|
Post by framtiden on Oct 29, 2005 15:31:22 GMT 1
Hur ska vi få vår sport att växa. Hur ska den kunna synas?
1. Ska vi försöka komma in på någon officiell sportsida som tex. Svenskafans.com eller något annat ställe? anders.nettelbladt@svenskafans.com
2. Livesändningar från matcherna. Det är ju så att få igång, radio, internet eller något mer. Att fans som gärna vill höra hur det går kan följa bortalaget via nätet.
3. TV och Media. Försöka sammarbeta mer. Hur har CC gjort för att få ut sina matcher? Finns det fler kommuner som har lokal TV som kan visa matchena i Efterhand med kommentator.
|
|
|
Post by Norr on Oct 29, 2005 17:29:59 GMT 1
Göra som basketligan med en match i veckan som sänds =)
|
|
|
Post by Publik on Oct 29, 2005 17:41:11 GMT 1
Vad krävs för att köra en match live på Internet?
Behövs särskilda tillstånd?
|
|
|
Post by StefanOud on Oct 29, 2005 20:20:00 GMT 1
Okey, innan förslagen börjar försvinna långt ut i fjärran.
Vi spelar inte tillräckligt bra fotboll för att visa den på teve!
Gärna någon typ av sändning på internet, vem som nu ska fixa det. Så länge inga pengar läggs ner på arbetet, för det vore att kasta pengarna i sjön.
|
|
|
Post by Ooba on Oct 29, 2005 20:28:03 GMT 1
Jag och en kamrat har planer på att skapa ett "nytt" gameday men med lite bättre backend del (om de änns fanns för gameday) vilket gör uppdateringar osv lätta och ha en plats för allting då jag personligen får spel när jag besöker förbundets sajt och inte har energin att hålla ögonen på alla klubbsajter. Det är bara i planeringsstadiet just nu, men det känns inte allt för svårt att genomföra då vi båda jobbar med liknande saker till vardags.
Over and out!
|
|
|
Post by archie on Oct 29, 2005 21:13:15 GMT 1
Gameday var ett enormt bra initativ, var ett himla drag i alla serier och matchrapporter när den siten var igång, men jag håller med Oud, det blir nog inga tv sändningar för superserien förrän det slutar droppa ur lag kors o tvärs från landets högsta serie, hur skall en tv kanal kunna garantera att matchen ens spelas?
|
|
|
Post by Linecoach on Oct 29, 2005 22:38:46 GMT 1
Oud har rätt. Ingen i Sverige (förutom oss ibitna fans) vill se fotboll på den nivå vi nu spelar.
Det är helt enkelt inte tillräckligt bra kvalite på matcherna.
Kanske om femtio år? om förbundet och alla inblandande spelar sina kort rätt.
|
|
|
Post by framtiden on Oct 30, 2005 9:34:56 GMT 1
Vi spelar inte tillräckligt bra fotboll för att visa den på teve!Gärna någon typ av sändning på internet, vem som nu ska fixa det. Så länge inga pengar läggs ner på arbetet, för det vore att kasta pengarna i sjön. Jag och en kamrat har planer på att skapa ett "nytt" gameday men med lite bättre backend del (om de änns fanns för gameday) vilket gör uppdateringar osv lätta och ha en plats för allting då jag personligen får spel när jag besöker förbundets sajt och inte har energin att hålla ögonen på alla klubbsajter. Det är bara i planeringsstadiet just nu, men det känns inte allt för svårt att genomföra då vi båda jobbar med liknande saker till vardags. Over and out! Debatten är igång. Men varför skapa något som delvis redan finns. Om vi pratar med Svenskafans och frågar kan vi få med en knapp med amerikansk fotboll så kommer vi in på en officiell sida där det pratas sport. Fotboll, Ishockey, Handboll och Bandy. Eftersom vi är fans till den riktiga fotbollen så kanske vi kan få in NFL Europe och ha svenska sidor där vi kan skriva Inför matcher och eftersnack med. Det kommer säkert vara en och annan svensk med i årets NFL Europe som gör att vi kan få rapporter innefrån lagen. Det är ju det att vi måste visa att det idrotten finns. Att göra eget hela tiden tror jag inte på. Jag tänker på när det skulle spelas EM här i Sverige Sporten har ett inför EM reportage där som visade från lägret innan World Games. Men hur mycket visa dom från EM Finalen??? Sen Internetsädningar från Arenorna. Det eller om man på något sätt har liverapporteringar. Jag har för mig att Charleswoow Wolfes körde någon Liverapportering en gång i tiden.
|
|
|
Post by Norr on Oct 31, 2005 0:06:27 GMT 1
Ja internet sändningar vore inte dåligt! Borde väl gå att ordna
|
|
|
Post by Carl on Oct 31, 2005 4:52:28 GMT 1
Jag kan halla med Oud och foljande talare pa punkten att det kanske inte spelas tillrackligt bra fotboll just nu, men vet de blivande faansen va bra fotboll ar?
Jag menar alltsa, om vi kan fa alla lagen att se proffesionella ut atminstonde sa ar det en borjan, da ser produkten snygg ut och da ar det lattare att marknadsfora, lite svarare att komma till tex svt hej vi tycker ni ska sanda foljande sa visar man ett klipp fran kanske jamtland-cc sa har inte alla samma hjalmfarger osv... Hockeyn gjorde en liknande grej pa 90 talet nar dom tappa faans, frasha till alla loggor nya uniformer osv for att fa med kidsen publiksnittet hojdes dramatiskt... Tror det galler att satsa pa kidsen som publik. Da ar det nog ett enkelt knep att ha lite coolare uniformer eller atminstonde samma hjalmfarg...
|
|
|
Post by Zev Baharav on Oct 31, 2005 5:18:43 GMT 1
Jag förstår hur du menar Carl...
Men marknadsföring av en dålig produkt kan t o m få produkten att hamna i ÄNNU sämre dager än den vore utan marknadsföring...
Zev
|
|
|
Post by Nic on Oct 31, 2005 9:09:54 GMT 1
"You can't polish a turd"
|
|
|
Post by Hurricanes AFC on Oct 31, 2005 11:27:42 GMT 1
Man kan ju börja på hemmaplan. jag tror definitivt att det är bra att sälja in sig till "kidsen" och att det är viktigt att se bra ut, med en logga som tex blir igenkänd på stan osv. Vi i Hässleholm Hurricanes som är en ny klubb har jobbat hårt på media och fått en suverän respons. Vi har haft på kort tid tre stora reportage i lokalpress med färgbilder o framsidor. Nu i helgen var vi med i långlördagsarrangemanget på stan, där ungarna gick ngn runda med olika moment där de hos oss fick prova kasta en fotboll genom ett bollplank o sen fick de en ballong. det var MÅNGA som provade allt från treåringar o uppåt till de vuxna. Responsen var mkt positiv. Sen passade vi på att dela ut infoflyers o att tjäna en hacka på att sälja korv. Så det är inte många i vår kommun som undgått att vi finns. Sen gäller det att fortsätta hålla sig väl med press o uppdatera så folk kommer på matcher. Well sätten är väl många Mvh Jonas Griph Go Hurricanes!
|
|
|
Post by Sprida matcher on Oct 31, 2005 17:23:34 GMT 1
Det torde vara relativt enkelt att lägga upp matcher i efterhand som torrent på tex The Piratebay. Och sedan seeda ordentligt. Men för att kunna visa upp matcherna behövs filmning från minst 2 kameror och lite redigering. Detta kostar pengar men kan vara värt det. thepiratebay.org/browse.phpPs. sök på Ohio
|
|
|
Post by southgate on Oct 31, 2005 18:41:07 GMT 1
tycker inte att det spelar nån större roll hur stor kvalite det ska vara på fotbollen för att det ska kunna visas på tv.. kollar jag på innebandy spelar det ingen större roll vilken division som spelar, de ser ju i stort sett likadant ut iallafall.. det är väl själva konceptet som ska säljas?
|
|