|
Post by david woodley on Nov 6, 2005 19:23:07 GMT 1
vi kan diskutera detta på forumet i all oändlighet, ni som har ideér som "norr" och "förhoppingsfull" som kanske inte har nån spec roll i nån förening förrutom att spela så tycker jag att ni alla skall ta kontakt med varandra, lägga fram en seriös idé och skicka in den till tv bolagen, eller varför inte anordna streamtv och kameramän i er förening? via saff är ju som vanligt INTE vägen att gå, inget kommer att hända sålänge man försöker få fram nått anonymt på ett forum, comhem och viasat slinker nog inte in här så ofta
|
|
|
Post by Superserienytt on Nov 13, 2005 23:44:50 GMT 1
Sen nu när det pratas om gameday, varför inte återuppliva Superserienytt! En sida bara om Superserien . Fast vem har tiden och orken för nåt sånt
|
|
|
Post by Superserienytt on Nov 14, 2005 12:59:18 GMT 1
Jag menar Superserien.com och inte forumet
|
|
|
Post by just a fan on Nov 19, 2005 18:23:27 GMT 1
No tv if we can´t get 200 to come see a live then I don´t think that we can get people to pay to see on the net. if we get it on the net for free then we lose money from dogs and coke. so that means that the referiee must ref for free and I don´t think they are willing to do that.
|
|
|
Post by Framtiden on Nov 22, 2005 12:59:39 GMT 1
Tycker ändå en match som sm finalen borde kunna sändas på tv i någon form som 2003. Tyckte det var grymt bra och proffsigt gjort när man såg det på tv. Göra nåt sånt varje år så kommer folk att se att sporten finns i sverige också
|
|
|
Post by hmm on Nov 29, 2005 11:31:06 GMT 1
när jag började med fotboll sommaren -98 var det så att jag halkade in på ett bananskal. en polare i klassen hade gympalektion med am fotboll han lurade ner mig på träning efter det.
jag hade då redan spelat ett år i usa men visste typ inte att det fanns riktig fotboll i sverige. hoppas att det har ändrats nu...
alltså vi måste synas mera, då är en tv-sänd smfinal ett mycket bra sätt. men självklart måste vi ut i skolor osv för att synas, 2 min på sportspegeln missar man ganska lätt...
peace out
|
|
|
Post by TV on Nov 29, 2005 14:23:05 GMT 1
vi kan diskutera detta på forumet i all oändlighet, ni som har ideér som "norr" och "förhoppingsfull" som kanske inte har nån spec roll i nån förening förrutom att spela så tycker jag att ni alla skall ta kontakt med varandra, lägga fram en seriös idé och skicka in den till tv bolagen, eller varför inte anordna streamtv och kameramän i er förening? via saff är ju som vanligt INTE vägen att gå, inget kommer att hända sålänge man försöker få fram nått anonymt på ett forum, comhem och viasat slinker nog inte in här så ofta Att få sända i en stor kanal som SVT eller TV 4 är mycket svårt. Att få sända i en liten som SVT 24 eller Viasat är lätt, betalar man bara produktionen (ca 75 000 -100 000 kr per match) så sänder de gärna. Det var detta som SAFF och SS-föreningarna gjorde 2003. Tanken var att det skulle fortsätta, men orken och pengarna fanns inte varken i SAFF eller i SS-föreningarna. Kom nu inte och säg att man kan fixa en produktion billigare, för även de små kanalerna har ett visst krav på kvalitén på det som de sänder. Att sända dåligt filmade matcher via nätet lockar inga nya tittare till sporten, men det klart om någon förening vill och orkar så är det ju kul för oss redan inbitna att se på. Tror dock att man inte ska hoppas för mycket på det, då många lag har svårt att bara få folk som filmar för att kunna utvärdera matchen i efterhand. Så david woodley, det som hittills gjorts har gjorts med initiativ från SAFF och med hjälp av SS-föreningarna, så varför skulle man inte göra det via SAFF. Enkelt kan man säga att det som inte görs via SAFF, det görs inte. Det bara skrivs om det på forumet, för det är ju så mycket lättare att skriva och önska än att verkligen göra något.
|
|