|
Post by ungdommar on Jan 5, 2007 13:45:21 GMT 1
Hörde att Jamtland baserade sitt beslut på att umeå fick kliva ned i tvåan och att div2N nu består av 4 lag(dvs 6 matcher + kval) och det är lite lättare att spela in alla sina ungdommar i div2, samt att jamtland behöver en säsong där de vinner, vilket de knappast är garanterade ens i ettan
|
|
|
Post by Informer on Jan 7, 2007 13:24:20 GMT 1
Enl. SAFF:s hemsida
Jämtland dra sig ur SS. Spelar i div 2 Norra 2007.
|
|
|
Post by Jaha on Jan 7, 2007 15:10:16 GMT 1
Tråkigt är min spontana reaktion. Men samtidigt är det ett klokt beslut att lämna skeppet innan det är för sent. De har radat upp misslyckanden i SS de senaste åren, det tror jag ej är gynnsamt för någon klubb. Nu får de ta nya tag och kanske känna segerns sötma i div 2. Jag tror att de kommer få en viss spelarflykt nu, men frågan är om den inte hade varit värre efter en möjligtvis halv säsong i SS. För mer tror jag tyvärr inte att Jämtland hade klarat av. Hoppas att de sega jämtlänningarna nu tar nya tag och att vi kan se ett nytt hungrigt lag med många av era talangfulla juniorer i SS inom några år.
|
|
|
Post by Ches on Jan 7, 2007 19:59:05 GMT 1
Tänk så mycket lögner som "jag jobbar" eller "min katt har brutit benet" osv som coacherna söderut slipper höra i sommar.
|
|
|
Post by Nobody on Jan 8, 2007 13:02:03 GMT 1
|
|
|
Post by Homeboy on Jan 8, 2007 13:08:55 GMT 1
Nu får väl jämtarna smaka segerns sötma för första gången på länge i alla fall....
|
|