|
Post by BR on Nov 23, 2006 15:52:59 GMT 1
Kan bara hålla med Realist .Vet inte vad det är som håller Jämtland kvar i SS.Enbart förluster 3 år i sträck .Är det:
Spelarna vill vara elitspelare ,och det är man så länge man spelar i SS
Man vill stötta SS och svensk amerikansk fotboll ,så det inte blir för lite lag i SS
|
|
|
Post by Sorry on Nov 23, 2006 23:00:22 GMT 1
Vill inte såra någons känslor men det Jämtlänningarna behöver mer än nått annat är en riktigt bra coach. Det jag såg förra året (början av serien) visade att det fanns talang nog att vinna matcher i SS men att kunnandet saknades på sidlinjen. Både gällande ledarskap, game management och playcalling.
Om Jämtland kan kraftsamla och ta över en QB och en HC 2007 så kan dom klara sig undan med hedern i behåll. Om inte tror jag det blir svårt att få de äldre att spela mer, och junisarna flyttar säkert till värvningsparadisen i sthlm...
|
|
|
Post by besten on Nov 24, 2006 12:06:26 GMT 1
Jag har själv spelat i Jamtland i många år nu,och kan bara säga att det enda vi inte provat för att höjja kvaliteten på planen är ny coach. Förra året skulle men tidigt skicka hem minst 2-3 av importerna och satsa på en coach istället. Men som alla vet så kommer vi igen. Överlag så tror jag inte att många spelare som spelat mot oss i SS kan säga att de vunnit utan ansträngning mot oss. Vi syns 07
|
|
|
Post by kallie on Nov 25, 2006 1:26:25 GMT 1
Helt rätt! Tär på krafterna att sitta 14 timmar i en buss upp till jämtland!
(lite taskigt, men kunde inte låta bli)
|
|
|
Post by BJORKMAN on Dec 4, 2006 10:35:14 GMT 1
In the light of one of the most all ready talked about recruiting seasons in the SS since I have lived in Sweden, I thought it would be best to put out an official recruiting letter to all interested players. We at the Arlanda Jets are very proud of our youth programs and the players that have logged a lot of time in those programs and we know that some day all of those guys will be up into the A-laget and we will have solid depth at all positions. But until we get those guys up we will be looking for help. Since we are basically classified as an amature sport and don't exactly have a large budget I can make the following promises to any interested players. If you come to Arlanda, you will have the opportunity to play football for the Arlanda Jets. We have our own field, locker rooms and soon weight room, which will allow you the best opportunity to improve as a player. I know several coaches in the US. I have had coffee with Bob Stoops and talked with him about players in Sweden. If I call him and reccomend you. he will want film and you will have to prove yourself good enough. I cannot guarantee you that opporunity, it is up to you. Understand? If you want to go to NFLE. I can call coaches and they will want film and you will have to prove yourself good enough to get the opportunity to go up to that level. Understand? I will not pay you to play. Even I will work ideelt this year . If you need a job and can handle packing chocolate...we can fix that. Alot of great men have thrown alot of chocolate around out in the warehouse in Rosesberg. If you play for me, I cannot promise you a spot on the National Team. My club team and Sverige are two different teams. Understand? So, I think I got our recruiting stuff out in the open. We will follow Borgs request and not recruit from Jamtland....unless a certain O-lineman gets lost on his way to Norway and ends up in Märsta. So, Happy recruiting trails...and remember we really are getting new jersey's next year ;D JAG KAN BARA INSTÄMMA I OVAN NÄMNDA! Jag vill hylla Republicans som klubb då ni fått fram fantastiska talanger på båda sidor av bollen! Fortsätt kämpa på och kom ihåg en sak: Råd är gratis det är dags att vi delar med oss av kunskapen inte bara om fotbollen utan även hur vi te x i SMM sköter klubbverksamheten som sådan inte för att vi i söder är några experter som så men klubbverksamheten är en ständig pågående process som aldrig riktigt slutar för man vill ju alltid försöka förbättra sin egen klubbverksamhet. Hatten av för JÄMTLAND för jag kan precis som Kennedy dräggla över era talanger på linjerna! MVH Björkman SMM Linecoach
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Dec 4, 2006 11:33:18 GMT 1
ja TRC höll sig inte till detta iaf, 2 Jamtlanningar har redan skrivit på för dem.
|
|
|
Post by 77 on Dec 4, 2006 13:25:38 GMT 1
Oki får man passa på att fråga vilka dessa 2 spelare isåfall är?
// O-line Reps
|
|
|
Post by QB on Dec 4, 2006 23:25:22 GMT 1
Spelar Jens Unosson i Jamtland nästa säsong?
|
|
|
Post by hmmm on Dec 14, 2006 22:58:58 GMT 1
ja TRC höll sig inte till detta iaf, 2 Jamtlanningar har redan skrivit på för dem. Den ene av de två flyttar från Jämtland och har inte många andra alternativ än att spela med TRC om han vill spela fotboll
|
|
|
Post by jayjay on Dec 14, 2006 23:37:08 GMT 1
och varför skulle han inte ha det då?
|
|
|
Post by Coach Golan on Dec 14, 2006 23:41:05 GMT 1
Den ene av de två flyttar från Jämtland och har inte många andra alternativ än att spela med TRC om han vill spela fotboll Jag som trodde att det fanns en hel del klubbar i stockholm
|
|
|
Post by fakta on Dec 14, 2006 23:42:33 GMT 1
Men TRC är det enda "riktiga" laget alla andra gör fel och kan inget om fotboll
|
|
|
Post by Coach Golan on Dec 14, 2006 23:43:50 GMT 1
Men TRC är det enda "riktiga" laget alla andra gör fel och kan inget om fotboll ;D
|
|
|
Post by ND on Dec 17, 2006 23:06:28 GMT 1
Jamtland tappar hursomhelst sin bästa spelare OL/DL Tomas Falkelind till Nidaros Domers i Norge
|
|
|
Post by jaaaa on Dec 17, 2006 23:29:03 GMT 1
Låt spelare göra vafan de vill. Om man måste flytta så måste man. Eller vill man inte spela i sitt nuvarande lag för att man inte delar samma ambitionsmål eller mentalitet. Så låt dem gå. Orka bry sig.
Ett jävla gnäll. Och detta är inte specifikt för JR till TRC övergången. Utan folk börjar gråta så att det är äckligt åt det bara för att en spelare försvinner. Har man karriärsmål både på och utanför planen, som inte går att nå från sin nuvarande situation. Så är det klart att grabbarna ska få sträva efter sina mål. Och inte sitta och tugga gräs på sin nuvarande ort bara för att jantelagen säger att man ska vara sitt lag troget. Våga vilja vinna! Våga vilja utvecklas! Våga söka upp de mål man har satt i livet.
Folk ser fan bara problem och negativitet med allt. Sluta säg åt folk vafan de vill. Det är ju inte så att, i JR - TRC övergångarna, TRC kastar pengar åt grabbarna och lovar dem guld och gröna skogar. Det kommer inga förmåner inom sporten som är värda att flytta 60 mil för. Utan jag kan nog säga att personerna i sig redan hade planer på att flytta, av personliga skäl utanför planen eller för att man ville prova på något nytt. Hade de bara velat spela fotboll så hade de stannat kvar i JR. Man flyttar inte land och rike runt bara för att få spela fotboll på en annan plats.
Jag fullkomligt hatar allt folk som bara gnäller när det gäller övergångar eller värvningar. För skiten kastast i riktningar som är helt onödigt då det i 98 fall av 100, inte är Laget som övertalar folk till en flytt. Utan det är spelaren som redan har idén planterad i huvudet.
|
|