|
Post by BS on Aug 2, 2006 11:13:22 GMT 1
Skönt att höra att Darnel bara suttit hemma och läst playbook på kvällarna istället för att beställa helrör efter helrör på krogen.
|
|
|
Post by Sorgsen on Aug 2, 2006 13:33:42 GMT 1
Tragiskt för JR Att dessutom en av de avpolleterade går ut i lokalpressen och totalsågar laget/Coacherna är ännu värre. Det enda som gäller nu är att lägga ALLA kort på bordet för att om möjligt återupprätta förtroendet för JR. Jag sörjer med alla de spelare som satsat på JR och som är helt oskyldiga till detta. OM säger OM kassören är boven så kasta INTE sten ingen vet vad som kan hända i sin egen klubb och tyvärr har detta hänte i ett flertal idrottsklubbar förr. Men som sagt ALLA kort på bordet är JR styrelses ENDA chans att klara detta. Men som vanligt kommer man att försöka mörka och då blir det bara värre, ta skiten NU och låt tiden läka såren. SAFF, hur kommer SS att se ut nästa år? om JR försvinner (troligen) måste mionst 2 lag upp för att få en hyfsad SS. Alternativet är att göra om Superettan och spala SS i 2 grupper Nord/Syd med tex 6 lag i varje grupp och ett slutspel för SM bucklan?
|
|
|
Post by inte en chans on Aug 2, 2006 13:42:44 GMT 1
Tragiskt för JR Att dessutom en av de avpolleterade går ut i lokalpressen och totalsågar laget/Coacherna är ännu värre. Det enda som gäller nu är att lägga ALLA kort på bordet för att om möjligt återupprätta förtroendet för JR. Jag sörjer med alla de spelare som satsat på JR och som är helt oskyldiga till detta. OM säger OM kassören är boven så kasta INTE sten ingen vet vad som kan hända i sin egen klubb och tyvärr har detta hänte i ett flertal idrottsklubbar förr. Men som sagt ALLA kort på bordet är JR styrelses ENDA chans att klara detta. Men som vanligt kommer man att försöka mörka och då blir det bara värre, ta skiten NU och låt tiden läka såren. SAFF, hur kommer SS att se ut nästa år? om JR försvinner (troligen) måste mionst 2 lag upp för att få en hyfsad SS. Alternativet är att göra om Superettan och spala SS i 2 grupper Nord/Syd med tex 6 lag i varje grupp och ett slutspel för SM bucklan? Varför skulle republicans inte spela SS nästa år? För att 4 spelare har åkt iväg? Republicans klarar sig..
|
|
|
Post by srgsen on Aug 2, 2006 13:45:59 GMT 1
Tänkte närmast på ekonomin
|
|
|
Post by Tomtar on Aug 3, 2006 3:08:27 GMT 1
Skrämmande läsning....hoppas bara att ingen förskingrat pengar för det gör ju bara allt ännu värre.... Det verkar i vilket fall som helst vara så att Jämtland har väldiga problem i klubben och inte klarar av att vara så seriösa och satsa så mycket som dom tror att dom kan...lite storhetsvansinne i klubben helt enkelt som det skrivits om här på forumet hela säsongen....
Mitt tips inför nästa år: Jämtland i div.2 med en helt ny styrelse....då kanske dom klarar av det...den sittande styrelsen verkar ju ha noll koll.... Endast en person som har koll på finanserna över huvud taget....det är ju inte helt smart och att det ska ta ett par månader att inse att det fattas 500.000 är ju helt sjukt...!
|
|
|
Post by R on Aug 3, 2006 7:02:25 GMT 1
|
|
|
Post by Jörgen Wedmark on Aug 4, 2006 10:05:20 GMT 1
Hej alla amerikansk fotbolls fans! Ingen som är intresserad har väl undgått att höra vad som händer i Jamtland just nu. Aldrig har vi varit så uppmärksammade i våra lokala medier och jag har aldrig heller varit med om maken på förtal, smutskastning och osanningar. Jag har fortfarande inte kunnat sansa mig för att kommentera allt och väljer därför än så länge bara att länka till den senaste artikeln i Länstidningen författad av Agne Svärd. Tråkig artikel tycker jag då han inte bara väljer att kommentera händelsen kring våra importer utan även ger sig på vår sport, de människor som sliter så hårt för klubben och sporten och anklagar oss (fortfarande) för att förstöra arenans gräsmatta. Läs gärna själv men passa också på att läsa ordförande Fredrik Åströms svar på vår webbplats. MVH Jörgen Wedmark www.ltz.se/artikel_standard.php?id=345797
|
|
|
Post by Kom tbx JR on Aug 4, 2006 10:51:42 GMT 1
Dags för JR och alla intresserade av sporten i Jamtland att totalt bojkotta den tidningen. Att såga sporten på detta sätt, är helt åt helvete. Stöd inte såna idioter och mailbomba redaktionen
|
|
|
Post by calle on Aug 4, 2006 10:54:24 GMT 1
Mailbombningen är nog redan igång. Om den inte har varit det tidigare så satte jag nogh igång den för fem minuter sedan.. Blir så jävla trött på alla anrell wannabees
|
|
|
Post by Benny on Aug 4, 2006 12:34:46 GMT 1
Kanske läge att försöka hålla ihop istället för att spotta varandra i ansiktet? Detta påminner en del om de tunga slagen CC fick i början av året när några rötägg uttalar sig utan att tänka efter. Jämtlands fall är ju ett värre slag men likheten är att de som uttalar sig inte tänker på alla ungdomar och spelare som kämpar, sliter och lägger ner sin själ för att få klubben att växa.
Så snälla vargar och bittra personer som inte fått som ni vill, sparka direkt på den ni hatar istället för att svepa ner hela föreningen. Ta också gärna på fakta innan ni startar häxjakten.
|
|
|
Post by Spooks on Aug 4, 2006 17:50:28 GMT 1
Hej!
Som en riktigt gammal fotbolls uggla (Nej inte arne Uvén) måste jag varna och informera ALLA fotbollsvänner i Sverige för den moderna konkurrensen. Som ni alla vet är schyssta spelregler inte längre giltiga.
Nu har det hänt igen (5 gången på 10 år) och då menar jag inte Jämtlands problem utan helt enkelt osunda konkurrensmetoder.
Den svenska idrottsvärlden har små medel och få fotbollsplaner, fotbollsspelare är i allmänhet atletiska med en hel del undantag.
Se upp med sprickor i lagen och falska rykten samt andra problem, ty de som främsta exploaterar er och förtalar er är inte klubben i kommunen brevid utan de ordinära fotbollspojkarna som vill åt er plan, era brudar och slippa se ut som fjollor på gymmet.
Tänk er för innan ni ger alla problem med era små strul.
|
|
|
Post by annu mer skit on Aug 5, 2006 18:24:30 GMT 1
|
|
|
Post by op on Aug 11, 2006 10:45:23 GMT 1
|
|
|
Post by ordfdifaf on Aug 13, 2006 14:02:35 GMT 1
Det är sådana där reportage (som ÖP:s sista ovan med Lars Karlsson) som sporten kan behöva!
Med en ungdomsverksamhet av er kaliber så kommer ni definitivt klara er i längden... Här har många i Amerikansk Fotbollssverige en hel del att lära!
Lycka till i "höstserien"!
Joachim Skoogberg Ordförande Djurgården Amerikansk Fotboll
|
|
|
Post by HUXK2PB on Aug 13, 2006 18:40:43 GMT 1
Vi hoppas också att Ni i Republicans reder upp situationen. Ni behövs i Fotbollssverige!
Michael Persson, Ordf Northside Bulls
|
|