|
Post by hemskt on Dec 17, 2006 23:50:52 GMT 1
Trodde det var värvarmonstret som kom och tog folk jag!
|
|
|
Post by Felaktigt on Dec 18, 2006 0:03:17 GMT 1
Det var det dummaste jag hört. Jag är inne på mitt 4:e lag. 2 i SS, ett i D2 och ett i S1. Jag har flyttat enbart för fotbollen, tagit vilka skitjobb somhelst osv. Hade en klubb lockat med nån somhelst typ av förmån så hade jag nog bitit förutsatt att situationen där varit likvärdig med min nuvarande klubb.
|
|
|
Post by aaa on Dec 18, 2006 3:53:52 GMT 1
Jamtland tappar hursomhelst sin bästa spelare OL/DL Tomas Falkelind till Nidaros Domers i Norge tyreso ar ett gang wrist bands homon som inte kan spela fysiskt fotboll. mott dom sa manga ganger och krossar dom i mitten, janne jenmert satter baken i halsen, och alla borjar grina pa varandra
|
|
|
Post by a on Dec 18, 2006 8:29:13 GMT 1
...whatever...
|
|
|
Post by StefanOud on Dec 18, 2006 11:28:49 GMT 1
Jamtland tappar hursomhelst sin bästa spelare OL/DL Tomas Falkelind till Nidaros Domers i Norge tyreso ar ett gang wrist bands homon som inte kan spela fysiskt fotboll. mott dom sa manga ganger och krossar dom i mitten, janne jenmert satter baken i halsen, och alla borjar grina pa varandra Jag borde inte, men känner mig tvungen "[...]sätter baken i halsen[...]" Jag har hört många uttryck, men detta var ett av de underligaste/bästa. Nog för att Janne kan mycket, men att "sätta baken i halsen", det klara nog inte ens han. Korkad kritik , men ett plus för innovativ "trash talk"...
|
|
|
Post by Jaaaaa on Dec 18, 2006 15:17:59 GMT 1
Det var det dummaste jag hört. Jag är inne på mitt 4:e lag. 2 i SS, ett i D2 och ett i S1. Jag har flyttat enbart för fotbollen, tagit vilka skitjobb somhelst osv. Hade en klubb lockat med nån somhelst typ av förmån så hade jag nog bitit förutsatt att situationen där varit likvärdig med min nuvarande klubb. Nej det är inte felaktigt eller det dummaste du hört. Om du bara spelade fotboll för att du gillade sporten och har möjligheten att spela fotboll på hemmaplan så varför har du flyttat till 4 andra platser för att spela samma slags fotboll ? Någonting måste ju ha drivit dig till att vilja flytta från det lag du började spela för ? Du kanske ville utvecklas. Inte trivdes med laget i din hemstad. Ville prova på att spela i Superserien. Ville nå ett SM guld. Ville träffa nytt folk. Bli fotograferad i Sveriges alla matchställ innan du dör. Vad som helst. Men du kan omöjligt ha flyttat bara för att spela fotboll, när du redan hade ett lag i hemstaden, och två lag i SS och ett i D2 och ett i S1 osv. Varför skedde flytten till S1 (om det var sista flytten) till exempel, ifall du redan kunde spela fotboll i tre andra städer. Någon drivkraft måste ha funnits. Dvs att de olika Lagen var inte de som slogs och slet i att du skulle flytta, utan drivkraften kom innom dig själv. Och därmed är all pajkastning till att lag värvar folk, helt oberättigad. Eftersom det är spelarna som oftast har idén planterad i huvudet redan innan.
|
|
|
Post by Jaaa anhngare on Dec 18, 2006 18:18:54 GMT 1
Håller med Jaaaaa. Du måste va den enda som flyttat runt i Sverige för att spela fotboll. fattar ingenting.
|
|
|
Post by Jamtland Satsar on Dec 22, 2006 22:56:14 GMT 1
|
|
|
Post by koreanhap on Dec 23, 2006 8:07:46 GMT 1
Fan va gött o se att det händer massa possitiva saker hos jämtarna! Keep up the good work!
|
|
|
Post by bulls60 on Dec 23, 2006 11:57:40 GMT 1
|
|
|
Post by fredde on Dec 23, 2006 14:03:47 GMT 1
|
|
|
Post by henrik on Dec 23, 2006 17:51:36 GMT 1
Ja, man kan inte annat än att bli jäkligt imponerad av Republicans kämpaglöd. Att säga att den gångna säsongen varit motig för Jämtland är väl ett skapligt understatement - inga segrar, men ack så nära vid några tillfällen... stök och bråk bland importspelarna (om ryktena är sanna)... trassel med pengar... och dessutom blir man uppbankad av lokalpressen... ingen lätt match.
Fantastiskt imponerande att se hur ni i Jämtland svarat upp mot den utmaningen - spottat i nävarna, strukturerat upp återhämtningen, och redan några månader senare är ni på banan och laddar för nästa säsong. Bra jobbat! Stort lycka till under '07. Jag tror hela Sverige unnar er att få med er några vinster den här säsongen!!
|
|
|
Post by qb on Dec 23, 2006 18:01:37 GMT 1
Vem kommer spela QB för Jamtland i år? Lär av misstagen ta inte in en yank, isåfall på nån annan position, ni har duktiga egna produkter!
|
|
|
Post by INFO on Dec 24, 2006 10:40:45 GMT 1
Har hört att Jens Unosson återvänder som QB
Jörgen Wedmark är tilfällig HC tills Amerikanen kommer
|
|
|
Post by info2 on Dec 30, 2006 23:42:20 GMT 1
Jlandslagsmannen Daniel Johansson lämnar Republicans för söderlag
|