
|
|
|
Post by Realist on Nov 23, 2006 11:19:41 GMT 1
Man läser ofta om Jamtland att det handlar om en långsiktig satsning för att bli ett etablerat lag i SS. I dagsläget finns inte den grund av egna produkter som krävs. Det finns enskilda spelare som håller hög nationell kvalitet (Falkelind, Bakke-King, Roos mfl.) I kölvattnet kommer unga talangfulla spelare som Olof, Robin och Steve mfl. Jamtland har en seriös och blomstrande ungdomsverksamhet men jag kan inte se att den skulle leda till en fylligare grund för ett etablerat SS lag. Det försvinner helt enkelt lika många spelare (eller mer!) som det fylls på. Visst, om ekonomin tillåter kan man fylla på med importer. Men här gäller det att ha fingertoppskänsla för få kemin mellan spelarna att fungera.
Krasst så handlar det om flera kommande hundår i SS (om man nu får lov att deltaga i SS). Då krävs att ”Gamlingarna” ställer upp för att man möjligen ska nå lägsta nivån vad gäller spelartrupp med rimlig kvalitet. Frågan är hur länge äldre (och yngre) spelare orkar offra kropparna och ändå förlora. Jag tror att det är ett lika stort ”hjärnspöke” för CC att vinna SM som för JR att vinna en SS match.
Signifikativt för ”Hjärnspökestesen” var årets match borta mot just CC. JR hade de fysiska förutsättningar som krävdes för att vinna men inte den mentala biten. Det hade däremot CC.
Om jag var beslutsfattande i JR´s organisation skulle jag låta A-laget ta ett par kliv tillbaka i divisionerna och lägga större delen av fokus på juniorverksamheten. På detta sätt skulle A-laget ges möjlighet att få tillbaka vinnartrend och självkänsla, vilket jag tror det finns ett desperat behov av.
|
|