|
Post by online on Mar 5, 2006 22:49:42 GMT 1
|
|
|
Post by Jonathan on Mar 6, 2006 7:55:56 GMT 1
Skulle nog vilja peta upp Jämtland några pinnhål och flytta ner Carlstad. Avhopp ifrån CC´s A-trupp verkar tyvärr vara ett faktum.
|
|
|
Post by positivisten on Mar 6, 2006 10:50:10 GMT 1
Förlåt om jag nu bryter mot den heliga regeln att aldrig säga något positivt och visa uppskattning! Jag tycker krönikan var rolig och framförallt kul att någon orkar göra något sånt. Tyvärr är det ju väldigt få av våra kända coacher som inte tycker de är för fina eller upptagna för att skriva en rad eller två.
|
|
|
Post by Kanske on Mar 6, 2006 10:53:16 GMT 1
Tyvärr är det ju väldigt få av våra kända coacher som inte tycker de är för fina eller upptagna för att skriva en rad eller två. ...eller tycker det är etiskt tveksamt för en coach att tippa offentligt.
|
|
|
Post by it on Mar 6, 2006 12:31:31 GMT 1
jag tycker det är bra!! vi är en sådan liten sport så varför ska det spela något roll??
|
|
|
Post by D Sandberg on Mar 6, 2006 12:49:06 GMT 1
Det är väl skitkul att någon vill skriva något, framförallt en tränare! I vanliga fotbollsallsvenskan frågar ju alla tidningar alltid tränarna hur de tippar så varför skulle inte "våra" tränare kunna tippa? Dessutom så tränar ju inte Leo i SS, alltså är han oberoende. Kul att ha någon annans åsikt än Garys. No offence Gary, du skriver bra men kul med variation
|
|
|
Post by kk on Mar 6, 2006 12:59:11 GMT 1
jag ser fram emot en liknande krönika om ettan, om någon kan skriva ihop en sådan
|
|
|
Post by Garry N on Mar 6, 2006 14:29:02 GMT 1
Tycker det var en utsökt välskriven krönika av mäster Leo. Och självklart ska coacher kunna ha åsikter och tippa. Jag har ju tjatat på honom genom året att skriva mer, så jag håller med herr Sandberg om att det är kul med andra åsikter. Att sen Leo har fel i mycket han skriver är en sak.... Men det fråntar honom inte äran av att vara en bra krönikör. Och det är ju bara att stämma in i "don't be a hater, be a gator hater" eller hur de nu var han skrev.... mvh Garry
|
|
|
Post by lasare on Mar 6, 2006 19:36:54 GMT 1
Bra krönika, förutom att SMM skulle ha en gammal O-line och en svag DL.
Leo, Vilken O-line är yngre och bättre??? och vilken D-line är starkare.
|
|
|
Post by guest on Mar 6, 2006 19:56:38 GMT 1
Jag skulle vilja säga att Carlstads D-line är starkare, Per Rindberg, Nick Fertitta, Carl Carlsson, Fredrik Vikberg och Jörgen Gustavsson. Har svårt att se att SMM skulle kunna slå det i styrka. Sen har CC en ung O-line med Kristoffer Hellborg, Martin Falk, Daniel Holmgren, Carl Romhlin, Möjligtvis Emanuel Hult och någon gamling , men däremot är CC o-linen inte bättre i dagsläget än Stockholms. På linjerna är enligt mig CC och SMM en klass för sig mot övriga Sverige.
|
|
|
Post by dream on on Mar 6, 2006 20:38:40 GMT 1
kommer Carl Romlin verkligen spela i år efter sin hjärnblönding mot jamtland?Hult ska man aldrig räkna med...Vikberg spelade inte ifjol, varför skulle han göra det i år?
|
|
|
Post by Per on Mar 6, 2006 21:19:57 GMT 1
|
|
|
Post by CC on Mar 6, 2006 22:30:15 GMT 1
Japp "dream on" Carl Romlin spelar i år efter sin skada. Vikberg kör d-line. Hult är bortrest till runt april sen får vi se hur han gör. Kristoffer Hellborg och Martin Falk Ser bättre ut än någonsin! 2 framtids män inom o-line
|
|
|
Post by Hmmm on Mar 7, 2006 0:04:45 GMT 1
Tycker det stämmer om SMM. Deras OL är gammal (1 av 5 är under 30) och saknar djup. Har dom ens fler än 5? Att den är grymt bra om alla är hela och på plats är det inget snack om annat. Deras DL är väl svagaste positionen i laget. Vilka förutom Pilbäck och Coleman har dom? Finns det nån DE som är bra? Jämfört med resten av SMM är DL en grym svaghet. Därmed inte sagt att den är dålig.
|
|
|
Post by vygor on Mar 7, 2006 11:46:45 GMT 1
är cc så desperat på OL att de måste spela en 19 åring som för bara 9 månader sen fick en hjärnblödning!Falk kan man väl räkna bort halva säsongen pg av collegespel
|
|